طرز تهیه سالاد پاستا خامه ای با کرفس

طرز تهیه سالاد پاستا خامه ای با کرفس 

سالاد پاستا خامه ای با کرفس، یکی از خوشمزه‌ترین و سریع‌ترین سالادهایی است که می‌توانید تهیه کنید. این سالاد علاوه بر طعم بی‌نظیری که دارد، از ترکیب مواد تازه و سالمی چون کرفس، پیاز قرمز، و پاستا بهره می‌برد که به راحتی در دسترس هستند. طعم دلپذیر خامه و مایونز به همراه آب لیموی تازه، به این سالاد طعمی متمایز و دلنشین می‌بخشد. چه به دنبال یک پیش غذای ساده باشید و چه یک غذای سبک برای ناهار یا شام، سالاد پاستا خامه‌ای با کرفس انتخابی ایده‌آل است.

برای تهیه سالاد پاستا خامه‌ای با کرفس به سبک خانگی و خوشمزه، ابتدا پاستا را در آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه با کمی نمک بپزید و سپس آن را خنک کنید. در یک کاسه بزرگ، مایونز، خامه، و آب لیمو را به خوبی با هم مخلوط کنید. کرفس و پیاز قرمز خرد شده را به همراه پاستای خنک شده به مخلوط سس اضافه کرده، با نمک و فلفل مزه‌دار کنید و خوب هم بزنید. سالاد را چند ساعتی در یخچال بگذارید تا خنک و طعم‌دار شود. این سالاد خنک و خوش طعم، انتخابی عالی برای روزهای گرم تابستانی یا به عنوان یک پیش غذا در مهمانی‌ها است.

مواد لازممقدار
پاستا۴۵۰ گرم
مایونز۱ پیمانه
خامه۲ قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه۱/۳ پیمانه
کرفس۱ بوته
پیاز قرمز۱ عدد کوچک
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد پاستا خامه ای با کرفس

مرحله 1: آماده‌سازی پاستا

ابتدا، یک قابلمه بزرگ پر از آب را روی حرارت بالا قرار دهید و به آن نمک اضافه کنید. هنگامی که آب به جوش آمد، پاستا را اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بپزید . سپس، پاستا را آبکش کنید و زیر آب سرد بگیرید تا سریعا خنک شود.

مرحله 2: تهیه سس سالاد

در یک کاسه بزرگ، مایونز، خامه، و آب لیموی تازه را به همراه هم مخلوط کنید تا سس یکدستی به دست آید. این ترکیب باید طعم‌دار و خامه‌ای باشد، پایه اصلی سالاد ما را تشکیل می‌دهد.

مرحله 3: آماده‌سازی کرفس

کرفس‌ها را بشویید و ساقه‌های تازه را از قسمت پایینی جدا کنید. اگر ساقه‌هایی ضخیم و با پوست دارید، پوست آن‌ها را بگیرید و سپس همه را به اندازه دلخواه خرد کنید. برگ‌های تازه کرفس را نیز جدا کرده و برای استفاده در سالاد کنار بگذارید.

مرحله 4: افزودن پیاز و مخلوط کردن مواد

پیاز قرمز را پوست بگیرید و به صورت نازک خرد کنید. سپس، پیاز خرد شده، کرفس خرد شده، و پاستای خنک شده را به کاسه حاوی سس اضافه کنید.

مرحله 5: ادویه‌زنی و مخلوط کردن نهایی

به مخلوط سالاد، نمک و فلفل به میزان کافی برای طعم‌دار کردن اضافه کنید. سپس، همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا سس به طور یکنواخت بین پاستا و سبزیجات پخش شود.

مرحله 6: استراحت سالاد در یخچال

سالاد آماده شده را برای چند ساعت – حداقل ۲ تا ۳ ساعت – در یخچال قرار دهید تا طعم‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند و سالاد خنک و خوشمزه‌تر شود.

مرحله 7: سرو کردن

پس از استراحت کافی در یخچال، سالاد را در ظرف سرو مورد نظر خود بریزید. می‌توانید برای زیبایی بیشتر، سطح سالاد را با برگ‌های تازه کرفس تزیین کنید. حالا زمان آن رسیده که به همراه خانواده یا دوستان از این سالاد خوشمزه و خنک نوش جان کنید.