طرز تهیه رولت گوشت با نان لواش

طرز تهیه رولت گوشت با نان لواش

در این جلسه از سری آموزش‌های خوشمزه و خلاقانه “سایت آموزشی چی شی“، قصد داریم شما را با یک دستور پخت نوآورانه و فوق‌العاده لذیذ آشنا کنیم: “طرز تهیه رولت گوشت با نان لواش”. این غذای مجلسی و در عین حال راحت، ترکیبی بی‌نظیر از طعم‌ها و مزه‌های متفاوت است که در کنار نان لواش، تجربه‌ای بی‌نظیر از یک وعده غذایی کامل و دلپذیر را به ارمغان می‌آورد. این دستور پخت، با استفاده از مواد اولیه‌ای که ممکن است در هر آشپزخانه‌ای یافت شود، امکان پذیر است و نیازی به تجهیزات خاص یا مهارت‌های حرفه‌ای ندارد. همراه ما باشید تا با هم این رولت گوشت خوشمزه را آماده کنیم.

برای تهیه رولت گوشت و پنیر لواش، ابتدا گوشت چرخکرده را با تخم‌مرغ، ادویه‌جات، و پیاز رنده شده مخلوط کرده تا یکدست شود. سپس یک ورق نان لواش را پهن کرده، روی آن پنیر پیتزا پخش کرده و ورق دیگری از نان لواش را روی آن قرار می‌دهیم. مواد گوشتی را روی نان پخش کرده و نان را به آرامی رول می‌کنیم. رولت آماده شده را روی کاغذ روغنی در سینی فر قرار داده، با تخم مرغ زده شده براق کرده و پنیر و کنجد روی آن می‌پاشیم. رولت را در فر گرم شده با دمای 170 درجه سانتی‌گراد به مدت یک ساعت می‌پزیم، در دقایق پایانی از گریل استفاده کرده تا سطح رولت ترد و طلایی شود. پس از خنک شدن، رولت را برش زده و سرو می‌کنیم. این غذا با سالاد یا سبزیجات همراهی عالی دارد.

موادمقدار
گوشت چرخکرده300 تا 350 گرم
تخم مرغ2 عدد
فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شدهبه میزان دلخواه، رنگی یا تک رنگ
پیاز رنده شده1 عدد متوسط
ادویه‌ها (نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیر، ادویه کباب کوبیده)به مقدار کافی
پنیر پیتزابه میزان دلخواه
نان لواش2 عدد

طرز تهیه رولت گوشت با نان لواش

مرحله 1: آماده‌سازی مخلوط گوشت

ابتدا گوشت چرخکرده را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کرده و سپس ادویه‌های مورد نظرتان شامل نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیر و در صورت تمایل، ادویه کباب کوبیده را افزوده و به خوبی هم بزنید. پیاز رنده شده و آبگرفته را نیز اضافه کنید و تمام مواد را با هم ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله 2: آماده‌سازی نان لواش

یک ورق نان لواش را روی سطح کار پهن کنید. کمی پنیر پیتزا روی سطح نان پخش کنید تا یک لایه نازک ایجاد شود. سپس یک ورق دیگر نان لواش را روی پنیر قرار دهید تا لایه‌ای دوگانه تشکیل شود.

مرحله 3: اضافه کردن مواد گوشتی

مواد گوشتی آماده شده را به طور مساوی روی لایه‌های نان لواش پخش کنید، به گونه‌ای که تمام سطح را بپوشاند اما از لبه‌ها فاصله بگیرید تا در هنگام رول کردن مواد بیرون نریزند.

مرحله 4: رول کردن نان

با دقت نان را از یک طرف شروع به رول کردن کنید، مطمئن شوید که رول شما محکم و یکدست است تا مواد داخل آن نریزند و شکل آن حفظ شود.

مرحله 5: آماده‌سازی برای پخت

رولت آماده شده را روی کاغذ روغنی درون سینی فر قرار دهید. با استفاده از یک برس، سطح رولت را با تخم مرغ زده شده بپوشانید تا در حین پخت براق و طلایی شود.

مرحله 6: افزودن پنیر و کنجد

پیش از قرار دادن رولت در فر، مقداری پنیر پیتزا و کنجد روی سطح آن بپاشید تا طعم و بافت غنی‌تری داشته باشد.

مرحله 7: پخت در فر

فر را از قبل با دمای 170 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. رولت را در فر قرار دهید و بگذارید برای حدود یک ساعت بپزد. این زمان می‌تواند بسته به نوع فر شما کمی متفاوت باشد.

مرحله 8: استفاده از حرارت پایین و کانوکشن

اگر فر شما دارای قابلیت کانوکشن است، حرارت پایین را به همراه کانوکشن فعال کنید تا گرما به طور یکنواخت در تمام سطح رولت پخش شود و بافتی یکدست و مطلوب داشته باشد.

مرحله 9: استفاده از گریل در انتها

در دقایق پایانی پخت، گریل فر را روشن کنید تا سطح رولت کمی ترد و طلایی‌تر شود. این کار باعث می‌شود ظاهری جذاب‌تر و طعمی دلپذیرتر داشته باشد.

مرحله 10: سرو رولت

پس از اتمام زمان پخت، رولت را از فر خارج کنید و اجازه دهید برای چند دقیقه خنک شود. سپس آن را به دلخواه برش زده و سرو کنید. نوش جان! این رولت گوشت خوشمزه می‌تواند در کنار سالاد تازه یا سبزیجات بخارپز، یک وعده غذایی کامل و رضایت‌بخش را ارائه دهد.