آموزش قدم به قدم مش وهایلایت کردن مو با کلاه و فویل

آموزش قدم به قدم مش وهایلایت کردن مو با کلاه و فویل


منبع: ساعد نیوز

1

1403/1/18

11:26


مش کردن مو با فویل و کلاه، یکی از روش‌های پرطرفدار در میان خانم‌ها می‌باشد که با رعایت یک سری نکات ساده که در این مقاله از ساعد نیوز ذکر شده است می توانید این کار را در خانه انجام دهید

مش با کلاه بهتره یا فویل


قبل از پرداختن به آموزش رنگ و مش با کلاه، به این سؤال پاسخ می‌دهیم که مش با کلاه بهتر است یا فویل؟ تجربه نشان داده است که اگر هر دو روش به درستی اجرا شوند، می‌توان هایلایت‌های زیبایی را روی موی سر اجرا کرد. اما در فرآیند اجرای این دو روش تفاوت‌هایی وجود دارد که باید حتما مد نظر قرار دهید.

هزینه مش کردن مو با فویل در مقایسه با کلاه به مراتب بیشتر است. بخشی از آن مربوط به مواد گران قیمت‌تری است که در این روش استفاده می‌شود؛ اما دلیل اصلی افزایش قیمت مش با فویل، پیچیدگی آن است. معمولا افراد با مهارت بالا هستند که می‌توانند این روش را به خوبی روی موی سر پیاده کنند. بنابراین نمی‌توانید در خانه از این روش برای مش کردن مو استفاده کنید.

در مقابل مش کردن مو با استفاده از کلاه پیچیدگی چندانی ندارد و افراد مبتدی نیز به راحتی می‌توانند در منزل از این روش برای مش کردن موی خود استفاده کنند. اما معمولا در زمانی که حساسیت بالایی روی هایلایت کردن بخش‌های خاصی از موی سر وجود دارد، نمی‌توان با این روش به نتیجه چندان مطلوبی دست پیدا کرد. در عین حال اگر موی سر شما فر است یا موهای کوتاهی دارید، استفاده از این روش برای شما راحت‌تر است.

مش مو

آموزش مش کردن مو با کلاه


نوبت به آموزش رنگ و مش با کلاه می‌رسد. قبل از هر چیز باید ابزار و وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. کلاه مخصوص هایلایت مو، قلاب، مواد مش، کلاه نایلونی و … از جمله مهم‌ترین لوازمی هستند که در حین مش کردن مو به آن‌ها نیاز خواهید داشت. در ادامه برای مش کردن موی سر باید مراحل زیر به ترتیب پشت سر گذاشته شوند:

  1. موی سر شما باید کاملا خشک باشد. همچنین قبل از هر کاری تمام بخش‌های موی سر خود را شانه کنید تا هیچ‌گونه گرهی در آن‌ها باقی نماند. اگر موی سر شما خیلی بلند است، توصیه می‌کنیم که کمی آن‌ها را کوتاه کنید تا فرآیند مش کردن را راحت‌تر پشت سر بگذارید.

  2. کلاه مخصوص هایلایت مو را روی سر خود بگذارید. در ادامه با استفاده از قلاب، بخش‌هایی از موی سر خود را از سوراخ‌های موجود در کلاه بیرون بکشید. توجه داشته باشید که اینکه چه بخش‌هایی از مو را برای هایلایت کردن از سوراخ‌ها بیرون بکشید، تأثیر زیادی در نتیجه نهایی مش کردن مو خواهد داشت. در حین بیرون کشیدن موها، مراقب باشید که به پوست یر آسیب نزنید.

  3. مواد مش را با توجه به دستورالعمل روی بسته‌بندی آن با هم ترکیب کنید. مایع به دست آمد را با استفاده از قلم روی موها بریزید. دقت کنید که تمام بخش‌های مو به مایع مش آغشته شوند.

  4. در نهایت یک کلاه نایلونی روی سر خود بکشید. همچنین ترجیحا یک حوله نیز روی سر خود بگذارید تا موها گرم باقی بمانند. بعد از چند دقیقه کلاه نایلونی و حوله را برمی‌داریم. سپس با استفاده از آب ولرم باید موی سر خود را بشویید.

صبر کنید تا آب موی سر گرفته شود. بعد از باید موی سر را با استفاده از رنگساژ شستشو دهید. سپس نرم‌کننده مخصوص مش را به موی خود بزنید. نهایتا می‌توانید کلاه هایلایت را نیز از سر بردارید. به این ترتیب با خشک کردن موها فرآیند مش کردن مو به پایان می‌رسد.

کلاه مش

آموزش مش و هایلایت با فویل


مش کردن مو با فویل میان تمامی خانم‌های خوش سلیقه از محبوبیت خاصی برخوردار است. زیبایی و جذابیت که رنگ و مش در ظاهر یک فرد ایجاد می‌کند به قدری بالا است که تمامی بانوان زیبا جو حداقل یک بار با مراجعه به آرایشگاه‌ها خواستار رنگ و مش با فویل می‌شوند، تا از این طریق بتوانند زیبایی‌های خود را چندین برابر کنند و بیشتر بدرخشند.

معمولا افرادی که به دنبال آموزش رنگ و مش با فویل هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول افرادی هستند که به تازگی می‌خواهند با به عرصه آرایشگری بگذارند، دسته دوم بانوانی می‌باشند که ترجیح می‌دهند به جای پرداخت هزینه در منزل با استفاده از فویل موهای خود را رنگ و مش کنند.قبل از اینکه وارد بحث‌های تخصصی شویم لازم است یک نکته را متذکر شویم. اگر امکان دریافت خدمات از آرایشگران و هنرمندان این حوزه برای‌تان فراهم است، بهتر می‌باشد این اقدام را به آن‌ها بسپارید تا شاهد نتیجه بهتری باشید.

مش کردن مو با فویل طی سه مرحله انجام می‌گیرد. هر کدام از این مراحل نیازمند دقت بسیار بالایی است تا نتیجه حاصل شده توانایی رضایت بخشی بالاتری را داشته باشد.

  1. در اولین مرحله نیاز است تا ترکیبات لازم را برای ساخت رنگ و مش آماده کنید. این ترکیبات باید به گونه‌ای باشد که توانایی ماندگاری بر روی مو را داشته باشد. به عبارت دیگر آنقدر روان نباشد که نتواند بر روی موها باقی بماند.

  2. در مرحله دوم لازم است تا موها را به چندین دسته تقسیم بندی کنید. اگر ضخامت دسته‌های جدا شده بالا باشد، ممکن است رنگ و مش شما آنگونه که باید نتیجه رضایت بخشی برای شما رقم نزند.

  3. در مرحله آخر نیاز است تا لایه‌های جدا شده را از جلو سر داخل فویل‌ها قرار دهید و صبر کنید تا کامل رنگ بگیرد. بهتر است این مرحله به صورت زیگزاگی انجام شود تا تاثیرگذاری بهتری داشته باشد.

    فویل

کلام پایانی


در این مقاله آموزش رنگ و مش با کلاه و فویل را بررسی کردیم. همان طور که مشاهده کردید، اجرای این روش نسبتا ساده است و به همین دلیل می‌توانید در منزل نیز از آن استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو