روش های آسان برای بازسازی ریمیل خشک شده

روش های آسان برای بازسازی ریمیل خشک شده


منبع: ساعد نیوز

4

1402/12/9

17:40


اگر ریمل شما قبل از اتمام تاریخ مصرف خشک شده است، نگران نباشید با چند ترفند کوچک که در این مقاله از ساعد نیوز به اشتراک گذاشتیم می توانید به راحتی ریمل را بازسازی کنید.

روش های احیاء ریمل خشک شده


با استفاده از روش های زیر می توانید ریمل خشک شده خود را بازسازی نمایید. توجه داشته باشید که پیش از انجام هر کاری بهتر است که واشر پلاستیکی ریمل را خارج کنید و مایع دور آن را بردارید. این یک ترفند جادویی برای احیاء ریمل است؛ زیرا معمولا مقدار زیادی مایع ریمل در زیر واشر پلاستیکی ریمل قرار دارد.

استفاده از مایع لنز / قطره چشمی


یکی از روش های کاربردی برای احیاء ریمل خشک شده، استفاده از مایع لنز و یا قطره چشمی است. از آنجایی که این مایع برای چشم خطری ایجاد نمی کند، بنابراین جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. برای این منظور ابتدا درب ریمل را باز کنید و 3 الی 4 قطره مایع لنز درون آن بریزید. البته توجه داشته باشید که این مقدار به میزان خشکی ریمل و دمای محیط بستگی دارد. دقت داشته باشید که ریختن بیش از اندازه مایع ریمل، می تواند موجب رقیق و آبکی شدن مایع داخل ریمل شود.

مایع لنز

استفاده از آب داغ


استفاده از آب جوش برای بازسازی ریملی که دچار خشکی شده است، زمانی توصیه می شود که مایع لنز یا قطره چشم در دسترس نیست. در این روش ریمل خشک شده را به مدت چند دقیقه در داخل ظرفی حاوی آب جوش قرار دهید تا مایع داخل ریمل رقیق گردد. این کار را تا زمان برطرف شدن خشکی ریمل ادامه دهید. در حین انجام این کار مراقب باشید که آب جوش وارد محفظه ریمل نشود.

آب داغ

استفاده از چشم پاک کن


یکی از روش های کاربردی و پرطرفدار برای احیاء ریمل، استفاده از چشم پاک کن تک فاز است. از آنجایی که چشم پاک کن ها برای چشم خطری ندارند و معمولا در دسترس هستند، می توانند گزینه مناسبی برای رفع خشکی ریمل باشند. برای این منظور نسبت به میزان خشکی ریمل، مقداری چشم پاک کن تک فاز در داخل آن بریزید و بطری را تکان دهید. پیش از استفاده از ریمل، اسپولی را در کناره های محفظه ریمل بچرخانید تا چشم پاک کن و مایع ریمل به خوبی با یکدیگر مخلوط گردند

چشم پاک کن

استفاده از روغن بادام


روغن بادام شیرین منبعی غنی از ویتامین E و اسید های چرب است. این روغن ضمن مرطوب کردن مژه ها، مواد مغذی مورد نیاز مژه ها را تامین می کند و موجب حجیم تر و پر پشت تر شدن مژه ها می گردد. استفاده از این روغن در داخل ریمل، علاوه بر رفع خشکی این محصول آرایشی، موجب درخشندگی مژه ها نیز می شود. برخی از افراد از روغن زیتون و روغن کرچک برای بازسازی ریمل خود استفاده می نمایند که این روغن ها نیز برای پوست بی خطر هستند. برای احیای ریمل خشک شده تنها کافی است تا چند قطره از روغن را در داخل ریمل بریزید و پس از تکان دادن، اسپولی را داخل محفظه بچرخانید تا روغن و مایع ریمل به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

روغن بادام

استفاده از ژل آلوئه ورا


ژل آلوئه ورا یکی دیگر از موادی است که از آن می توان برای رفع خشکی ریمل استفاده نمود. برای این منظور 1 یا 2 قطره ژل آلوئه ورای طبیعی را در داخل محفظه ریمل بریزید و آن را به مدت 2 دقیقه تکان دهید. توجه داشته باشید که مقدار آلوئه ورا به میزان غلظت ریمل بستگی دارد. دقت داشته باشید که استفاده کردن از ژل های آلوئه ورای حاوی مواد شیمیایی، می تواند موجب حساسیت و آسیب به چشم ها شود.

ژل آلوئه ورا

استفاده از روغن بچه / وازلین


استفاده از روغن بچه یا وازلین یکی دیگر از روش های بازسازی و احیاء ریمل خشک شده است. برای این منظور روغن بچه یا وازلین را در مایکروویو گرم کنید و چند قطره از آن را در داخل ریمل بریزید و به خوبی مخلوط نمایید. اگر چشم های حساسی دارید، بهتر است این روش را انتخاب نکنید؛ زیرا ممکن است موجب تحریک چشم های شما شود.

روغن بچه

نکاتی برای جلوگیری از خشک شدن ریمل


ریمل‌ها، یکی از محبوب‌ترین محصولات آرایشی هستند. ابزاری شگفت انگیز، که می‌توانند مژه‌هایی پرپشت و جذاب به چشمانتان هدیه دهند. اما معضل بزرگی که درباره ریمل‌ها وجود دارد، خشک شدن زودهنگام آنها است. ریمل، محصولی با محتوای آب بسیار کم است و قوام بالایی دارد. به همین خاطر است که با قرارگیری در معرض هوا، به راحتی خشک می‌شود.

ریمل مناسب بخرید


کیفیت و برند ریملی که شما می‌خرید، نقش مهمی در مدت زمان دوام آن به عهده دارد. اکثر ریمل‌های باکیفیت و اصل، تا یک سال انقضا دارند و حداقل 6 تا 8 ماه، سالم و تازه باقی می‌مانند. با این اوصاف، بهتر است به سراغ برندهای مرغوب ریمل بروید و پیش از خرید، از اصل بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

برای این کار، می‌توانید به نکات زیر توجه نمایید:

  • از نمایندگی خود برندها یا سایت‌های اینترنتی معتبر خرید کنید.

  • بسته بندی محصول بایستی سالم و آکبند باشد.

  • تاریخ تولید و انقضا محصول را چک کنید.

  • به هولوگرام اصالت محصول توجه نمایید.

  • بارکد و کد تایید محصول را در سایت برند، بررسی کنید.

    ریمل

    در ریمل را باز نگذارید


    تا به حال چند بار درب ریمل را باز کرده‌اید و یادتان رفته آن را ببندید؟ بیشتر ما به کرات مرتکب این خطا می‌شویم و همیشه از خشک شدن سریع ریمل‌هایمان شاکی هستیم. با این حال، باید بدانید که یکی از عوامل بسیار موثر در خشک شدن زود هنگام ریمل‌ها، باز ماندن درب آنها به صورت طولانی مدت است. هوا می‌تواند به سرعت وارد تیوپ ریمل شود و در یک چشم به هم زدن آن را خشک کند

    برای رفع این مشکل، بهتر است چند نکته را به یاد بسپارید:

  • سهل انگاری نکنید و بلافاصله بعد از استفاده از ریمل، درب آن را ببندید.

  • اگر برای مدت طولانی و بیش از 30 ثانیه اپلیکاتور ریمل را لازم دارید، بهتر است به فکر خرید درپوش مناسبی برای ریملتان باشید. این درپوش‌ها، روی تیوپ ریمل قرار می‌گیرند و مانع از ورود هوا به محفظه آن می‌شوند. حتی می‌توانید از تکه‌ای سلفون برای پوشش موقت درب محفظه ریمل استفاده کنید.

  • بعد از بستن درب ریمل، از محکم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

    ریمل

    از پمپاژ کردن ریمل بپرهیزید


    یکی از عادات مشابه اغلب ما هنگام استفاده از ریمل، پمپاژ کردن چند باره اپلیکاتور آن به داخل محفظه است. این کار ممکن است در وهله اول، مقدار زیادی از مایع ریمل را به اپلیکاتور منتقل نماید و کیفیت آرایشتان را افزایش دهد. اما پمپاژ کردن اپلیکاتور، باعث ورود و خروج همزمان هوا به تیوپ ریمل می‌شود. این امر، به تنهایی یکی از عوامل اصلی خشک شدن ریمل‌ها به شمار می‌رود.

    ترفند: به جای پمپاژ کردن اپلیکاتور، بهتر است بروس ریمل را به دیواره‌های تیوپ بمالید تا بتوانید به مقدار کافی مایع ریمل دسترسی داشته باشید.

نکته کلیدی


ریمل‌ها به صورت مستقیم با چشم و مژه شما در تماس هستند. از طرفی، چشم عضو بسیار حساسی است و خیلی زود دچار عفونت می‌شود. اگر هنگام بازسازی ریمل خود به نکات بهداشتی و مراقبتی توجه نکنید، احتمال انتقال آلودگی و عفونت چشمی افزایش می‌یابد. به همین خاطر در هنگام تلاش برای احیای ریمل های خشک شده، بهتر است این نکات را مد نظر قرار دهید:

  • برای انتقال ترکیباتی مثل روغن، آلوئه ورا و .... از قاشق یا قطره چکان‌های استریل استفاده کنید. برای استریل کردن این ابزار، کافی است آنها را تمیز بشویید و با چند پاف اسپری الکل ضد عفونی نمایید.

  • بیشتر از دو تا سه بار، ریمل‌هایتان را بازسازی نکنید. این امر، امکان انتقال آلودگی را افزایش می‌دهد.

  • برای هر ریمل، شما تنها یک روش را می‌توانید انتخاب کنید. در واقع، شما نمی‌توانید یکبار از روغن مغذی و بار دیگر از آلوئه ورا برای احیا ریمل استفاده نمایید. این کار، ریملتان را خراب می‌کند و باعث انتقال آلودگی و میکروارگانیسم‌ها می‌شود.

  • به هیچ عنوان از الکل برای بازسازی ریمل‌هایتان استفاده نکنید. الکل اگرچه مایع ریمل را احیا می‌کند، اما ممکن است چشم‌هایتان را تحریک نماید و باعث معضلاتی از قبیل سوزش، خارش و حساسیت چشمی شود.

  • بسیاری از افراد، برای احیا ریمل خود از چند قطره آب استفاده می‌کنند. این کار، بزرگترین اشتباه ممکن برای احیا ریمل به حساب می‌آید. به خصوص، زمانی که ریملتان ضد آب است و ساختاری چسبنده دارد. در این شرایط، آب باعث خراب شدن فرمولاسیون مایع و ایجاد توده در تیوپ ریمل می‌شود. حقیقت این است که بعد از افزودن آب در بیشتر موارد، ریمل قوام و تاثیر خود را از دست می‌دهد و غیر قابل مصرف می‌شود. در مواردی استفاده از آب باعث کپک زدن ریمل نیز خواهد شد.

  • اگر پس از مصرف ریمل احیا شده، دچار سوزش، التهاب یا حساسیت چشمی شدید، سریعا چشمان خود را بشویید و ریمل را دور بیندازید.

همان‌طور که خواندید، راه‌های زیادی برای بازسازی ریمل خشک شده وجود دارد. اما توجه داشته باشید که همه ریمل‌ها امکان احیا ندارند. اگر ریملتان مدتی است که می‌ریزد، باعث ایجاد سیاهی می‌شود یا حالت گوله گوله شده دارد، احتمالا باید آن را دور بیندازید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو