چطور ماندگاری رژ لب را افزایش دهیم؟

چطور ماندگاری رژ لب را افزایش دهیم؟


منبع: آرگا

1

1402/11/28

23:09


رژ لب یکی از عوامل موثر در زیبایی آرایش به شمار می رود ولی آن چه آزاردهنده است پاک شدن آن بعد از چند ساعت می باشد. در این مطلب با روش های افزایش ماندگاری رژ لب آشنا می شوید.

معمولا خانم ها با این موضوع که مرتبا باید رژ لب را تجدید کنند بسیار درگیر هستند و حتی برخی اوقات ترجیح می دهند رژ لب را کنار بگذارند. در حالی که برای ماندگاری رژ لب روش های مختلفی وجود دارد. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

روش های افزایش ماندگاری رژ لب

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در طی روز مجبور شده تا رژ لب خود را تمدید کنید. با حرف زدن، نوشیدن و خوردن مواد غذایی به استفاده مجدد از رژ لب نیاز می شود. این امر برای خانم ها آزار دهنده بوده به طوری که حتی برخی مواقع ترجیح می دهند رژ لب را کنار بگذارند.

رژ لب زیبایی خاصی به چهره خانم ها می بخشد ولی آنچه که آزار دهنده است پاک شدن آن در عرض چند ساعت می باشد. البته راهکارهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب وجود دارد. با ادامه مطلب همراه ما باشید تا این روش ها را فرا بگیرید.

استفاده از رژ لب مات

معمولا رژ لب های مات دوام بیشتری دارند و بعد از آن رژ لب های کرمی، مایع و براق ماندگاری کمتری دارند و در طول روز به چندین بار تجدید رژ احتیاج است. رژ لب مات همانطور که اشاره شد نسبت به انواع دیگر رژ دوام بیشتری دارند. اول مرطوب کننده را روی لب اعمال نموده بعد از رژ لب مایع مات کمک بگیرید. همچنین پیشنهاد می شود از تینت لب که دوام زیادی روی لب دارد و رنگ مات و کم رنگی دارد استفاده کنید.

استفاده از پرایمر لب

پرایمر لب یکی از راهکارهای مهم برای تداوم رژ لب به اندازه چند ساعت می باشد. پرایمرها با افزایش نرمی و چسبندگی پایه عالی برای رژ لب می شوند. برخی از این پرایمرها دارای آبرسان و حجم دهنده لب بوده تا لب ها شاداب و سالم باقی بماند. البته باید در ابتدا این تکنیک را به بهترین شکل اجرا کنید.

کانسیلر

برندهای آرایشی متعدد، محصولات اختصاصی بسیاری طراحی و تولید نموده اند که لب ها را برای رژ زدن آماده می کند و موجب افزایش دوام رژ لب می گردند. بدین منظور برخی آرایشگران از کانسیلر یا فوندیشن کمک می گیرند که تاثیر مشابهی روی لب دارد. مزیت دیگر کانسیلر روی لب این است که رنگ طبیعی لب را محو تا رنگ واقعی رژ مشخص شود.

خط لب معکوس

خط لب معکوس در حقیقت خط لب بی رنگ است که روی پوست دقیقا دور لب کشیده می شود و مانع از بیرون زدگی رژ از اطراف لب ها می گردد. به جای آن می توان از کانسیلر هم در این نواحی استفاده کرد.

پودر شفاف

با توجه به فرم لب تان یک رژ لب با رنگ مناسب انتخاب و به دقت آن را روی لب بزنید. هنگامی که رنگ دلخواه ایجاد شد براش کوچک کرکی برداشته و داخل پودر شفاف بچرخانید. بعد اضافه پودر را از روی براش برداشته و به آرامی روی لب فشار دهید. میزان فشار دادن این پودر شفاف روی لب اهمیت زیادی دارد زیرا سبب انتقال رنگدانه و دوام رژ لب می گردد.

قلم موی لب

نکته اصلی در دوام رژ لب قرارگیری چند لایه نازک آن روی لب است. بدین منظور از قلم موی لب استفاده می کنند. با این وسیله زدن رژ لب با کنترل بیشتر انجام می شود. در ضمن رژ روی لب ها یکنواخت تر خواهد شد.

استفاده از چند محصول با هم

روش دیگر برای افزایش دوام رژ لب این است که از چند محصول با هم استفاده شود. به این ترتیب از پرایمر لب، خط لب و رژ لب مایع زیر رژ اصلی استفاده کنید. به این ترتیب حتی اگر یکی از این لایه ها برداشته شود لایه های زیرین رنگ لب را حفظ خواهند کرد. البته پیش از استفاده از چند محصول به صورت همزمان، اول اطمینان یابید که رنگ آن ها شبیه هم است.

خط لب

خط لبی همرنگ رژ لب خود انتخاب کنید بعد خط لب را در قسمت خط لب یا بیرون از آن برای حجیم شدن لب بکشید. وقتی فرم لب مشخص شد به کمک خط لب قسمت داخلی لب را پر کرده و رژ لب را در قسمت داخلی اعمال کنید. این کار سبب چسبندگی رژ لب و دوام آن برای تایم طولانی تر می شود زیرا اگر رژ لب پاک شود رنگ زیرین باقی خواهد ماند.

چند بار رژ زدن

برای رژ لب زدن می توان از تکنیک ژلیش ناخن بهره برد. در این تکنیک به جای استفاده از یک کت رنگ ضخیم از چند کت نازک لاک استفاده می شود و بعد طرح ناخن مورد نظر اعمال می شود. در این جا نیز به جای انتخاب یک رژ پر رنگ می توانید اول رژ لب را روی لب بزنید بعد توسط انگشت یا برس، رژ را به آرامی پخش و محو نمایید تا رنگدانه ها پخش گردند و بعد یک الی دو لایه دیگر رژ لب استفاده کنید. این کار سبب دوام رژ خواهد شد.

رژ لب مایع

قبلا رژ لب های مایع زیاد دوام نداشتند و حالت خشک در لب ایجاد می شد و سریعا حالت محو پیدا می کردند. از این رو خیلی محبوب نبودند. امروزه اکثر رژ لب های مایع جدید، حاوی مایع بی وزن، آنتی اکسیدان و روغن های ضروری می باشد که به صورت ویژه لب ها را صاف و هیدراته می سازند. این امر سبب ماندگاری بیشتر رژ لب خواهد شد.

بالم لب

استفاده از رژ لب عمدتا سبب خشک شدن لب و پوسته پوسته شدن آن می گردد. یکی از بهترین شیوه های جلوگیری از خشکی لب و افزایش ماندگاری آن، استفاده از بالم لب یا مرطوب کننده است. اول روی لب ها بالم لب غیر روغنی زده و صبر کنید تا کاملا جذب پوست گردد بعد رژ مدنظر را روی لب زده تا ماندگاری آن افزایش یابد.

لایه برداری لب

همانگونه که آرایش روی پوست لایه برداری شده و صاف عملکرد بهتری داشته و ماندگارتر است. رژ لب هم روی لب های لایه برداری شده بیشتر دوام دارد. اسکراب لب را می توانید خودتان در منزل انجام دهید. این کار سبب رفع سلول های مرده پوست شده و پوست لب شفاف می شود. پس از لایه برداری لب رژ زده تا ماندگاری بیشتر آن را شاهد باشید.

پنکک

اگر می خواهید ماندگاری رژ لب طولانی تر شود پیشنهاد می کنیم پنکک استفاده کنید. در این روش اول بالم لب را زده بعد اجازه دهید کاملا جذب پوست گردد سپس توسط پد، انگشت یا براش لایه باریکی از پنکک را روی لب اعمال نمایید بعد رژ لب بزنید. با این کار ماندگاری رژ لب چند ساعت بیشتر می شود.

روش مناسب استفاده از رژ لب

ابتدا لب ها را لایه برداری نمایید. پیشتر نیز اشاره شد که با لایه برداری لب قبل از رژ زدن ماندگاری آن افزایش می یابد. لایه برداری لب سبب از بین رفتن سلول های مرده پوست لب شده و سطح صافی را برای رژ لب زدن فراهم می نماید. اسکراب لب با ترکیب شکر، عسل، روغن زیتون یا روغن نارگیل پیشنهاد می شود.

این اسکراب را به آرامی روی لب ها کشیده سپس با دستمال مرطوب با حرکات دایره ای و ملایم روی لب ها کشیده تا سلول های مرده لب برداشته شوند. بعد از این کار با بالم لب، لب ها را آبرسانی نمایید. مرطوب کننده و بالم لب سبب مرطوب شدن لب ها می شود.

در حقیقت مرطوب کردن لب ها قبل از رژ زدن به این دلیل حائز اهمیت است که استفاده از رژ لب به ویژه رژ مات روی لب های خشک و ترک خورده سبب شده لب ها پوسته پوسته شوند. دقت کنید ترجیحا از بالم لب روغنی استفاده نشود زیرا موجب شده رژ لب به اطراف پخش گردد.

پیش از این که به مرحله بعد روید کمی صبر کنید تا بالم لب جذب  لب ها شود. در حقیقت بهتر است برای بیشتر شدن ماندگاری رژ لب این کار را در مرحله اول آرایش انجام دهید. در مرحله بعد از خط لب به عنوان پایه رژ لب استفاده کنید. معمولا مداد و خط لب خشک تر از رژ لب می باشد.

 از این رو می تواند شبیه لایه ای برای چسبیدن رژ به لب عمل کرده و ماندگاری رژ لب را افزایش دهد. پس از کشیدن خط لب کل لب را مداد لب پر نمایید. سپس یک لایه نازک رژ لب بکشید. می توانید این کار را به طور مستقیم یا توسط قلم موی لب انجام دهید.

اکنون لب ها را باز کنید و یک تکه دستمال کاغذی بین لب ها قرار دهید لب ها را به هم فشار دهید. این کار سبب حذف هر نوع ماده اضافه به جز رژ لب می شود و از برخورد رژ لب با دندان جلوگیری می کند. می توانید کمی پودر روی لب ها بپاشید. آرایشگران حرفه ای از این تکنیک برای افزایش ماندگاری رژ لب استفاده می کنند.

بعد یک دستمال کاغذی را برداشته و دو لایه از آن را جدا نمایید. یک لایه نازک دستمال را روی لب ها بگذارید و با قلم موی کرکی پودر روشنی را روی لب بپاشید. اگر دستمال کاغذی در دسترس نبود می توانید مستقیما پودر را به لب بزنید ولی مراقب باشید استفاده زیاد از پودر سبب خشکی یا تغییر رنگ اصلی رژ روی لب می شود.

در این مرحله یک لایه نازک دیگر رژ بکشید. دوباره پودر زده و رژ بزنید. این کار به ماندگاری رژ لب بسیار کمک می کند. در نهایت پس از زدن لایه ضخیم رژ می توان از اسپری تثبیت کننده رژ لب استفاده کنید. در ضمن انتخاب نوع رژ لب به نوع پوست، اندازه لب و سلیقه شما بستگی دارد.

به طور مثال برای لب های باریک بهتر است رژ لب براق استفاده شود. در مقابل برای لب های بزرگ و برجسته رژ لب مات مناسب تر می باشد. ولی همانطور که اشاره شد برای افزایش ماندگاری رژ لب انتخاب نوع مات گزینه بهتری است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو