طرز تهیه رولت اسفناج

طرز تهیه رول اسفناج با خمیر یوفکا با مرغ بدون فر و قارچ با خمیر و پنیر و پنیر خامه ای با ماست

رولت اسفناج یک پیش غذا یا در مواردی یک وعده شام محسوب می شود که طعم خوبی دارد. این رولت از خانواده کوکو محسوب می شود. در این غذا از اسفناج و سبزیجات پخته استفاده شده است که علاوه بر طعم خوبی که دارد، بسیار مقوی است و برای سلامتی می تواند مفید باشد. این غذا بسیار شیک و مجلسی است و می تواند به عنوان یک فینگر فود، در مهمانی ها به عنوان عصرانه یا پیش غذا تهیه و سرو نمود. این غذا برای کودکانی که مایل به خوردن اسفناج نیستند توصیه می شود. اسفناج علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، سرشار از آهن است و می تواند جهت درمان کم خونی استفاده شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه رولت اسفناج در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم رولت اسفناج
اسفناج۲ کیلو گرم
تخم مرغ۶ عدد
نمک و فلفل و آویشنبه مقدار لازم
روغن مایعبه میزان لازم
پنیر لبنه۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی ریز خرد شده۱ پیمانه
قارچ خرد شدهنصف پیمانه
ذرت پختهنصف پیمانه
نخود فرنگی پختهنصف پیمانه
هویج آب پز خرد دشهنصف پیمانه

طرز تهیه رولت اسفناج

مرحله اول

برای تهیه رولت خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، فلفل دلمه ای ها را شسته و ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. قارچ ها را هم شسته و به صورت ورقه ای یا نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه برداشته و قارچ ها را درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا قارچ ها کم کم پخته و آب آن خشک شود. هویج هم شسته و آب پز می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. اسفناج ها را شسته و ریو بخار پز قرار می دهیم و می پزیم.

مرحله سوم

وقتی کامل پخته شد، آب آن را گرفته و ساطوری ریز خرد می کنیم. در یک کاسه، اسفناج را می ریزیم. تخم مرغ ها را درون یک کاسه دیگر شکسته و هم می زنیم تا از لختگی خارج شود. سپس به اسفناج ها اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

ادویه ها را هم در این مرحله اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. یک تابه نچسب را برداشته و با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.مواد اسفناجی را درون آن می ریزیم به گونه ای که کف تابه پهن شود.

مرحله پنجم

مانند کوکو می گذاریم تا سرخ شود. یک ظرف اسفناج ها که پخته و سرخ شد، از تابه بیرون می آوریم و روی کاغذ روغنی می اندازیم. سپس مانند رولت به آرامی آن را می پیچیم و در یخچال یک ساعت استراحت می دهیم تا خنک شود.

مرحله ششم

در این مرحله در یک کاسه دیگر، قارچ هایی که آب آن کشیده شده است و فلفل دلمه ای و ذرت پخته و نخود فرنگی پخته و هویج خرد شده را به آن اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا به خوبی با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هفتم

حالا پنیر را هم به آن اضافه می کنیم. در ادامه ادویه های لازم را نیز اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه رولت را از یخچال خارج کرده و به آرامی باز می کنیم. سپس مواد پنیری را روی اسفناج ها پهن می کنیم.

مرحله هشتم

حالا دوباره آن را به صورت رولت می پیچیم و حدود ۱ ساعت دیگر در یخچال استراحت می دهیم. سپس به آرامی با یک چاقوی اره ای تیز آن را به صورت رولت های تک نفره برش می زنیم و در ظرف مناسب به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.