بیوگرافی سام قریبیان؛ عکس های سام قریبیان بازیگر ایرانی و همسرش

بیوگرافی سام قریبیان؛ عکس های سام قریبیان بازیگر ایرانی و همسرش


منبع: تاپ ناز

2

1402/12/18

17:16


سام قریبیان از بازیگران نامدار و معروف ایرانی است که در فیلم و سریال های بسیاری به ایفای نقش پرداخته است. البته عمده شهرت این بازیگر به دلیل پدرش یعنی …

سام قریبیان از بازیگران نامدار و معروف ایرانی است که در فیلم و سریال های بسیاری به ایفای نقش پرداخته است. البته عمده شهرت این بازیگر به دلیل پدرش یعنی فرامرز قریبیان است که او نیز از بزرگان دنیای هنر ایران است. در ادامه با سایت تاپ ناز همراه شوید تا نگاهی بر زندگی این هنرمند داشته باشیم.

بیوگرافی سام قریبیان بازیگر ایرانی و پسر فرامرز قریبیان

سام قریبیان بازیگر ایرانی زاده سال 1357 و فرزند فرامرز قریبیان بازیگر معروف ایرانی می باشد. او بازیگر، نویسنده و کارگردانی ایرانی می باشد.

مادرش مینا خیامی نام دارد که طراح لباس است و فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون نیز می باشد که مدرکش را از نیویورک گرفته و از فرامرز قریبیان (پدرش) جدا شده است.

پدرش یعنی فرامرز قریبیان (زاده ۱۳۲۰ در خیابان ری تهران)نیز بازیگر و کارگردان ایرانی است و تاکنون سه بار در سال‌های ۱۳۶۶، ۱۳۷۱ و ۱۳۷۸ برنده سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شده‌است. او همسر سابق مینا خیامی و پدر محمدسام قریبیان است.

سام قریبیان

ورود به دنیای بازیگری

اولین تجربه او در بازیگری در سال 1364 و در فیلم سینمایی گردباد به کارگردانی کامران قدکچیان بود. او در چندین فیلم دیگر در دهه 60 و 70 ایفای نقش کرد.

مهاجرت به آمریکا

در سال 1376 برای اولین بار به عنوان مجری تلویزیون شروع به کار کرد.او در سال 1377 پس از اجرای مراسم بین المللی کودک و نوجوان به آمریکا رفت و در ایالت کالیفرنیا لیسانس کارگردانی سینما و فوق لیسانس مدیریت اقتصاد سینما را دریافت کرد و سپس یک دوریه یک ساله فیلم را هم در نیویورک گذراند.

او در گروه تولید فیلم هالیوودی آقای بروکس نیز حضور داشت. او پس از پایان یافتن تحصیلاتش به ایران بازگشت.

سام قریبیان

برنده جوایز بین المللی

سام قریبیان جایزه بهترین فیلمنامه را برای فیلم گناهکارات از جشنواره لوسرن سوئیس دریافت کرده است. او هم اکنون به عنوان استاد مهمان در دانشگاه سینمت تئاتر دانشگاه هنر به تدریس مشغول است. او برای فیلمنامه فیلم گناهکاران کاندید دریافت سیمرغ بلورین از دوره 31 جشنواره فیلم فجر شد.

سام قریبیان

تدریس در دانشگاه

بعد از بازگشت به ایران در دانشگاه سینما تئاتر دانشگاه هنر به تدریس مشغول شد و حالا در آموزشگاه ها ، کارگردانی و فیلمنامه‌ نویسی یاد می دهد.

رانندگی

از ۱۴ سالگی رانندگی با تریلی را بخاطر بازی در فیلم ترانزیت سال ۷۲ یاد گرفت در همه این سال ها در اروپا ، آمریکا و حتی شهرستان های ایران رانندگی کردم ، اما بخاطر نبود فرهنگ رانندگی هرگز در تهران رانندگی نمی کنم.

بازی در سریال تاریخی

تماشای سریال های تاریخی را همیشه دوست داشتم اما هیچ وقت دوست نداشتم بازیگر سریال های تاریخی باشم چون ساخت آنها بیش از ۵ سال طول می کشد اما خوشبختانه در سریال ایراندخت زمان سالانه نداشت و توانستم تجربه جذابی بدست آورم.

کار ترجمه کتاب

در سال ۱۳۹۶ کتاب آشپزی انار و گل سرخ نوشته آریانا باندی ، نویسنده ایارنی و آمریکا با ترجمه سام قریبیان در شهر کتاب فرشته رونمایی شد این کتاب بعدا موفق شدن جایزه جهانی بهترین ترجمه را از فستیوال کتاب گورمند بدست آورد

کارگردانی سام

فیلم 360 درجه 1393 / فیلم علیجناب 1396

نویسندگی سام

عالیجناب 1396 / انار و گل سرخ 1396 / 360 درجه 1393 / گناهکاران 1390

سام قریبیان

بازیگری سام

عالیجناب 1396 / هایلایت 1396 / نیمرخ ها 1393 / خط ویژه 1392 / لاله 1392 / گناهکاران 1390 / قانون 1374 / ترانزیت 1372 / شکار خاموش 1368 / جدال در تاسوکی 1365 / گردباد 1364

سام قریبیان

سام قریبیان

سام قریبیان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو