با کاربردهای کانسیلر در آرایش صورت و نحوه صحیح استفاده از آن آشنا شوید

1

1402/12/21

14:32


احتمالاً با تصاویر خانم‌های جوانی که دور چشم‌شان را با رنگی متفاوت‌تر آرایش کرده‌اند یا دست‌کم هیچ اثری از چین‌وچروک در نواحی چشم‌هایشان دیده نمی‌شود، روبه‌رو شده‌اید. به آن بخش از روتین آرایشی یک خانم حرفه‌ای، کانسیلر گفته می‌‎شود. مطمئناً اگر بخواهیم به یک ابزار همه‌کاره در روتین‌های آرایشی حرفه‌ای اشاره کنیم، باید به‌سراغ کانسیلر برویم. دانستن اینکه کجا و چطور باید از کانسیلر استفاده کرد، نیاز به چند نکته مهم دارد که در ادامه همین مطلب با آن‌ها آشنا خواهید شد.

به‌طور خلاصه، برای کانسیلر باید فرمولی را انتخاب کنید که برای نوع پوست و روتین آرایشی مد نظرتان مناسب است. همچنین، کانسیلر انتخابی شما باید قابلیت پوشش کامل عیب‌ونقص‌های صورت را داشته باشد و ظاهری مات به پوست صورت بدهد. در ادامه، باید تناژ پوست صورت و سایه مناسب کانسیلر را انتخاب کنید و با تکنیک‌هایی مثل کانتورینگ هم آشنا باشید. چه در مورد قدرت کانسیلر می‌خواهید بدانید و چه به‌دنبال راه‌حلی برای محو کردن حلقه‌های تیره زیر چشم‌هایتان هستید، با ما در این مطلب تخصصی همراه شوید.

کانسیلر چیست و برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

کانسیلر، یکی از ابزار آرایشی صورت است که در بافت‌های مختلف از جمله مایع، جامد و گاهی پودری هم به بازار عرضه می‌شود. هر کدام از این فرمولاسیون‌ها برای یک نوع پوست خاص مفید هستند. به‌عنوان مثال، Concealer مایع به‌دلیل برخورداری از چربی و بافت روانی که دارد، برای پوست‌های چرب مناسب نیست و در طول روز، ریزش می‌کند. شما می‌توانید با انتخاب کانسیلر مناسب تناژ پوستتان، جای جوش‌ها و آکنه‌ها را پوشش دهید و حلقه‌های تیره زیر یا اطراف چشم را محو کنید.

البته، نکته مهم در مورد کانسیلر اینجاست که همیشه باید کانسیلری را انتخاب کنید که سایه آن یک تا ۲ درجه روشن‌تر از تناژ رنگ پوستتان باشد. این کار باعث می‌شود که رنگ کانسیلر به‌راحتی با پوستتان ترکیب شود و اثری از ناهماهنگی در روتین آرایشی دیده نشود.

کانسیلر، علاوه بر پوشاندن لکه‌ها و حلقه‌های تیره زیر چشم می‌تواند برای زاویه‌سازی، برجسته کردن نواحی خاصی از صورت یا تکنیک کانتورینگ صورت هم استفاده شود. همچنین، به‌یاد داشته باشید که کانسیلر قبل از کرم پودر یا فونداسیون در یک روتین آرایشی استفاده می‌شود و گاهی نقش اصلاح‌کننده رنگ را ایفا می‌کند.

محل استفاده کانسیلر روی صورت کجاست؟

کانسیلر را می‌توان در هر نقطه‌ای از پوست صورت اعمال کرد؛ البته باید بدانید که دقیقاً کدام نواحی صورت نیاز به پوشش بیشتری دارند. وقتی که در حال زیرسازی آرایش صورتتان هستید (مثلاً قبل از استفاده از کرم پودر)، به آینه نگاه کنید. آیا هنوز هم زاویه‌هایی در چهره‌تان وجود دارند که باید اصلاح شوند؟ آیا حلقه‌های تیره یا سیاهی‌های آزاردهنده‌ای در نواحی چشم‌هایتان وجود دارند؟ اگر پاسختان مثبت است، پس کانسیلر را باید روی این نواحی اعمال کنید.

به‌جای استفاده از یک لایه ضخیم و کلفت کانسیلر، سعی کنید مقدار کمی از کانسیلر را برداری و روی نواحی خاصی که مد نظرتان است، به آرامی بمالید. این کار را می‌توانید با استفاده از اپلیکاتور، اسفنج آرایشی و حتی انگشتان دستتان هم انجام دهید. اگر می‌خواهید پوشش بیشتری ایجاد کنید، لایه ضخیم یا مقدار زیادی از کانسیلر را روی ناحیه مورد نظر نمالید. در عوض، از همان روشی که گفته کمک بگیرید و از لایه‌های نازک و متعدد کانسیلر برای پوشش بیشتر استفاده کنید.

اگر با استفاده از کانسیلر، هایلایت و کانتورینگ صورت را انجام می‌دهد، سایه‌هایی از کانسیلر را انتخاب کنید که یک تا ۲ درجه تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ پوستتان هستند. محل هایلایت یا کانتورینگ بر اساس شکل صورتی که دارید، متفاوت است. اما به‌طور کلی، کانتور در حفره‌های استخوان گونه و در امتداد شقیقه‌ها، بینی و خط فک شما انجام می‌شود. این در حالی است که هایلایت‌ها در مرکز صورتتان انجام می‌شوند.

چگونه از کانسیلر استفاده کنیم؟

  • پوستتان را با استفاده از روش‎های اصولی شست‌وشوی صورت همراه با شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های صورت به‌خوبی تمیز کنید. این کار باعث می‌شود تا پوستتان برای کانسیلر آماده شود.
  • سایه مناسب کانسیلر را که مطابق با تناژ پوستتان است، انتخاب کنید.
  • از یک اپلیکاتور مناسب و خوش‌دست برای بیرون کشیدن محتویات کانسیلر از لوله آن استفاده کنید.
  • مقداری از کانسیلر (به اندازه یک نخود کوچک) را بردارید. مطمئن شوید که لایه کانسیلر خیلی ضخیم و زیاد نیست.
  • نوک اسفنجی اپلیکاتور را به آرامی روی نواحی مد نظرتان بمالید. برای پخش مطلوب کانسیلر، بهتر است که نوک اسفنجی اپلیکاتور را روی پوست خیلی آرام ضربه بزنید تا به‌خوبی با بافت پوست ترکیب شود.

نکته اول: بعضی از کانسیلرها ظاهری درخشان روی پوست ایجاد می‌کنند و برای محو کردن حلقه‌های تیره زیر چشم مناسب‌اند. در حالی که بعضی دیگر از کانسیلرها فرمولاسیون مات دارند و با یک ضربه انگشت رو نواحی مورد نظر پوست صورت، جوش‌ها را محو می‌کنند.

نکته دوم: سطح پوشش کانسیلر، به انتخاب و ترجیحات شخص شما بستگی دارد. اگر به‌دنبال ظاهری پرزرق‌وبرق هستید و پوشش بیشتری می‌خواهید، یک کانسیلر با پوشش متوسط برایتان مناسب خواهد بود.

نحوه پوشاندن آکنه با کانسیلر

قبل از پوشش آکنه با کانسیلر، در ابتدا رنگ مناسب را انتخاب کنید تا لکه‌های آکنه از بین بروند. اگر جوش یا آکنه ملتهبی دارید و اطراف آن قرمز شده است، یک لایه نازک از کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ با رنگ سبز را روی آن ناحیه بمالید.

برای محو کردن جای زخم آکنه یا لکه‌های قدیمی‌تر که معمولاً رنگ قهوه‌ای دارند، از کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ با رنگ قرمز یا نارنجی استفاده کنید. افرادی که رنگ پوست روشنی دارند، می‌توانند از کانسیلرهای اصلاح‌کننده رنگ با سایه‌های کم‌رنگ‌تر مثل هلویی استفاده کنند.

در مرحله بعد، از یک کانسیلر با پوشش کامل استفاده کنید تا با کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ به‌خوبی ترکیب شود. پس از ترکیب محتویات کانسیلر با کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ، آن را با استفاده از اسفنج آرایشی یا قلم‌مو (اپلیکاتور)، به‌خوبی پخش کنید. برای پوشش حداکثری، قبل از مخلوط شدن کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ با کانسیلر پوشش‌دهنده اجازه دهید بین یک تا ۲ دقیقه به‌خوبی خشک شود.

نحوه پوشش اصولی حلقه‌های تیره چشم با کانسیلر

پوست نواحی زیر چشم نازک‌تر و ظریف‌تر از نواحی دیگر است؛ بنابراین، مهم است که قبل از استفاده از کانسیلر، پوست را با استفاده از کرم مرطوب‌کننده و سرم دور چشم آبرسانی کنید. برای تسکین پف زیر چشم و کمک به حداقل رساندن سیاهی دور چشم، از سرم دور چشم لورآل که حاوی هیالورونیک اسید و عصاره کافئین است، کمک بگیرید.

وقتی که کرم یا سرم دور چشم روی پوست نواحی چشم خشک شد، مقدار کمی کانسیلر را با دقت روی حلقه‌های تیره بمالید و خوب پخش کنید. حلقه‌های تیره معمولاً در گوشه‌های داخلی و خارجی چشم‌ها به‌وجود می‌آیند. حالا کانسیلر را با انگشت یا اپلیکاتور روی نواحی دور چشم به آرامی و با ضربه زدن پخش کنید تا به‌خوبی با بافت صورت ترکیب شود.

نکته مهم: فراموش نکنید که از لایه‌های نازک کانسیلر استفاده کنید و در صورت نیاز به پوشش بیشتر از لایه‌های نازک متعدد کمک بگیرید.

نحوه استفاده از کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ

کانسیلرهای اصلاح‌کننده رنگ، رنگ‌های ناهماهنگ پوست را اصطلاحاً «تصحیح» می‌کنند. به‌عنوان مثال، اگر بخشی از پوست صورتتان قرمز رنگ است، می‌توانید از یک کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ با سایه سبز برای پوشش آن استفاده کنید. مهم است بدانید که برای محو کردن رنگ ناهماهنگ پوست صورت، از سایه‌ای از کانسیلر اصلاح‌کننده استفاده کنید که دقیقاً برخلاف آن رنگ است؛ مثل سبز و قرمز که متضاد هم هستند.

کانسیلرها اصلاح‌کننده با سایه نارنجی، بنفش و هلویی برای از بین بردن حلقه‌های تیره و جای زخم‌های کهنه به‌کار گرفته می‌شوند. همچنین، اصلاح‌کننده‌های با سایه بنفش و زرد کم‌رنگ، آثار پریگمانتاسیون (نوعی از تیرگی پوست) را محو می‌کنند.

در نهایت، وقتی که یک لایه روشن از کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ را روی نواحی مد نظر اعمال کردید، می‌توانید کرم پودر یا کانسیلری را که با رنگ پوستتان مطابقت دارد، استفاده کنید.

چگونه از کانسیلر به‌عنوان فونداسیون استفاده کنیم؟

اگر ظاهر و بافت کانسیلرتان را دوست دارید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک کرم پودر یا فونداسیون برای زیرسازی روتین آرایشی‌تان استفاده کنید. برای این کار، چند نوار یا لای نازک از کانسیلر را روی نقطه مرکزی گونه‌ها، بینی، پیشانی و چانه‌تان بمالید. در ادامه، کانسیلر را با یک اسفنج آرایشی یا اپلیکاتور، روی پوست صورت زیرسازی کنید.

نکته مهم: اگر از کانسیلر به‌عنوان زیرساز آرایشی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که سایه آن با رنگ یا تناژ پوست صورتتان مطابقت دارد.

چگونه با کانسیلر، کانتورینگ و زاویه‌سازی کنیم؟

برای کانتورینگ صورت با کانسیلر، سایه‌ای را انتخاب کنید که یک تا ۲ درجه تیره‌تر از رنگ یا تناژ پوست صورتتان است. تکنیک‌های مختلفی برای کانتورینگ هر شکل از صورت وجود دارند. به‌عنوان مثال، خانم‌هایی که صورت قلبی‌شکل دارند، با مالیدن کانسیلر در امتداد ۲ طرف پیشانی، گونه‌ها و چانه‌ها، کانتورینگ صورتشان را انجام می‌دهند.

کانتورینگ را به‌عنوان روشی برای ایجاد سایه و زاویه به صورتتان در نظر بگیرید. رنگ‌های تیره‌تر باعث می‌شوند، نواحی خاصی از صورت که کانتورینگ می‌شوند، برجسته‌تر و تراشیده‌تر به‌نظر برسند.

خرید کانسیلر اصل + دریافت مشاوره تخصصی

آشنایی با کانسیلر، کاربردها و ویژگی‌ها و نحوه استفاده اصولی آن در یک روتین آرایشی، فقط بخشی از موضوع مهم آرایش کردن است. یکی دیگر مهم‌ترین بخش‌های استفاده از کانسیلر، خرید نسخه اصلی و غیرتقلبی محصولات موجود در بازار است. از آنجایی که لوازم آرایشی مثل کانسیلر به‌صورت مستقیم با پوست صورتتان در تماس است، استفاده از محصولات تقلبی، سلامت پوست صورتتان را تهدید خواهد کرد.

برای دسترسی به گنجینه‌ای از کانسیلرهای پرفروش و پرطرفدار موجود در بازار کافی است جمله‌ای مثل ** کانسیلر اصل خانومی ** را در محیط Google سرچ کنید. فروشگاه اینترنتی و معتبر خانومی، نمایندگی همه برندهای معتبر بین‌المللی را در ایران دارد و کانسیلرهای اصل را به‌فروش می‌رساند. برای دریافت مشاوره تخصصی در مورد خرید کانسیلر و رفع عیب‌ونقص‌های صورت در آرایش، با ۷۹۱۸۶۰۰۰ – ۰۲۱ تماس بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو