جدیدترین روش درمان تومور مغزی(1403)

جدیدترین روش درمان تومور مغزی(1403)


منبع: نم نمک

1

1402/12/25

08:25


در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، جدیدترین روش درمان تومور مغزی و درمان جدید تومور مغزی و درمان شدگان تومور مغزی نی نی سایت و درمان قطعی تومور مغزی و اسم قرص تومور مغزی و درمان تومور مغزی خوش خیم و گرانترین امپول تومور مغزی و عکس داروهای تومور مغزی و ایا تومور مغزی با دارو درمان میشود و شیمی درمانی تومور مغزی بدخیم در نم نمک.

جدیدترین روش درمان تومور مغزی(1403)

یک درمان جدید تومور مغزی را در عرض تنها 5 روز از بین برد

یک درمان جدید برای تومورهای کشنده مغز نتایج قابل توجه سریعی ارائه داده است و این بیماری را تقریبا ظرف تنها پنج روز ریشه کن کرده است.

جدیدترین روش درمان تومور مغزی(1403)

جدیدترین روش درمان تومور مغزی(1403)

به گزارش نم نمک ، دانشمندان در مرکز سرطان Mass General Brigham این درمان را «دراماتیک و سریع» توصیف می کنند.

درمان جدید تومور مغزی

به نقل از اس اف ، محققان مرکز سرطان عمومی مَس(Mass) در حال ارائه گزارشی از نتایج تحقیقات بر سه بیمار در یک کارآزمایی بالینی درمان CAR-T برای گلیوبلاستوما(GBM) است که یک تومور مغزی با رشد سریع و شایع ترین نوع تومور بدخیم مغزی در بزرگسالان به حساب می آید.

درمان CAR-T ، که شخصی ترین شکل درمان سرطان است ، از سلول های خود بیمار برای مبارزه با بیماری استفاده می کند. این فرآیند شامل استخراج سلول های بیمار ، مهندسی کردن آنها برای بیان پروتئین های خاص و سپس وارد کردن مجدد آنها به بدن برای هدف قرار دادن مستقیم تومور است.

این کارآزمایی که اینسیپینت(INCIPIENT) نام داشت ، با هدف ارزیابی ایمنی سلول های T CARv3-TEAM-E در بیماران مبتلا گلیوبلاستومای عودکننده انجام شد. در حالی که درمان های CAR-T برای درمان سرطان های خون تایید شده اند ، کاربرد آنها در تومورهای جامد به دلیل جمعیت های سلولی متنوع در این تومورها ، که به برخی از سلول های سرطانی اجازه می دهد حتی پس از درمان CAR-T از سیستم ایمنی فرار کنند ، محدود شده است.

برای مقابله با این چالش ، محققان از یک استراتژی جدید ترکیب CAR-T با آنتی بادی های دوگانه یا مولکول های آنتی بادی درگیر با سلولT (TEAMs) استفاده کردند. این رویکرد ترکیبی ، که به طور خاص برای گلیوبلاستوما طراحی شده است ، شامل تزریق مستقیم به مغز بیمار است.

این استراتژی در مدل های بالینی گلیوبلاستوما امیدوارکننده بود و محققان را به سمت استفاده از آن به صورت بالینی سوق داد.

از ماه مارس سال 2023 تا ژوئیه 2023، سه بیمار در این مطالعه ثبت نام کردند. سلول های T آنها جمع آوری ، به شکل سلول های جدید CAR-TEAM اصلاح و سپس به هر بیمار تزریق شد.

اگرچه تقریبا همه شرکت کنندگان در مدت کوتاهی پس از تزریق ، تب و تغییرات در وضعیت روانی را تجربه کردند ، اما عموما این روش را به خوبی تحمل کردند.

درمان جدید تومور مغزی

قابل توجه است که تنها چند روز پس از درمان ، بیماران شاهد کاهش قابل توجهی در تومورهای خود بودند ، به طوری که یک بیمار در عرض پنج روز به پسرفت تقریبا کامل تومور دست یافت.

برایان چوی(Bryan Choi) ، جراح مغز و اعصاب و مدیر مرکز ایمونولوژی و ایمونوتراپی تومور مغز می گوید : پلتفرم CAR-T طرز تفکر ما در مورد درمان بیماران مبتلا به سرطان را متحول کرده است ، اما درمان تومورهای جامد مانند گلیوبلاستوما همچنان چالش برانگیز است زیرا همه سلول های سرطانی دقیقا شبیه هم نیستند و سلول های درون تومور متفاوت هستند. رویکرد ما ترکیبی از دو شکل از درمان است که به ما این امکان را می دهد گلیوبلاستوما را به روشی گسترده تر و به طور بالقوه موثرتر درمان کنیم.

یکی از بیماران ، مردی 72 ساله بودکه شاهد کاهش بیش از 60 درصدی تومور خود بود که به مدت شش ماه ادامه داشت ، در حالی که یک زن 57 ساله تنها پنج روز پس از یک تزریق ، تقریبا پسرفت کامل تومور داشت.

محققان می گویند که نتایج آنها هیجان انگیز است ، اما برای تنظیم دقیق این درمان به تحقیقات بیشتری نیاز است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو