فرو رفتن قیچی در جمجمه پسر 8 ساله | برداشتن بخشی از استخوان جمجمه برای بیرون کشیدن قیچی

منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/21

10:39


ساعد نیوز: پسر 8 ساله در یک درگیری کودکانه با برادرش دچار حادثه شد و قیچی داخل جمجمه‌اش فرورفت اما با تلاش پزشکان از خطر رهایی یافت.

فرو رفتن قیچی در جمجمه پسر 8 ساله | برداشتن بخشی از استخوان جمجمه برای بیرون کشیدن قیچی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری، شامگاه 17 اسفند پسربچه‌ای 8 ساله با آمبولانس از شهرستان بستک به مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس اعزام شد. طبق معاینه اولیه و بررسی انجام‌شده مشخص شد که وی با برادرش دعوا کرده و بر اثر پرتاب کیف لوازم آرایشی مادرشان ناگهان قیچی «ابروی» مادر از کیف خارج شده و در جمجمه مرساد 8 ساله فرورفته است. بلافاصله خانواده وی را به بیمارستان بستک منتقل کردند و از آنجا به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعزام شد.

دکتر آرمین عظیمی متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات گفت: قیچی از جمجمه بیمار رد شده و تابل جمجمه را سوراخ کرده و به سینوس‌های وریدی اصلی نزدیک شده بود که بلافاصله سی‌تی آنژیوگرافی انجام شد و سپس در اتاق عمل پوست بیمار باز و مقداری از استخوان جمجمه برداشته شد تا بتوان قیچی را از جمجمه خارج کرد.

این متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات با اشاره به اینکه این جسم خارجی به اندازه 2 سانتیمتر وارد جمجمه شده بود، گفت: قیچی وارد مغز نشده و آسیب جدی وارد نکرده بود. این عمل حدود یک ساعت به طول انجامید و در حال حاضر بیمار در بخش داخلی مغز و اعصاب تحت مداوا و بستری است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو