قیمت طلا روز چهارشنبه سوری بازار را مختل کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت طلا روز چهارشنبه سوری بازار را مختل کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟


1

1402/12/22

12:39


قیمت طلا روز چهارشنبه سوری بازار را مختل کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

بروزرسانی: سه‌شنبه 22 اسفند - 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 31,312,000

طلای ۲۴ عیار 41,749,000

طلای 18 عیار / 740 30,895,000

طلای دست دوم 30,894,840

آبشده کمتر از کیلو 135,730,000

مثقال طلا 135,700,000

انس طلا 2,180.72

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 368,090,000

سکه بهار آزادی تک فروشی  348,100,000

نیم سکه تک فروشی 210,100,000

ربع سکه تک فروشی 135,400,000

سکه گرمی تک فروشی 65,100,000

تمام سکه (قبل 86) 345,000,000

نیم سکه (قبل 86) 158,000,000

ربع سکه (قبل 86) 87,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 58,650,000

حباب سکه بهار آزادی 39,260,000

حباب نیم سکه 55,560,000

حباب ربع سکه 58,010,000

حباب سکه گرمی 27,010,000

منبع: منیبان

قیمت طلا

قیمت جهانی طلا امروز کاهش داشت یا افزایش؟

قیمت طلا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت بوده‌ است. تاجران به دنبال رکورد زدن قیمت این فلز گرانبها در آستانه انتشار اطلاعات مربوط به قیمت مصرف‌کننده در آمریکا محتاطانه عمل می‌کنند و منتظر سرنخ‌های بیشتری از سوی فدرال رزرو در مورد سیاست نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۱۷۷ دلار و ۹۵ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۲۱ درصدی به ۲۱۸۴ دلار رسیده است.

ارزش دلار در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت مانده اما ین به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده است که می‌تواند نتیجه احتمال خروج بانک مرکزی ژاپن از نرخ منفی بهره در اوایل هفته آینده باشد.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا قرار است امروز منتشر شود. پیش‌بینی می‌شود این شاخص ۰.۴ درصد افزایش ماهانه و ۳.۱ درصد افزایش سالانه داشته باشد. تخمین زده می‌شود تورم هسته در آمریکا یک افزایش ۰.۳ درصدی را تجربه کند.

سایر اطلاعات اقتصادی آمریکا از جمله خرده‌فروشی، شاخص قیمت تولیدکننده و تقاضا برای بیمه بیکاری در این کشور هم در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

اطلاعاتی که هفته گذشته منتشر شد حاکی از آرام شدن بازار اشتغال در آمریکا بود. جروم پاور رئیس فدرال رزرو این کشور هم اعلام کرده فاصله چندانی با آغاز روند کاهش نرخ بهره ندارند.

تاجران حالا ۷۰ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره اولین بار در ماه ژوئن و به میزان ۲۵ واحد کاهش یابد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تقاضا برای آن را بالا می‌برد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۶۸ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۳۳ درصدی ۹۳۴ دلار و ۸۶ سنت معامله می‌شود./ قدس آنلاین

قیمت طلا

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با کاهش ارزش بازگشایی شد، اما در ادامه معاملات در روند صعودی قرار گرفت. افزایش قیمت قطعات سکه تلرانس قیمت ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی داشت و تنها قطعه‌ای که از رشد قیمت جا ماند سکه گرمی بود.

فعالان بازار طلا معتقدند تاثیر روند تقاضای پایان سال این بازار را صعودی کرده است. آنها معتقدند برای روزهای پایانی سال قطعات سکه تلرانس قیمتی ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومانی خواهند داشت، اما تغییر کانال نخواهند داد.  گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، طلای جهانی با کاهش نزدیک به دو دلاری با قیمت ۲۱۷۷ دلاری در حال معامله است.

 سکه امامی روز دوشنبه ۲۱ اسفند با افزایش ۴۴۷ هزار تومانی در کانال ۳۶ میلیون تومانی پیشروی کرد و با قیمت ۳۶ میلیون ۷۳۵ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار رشد ۲۳۵ هزار تومانی داشت و با قیمت ۳۴ میلیون و ۷۰۵ هزار تومانی بسته شد.

گفتنی است در سومین روز هفته، نیم‌سکه و ربع‌ سکه به ترتیب با افزایش ۳۵۰ هزارتومانی و ۲۵۰ هزار تومانی، به ترتیب با رقم ۲۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی تنها قطعه کاهشی بازار بود و با افت ۱۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا روز دوشنبه افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۱۹۳ هزار تومان گران شد و با رقم ۱۳ میلیون ۵۸۲ هزار تومان بسته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۱۳۵ هزار تومانی ایستاد. طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۹۳ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز دوشنبه روند متوازنی نداشت. حباب سکه‌‌ امامی ۱۴۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۸۳ هزار تومان و ربع سکه ۱۶۵ هزار تومان افزایش داشت. حباب سکه بهار ۱۶۱ هزار تومان و سکه گرمی ۵۲ هزار تومان کاهش داشت.

منبع: تجارت نیوز

قیمت طلا

یک پیش‌بینی مهم؛ قیمت طلا کاهش می‌یابد؟

از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های سیاسی و مالی یاد می‌شود. قیمت این فلز گرانبها بیش از ۳۰۰ دلار از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی و حماس افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، تحلیلگران عقیده دارند با توجه به اظهارات مقامات فدرال رزرو در مورد ادامه سیاست‌های سختگیرانه پولی، قیمت طلا ممکن است کمی کاهش یابد، اما با آغاز کاهش نرخ بهره افزایش خواهد یافت. سرمایه‌گذاران حالا منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هستند تا مسیر کاهش نرخ بهره مشخص شود.

تاجران ۷۰ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را از ماه ژوئن پایین بیاورد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد./ تعادل

بالاترین قیمت طلا طی ۵ ماه گذشته

قیمت طلا در روز جمعه در حدود بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته معامله می‌شود. اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در مورد کاهش نرخ بهره تا اواسط سال جاری میلادی، از قیمت این فلز گرانبها حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۱۵۷ دلار و ۹۸ سنت رسید. معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۲ درصدی به ۲۱۶۴ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا بیش از ۳.۵ درصد طی یک هفته گذشته افزایش یافته. و در آستانه بیشترین افزایش هفتگی از اواسط اکتبر یعنی آغاز تشدید تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و حماس قرار دارد. به علاوه، طلا سومین افزایش قیمت پیاپی هفتگی را تجربه می‌کند.

تحلیلگران عقیده دارند بزرگترین عامل افزایش قیمت طلا انتظار کاهش زود هنگام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکاست. پاول گفت فدرال رزرو به زودی اطمینان لازم را در مورد پایین آمدن تورم و آغاز کاهش نرخ بهره در ماه‌های آینده به دست می‌آورد.

تاجران انتظار دارند نرخ بهره ۲۵ واحد پایین بیاید. و ۷۵ درصد احتمال می‌دهند این اتفاق اولین بار در ماه ژوئن بیفتد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده. و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

از طرف دیگر، دلار در آستانه بیشترین کاهش قیمت هفتگی از ابتدای سال جاری میلادی قرار دارد. و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است. تمرکز بازار در حال حاضر به اطلاعات اشتغال آمریکا معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۵۷ سنت رسید. و پلاتین با یک کاهش ۰.۱۴ درصدی ۹۱۹ دلار و ۸۱ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو