قیمت طلا آخر سال افت کرد | قیمت طلا امروز به چند رسیده؟

2

1402/12/28

12:07


قیمت طلا آخر سال افت کرد | قیمت طلا امروز به چند رسیده؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

بروزرسانی: دوشنبه ۲۸ اسفند – ۰۸:۳۰

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای ۱۸ عیار / ۷۵۰ ۳۲,۰۰۷,۰۰۰

طلای ۲۴ عیار ۴۲,۶۷۶,۰۰۰

طلای ۱۸ عیار / ۷۴۰ ۳۱,۵۸۰,۰۰۰

طلای دست دوم ۳۱,۵۸۰,۴۸۰

آبشده کمتر از کیلو ۱۳۸,۷۴۰,۰۰۰

مثقال طلا ۱۳۸,۷۲۰,۰۰۰

انس طلا ۲,۱۴۶.۹۴

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی ۳۸۲,۵۲۰,۰۰۰

سکه بهار آزادی تک فروشی ۳۵۷,۸۵۰,۰۰۰

نیم سکه تک فروشی ۲۳۰,۶۰۰,۰۰۰

ربع سکه تک فروشی ۱۴۰,۴۰۰,۰۰۰

سکه گرمی تک فروشی ۶۸,۲۰۰,۰۰۰

تمام سکه (قبل ۸۶) ۳۵۶,۰۰۰,۰۰۰

نیم سکه (قبل ۸۶) ۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰

ربع سکه (قبل ۸۶) ۹۰,۰۰۰,۰۰۰

حباب سکه

حباب سکه امامی ۶۳,۵۱۰,۰۰۰

حباب سکه بهار آزادی ۵۹,۵۰۰,۰۰۰

حباب نیم سکه ۳۸,۳۴۰,۰۰۰

حباب ربع سکه ۲۳,۳۴۰,۰۰۰

حباب سکه گرمی ۱۱,۳۴۰,۰۰۰

منبع: اندیشه قرن

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت طلا در روز دوشنبه به‌دنبال افزایش ارزش دلار و در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم سیاستگذاران بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا از جمله فدرال رزرو آمریکا هستند کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۰ درصد کاهش به ۲۱۴۷ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۵۶درصدی به ۲۱۴۹ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در پایان اجلاس دوروزه خود در روز چهارشنبه بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد ثابت نگه‌دارد. این احتمال وجود دارد که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به‌خاطر بالا بودن تورم در هر دو بخش مصرف‌کننده و تولیدکننده، تا مدت طولانی‌تری در همین سطح بالا باقی بماند.

تاجران حالا ۵۶ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه ژوئن کاهش یابد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش می‌دهد و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در هفته گذشته نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده در این کشور در فوریه افزایش یافته است و قیمت تولیدکننده هم دربحبوحه بالا رفتن هزینه کالاهایی مانند بنزین و مواد غذایی بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

تحلیلگران عقیده دارند اگر فدرال رزرو رویکرد مالی آسان‌تری را در پیش بگیرد، ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پایین می‌آید و از قیمت طلا حمایت می‌شود تا حدی که می‌توان ۲۲۰۰ دلار را برای آن پیش‌بینی کرد.

ارزش دلار در حدود بالاترین رقم طی دو هفته گذشته باقی مانده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده است.

میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۵۹ درصد کاهش به ۲۵ دلار و ۲۳ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۱.۰۱درصدی ۹۲۹ دلار و ۴۱ سنت معامله می‌شود.

منبع: بازار

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آینده | طلا و سکه بخریم یا نه؟

کارشناس بازار طلا از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حباب قیمتی سکه در هفته اخیر خبر داد و گفت: حباب قیمتی هر قطعه سکه طرح جدید به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی درباره تحولات بازار طلا در هفته‌ای که گذشت، اظهار کرد: در ابتدای هفته جاری (روزهای شنبه و یکشنبه) شاهد روند افزایشی قیمت انس جهانی طلا بودیم و از طرفی هم قیمت ارز به یکباره افزایش پیدا کرد.

وی افزود: در هفته‌ای که گذشت قیمت سکه برای اولین بار به ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، اما از روز دوشنبه به بعد با روند نزولی همراه شد، زیرا سیر صعودی قیمت ارز و قیمت جهانی طلا متوقف و تاحدودی قیمت‌ها تعدیل شد.

این کارشناس بازار طلا گفت: اواخر هفته یعنی از روز سه‌شنبه به بعد به دلیل افزایش تقاضا برای شب عید و ایام نوروز، شاهد افزایش تقاضا در مبادلات نیم و ربع سکه و سکه‌های یک گرمی بودیم که سبب افزایش حباب قیمتی این سکه‌ها شد.

وی تصریح کرد: قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی روز گذشته به ۲ هزارو ۱۶۹ دلار رسید که به نسبت اول هفته ۸ دلار کاهش داشته است.

قیمت سکه طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملاتی هفته (روز گذشته) به ۳۵ میلیون تومان، قیمت سکه طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

وی اضافه کرد: قیمت نیم سکه با بیشترین افزایش (۱.۳ میلیون تومان) به ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی بدون تغییر چندانی به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

کارشناس بازار طلا گفت: قیمت هر مثقال طلای آب شده به طور متوسط با ۳۱۵ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۷۲ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات دیروز ۳ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان معامله شد.

در هفته‌ای که گذشت با توجه به افزایش تقاضا برای نیم و ربع سکه و سکه‌های یک گرم حباب سکه ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت؛ این بدان معناست که حباب قیمتی هر قطعه سکه طرح جدید به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی مورد تغییرات قیمتی طلا و سکه در هفته آینده، پاسخ داد: قیمت سکه و طلا به فعل و انفعالات سیاسی و جهانی بستگی دارد و با توجه به شرایط اقتصادی روز پنجشنبه جهان تا این لحظه تغییراتی نداشته و به نظر می‌رسد که تغییر عمده‌ای را در قیمت جهانی طلا نداشته باشیم؛ فعلا با به اضافه و منهای یک درصد قیمت جهانی طلا در همین محدوده باقی می‌ماند.

این فعال بازار طلا، ادامه داد: حباب سکه هیچ ارتباطی به مسائل جهانی ندارد و با افزایش خرید و فروش سکه برای هدایا در عید نوروز افزایش یافته که این موضوع جنبه سرمایه گذاری ندارد و بیشتر مصرفی است.

وی درباره عملکرد اخیر بانک مرکزی برای عرضه سکه به بازار، گفت: اقدام اخیر بانک مرکزی در حراج سکه در بازار تاثیر داشته و از افزایش حباب سکه جلوگیری کرده است، اما به دلیل اینکه سکه‌های واگذاری هنوز تحویل داده نشده و این موضوع به روزهای پایانی سال کشیده شده است، این اقدام تاثیر بسزایی در کاهش حباب سکه نداشته است.

وی درباره افزایش قیمت سکه و ورود سکه های تقلبی یک گرمی در بازار. بیان کرد: اخیرا گزارشی در خصوص عرضه سکه‌های تقلبی یک گرمی به بازار نداشته‌ایم، زیرا واحدهای تحت نظر اتحادیه طلا و سکه متخصص در تشخیص سکه های اصل و تقلبی هستند.

کارشناس بازار طلا هشدار داد: مردم برای خرید و دادوستد خود از واحدهای معتبر و دارای مجوز رسمی بانک مرکزی یا اتحادیه طلا و سکه خریداری کنند./ پویه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو