آیا سرماخوردگی در طول بارداری نگران کننده است؟

منبع: نی نی بان

184

1398/3/7

08:33


نی نی بان: سرماخوردگی هیچ وقت خوشایند نیست به خصوص زمانی که کودکی درون خود دارید. تحقیقات جدید نشان داده سرماخوردگی در طول بارداری خطر آسم را در کودک افزایش می‌دهد.

 

 

محققان 500 کودک را از هنگام تولد تا سن 5 سالگی مورد بررسی قرار دادند و با مادران آنها در طول بارداری مصاحبه می‌کردند. خطر احتمال آسم در کودکان 5 ساله‌ای که مادرانشان بیش از 3 بار در طول بارداری سرماخورده‌ بودند به مراتب بیشتر بود.

کارشناسان به طور قطع نمی‌دانند که علت آن چیست اما باید دلیل ژنتیکی بزرگتری وجود داشته باشد. (بعضی از مادران ممکن است ژنی داشته باشند که خطر عفونت دستگاه تنفسی فوقانی را بالا می‌برد.) حقایقی را در این باره بدانید:

 

شما در طول بارداری بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی هستید

زمانی که باردارید، سیستم ایمنی بدن شما به خوبی گذشته کار نمی‌کند زیرا در تلاش برای حفاظت از کودک است. در این صورت شما نسبت به زمان‌های دیگر بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی هستید.

برای ورزش کردن دلیل دیگری داشته باشید: طبق تحقیقاتی که در دانشگاه‌ ویسکانسین- مدیسن انجام شد، ورزش مداوم تا 29% احتمال سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. (زنان حدود 45 دقیقه ورزش‌هایی چون دوچرخه سواری می‌کردند.)

در شستن دست‌ها با آب گرم و صابون بیشتر دقت کنید، به خصوص پس از تماس با دستگیره، نرده‌ یا دکمه‌های آسانسور. مطمئن شوید که دست‌هایتان را به صورتتان نمی‌زنید زیرا ویروس‌ها می‌توانند به چشم، بینی و دهان خود منتقل شوند.

 

شما(احتمالا) می‌توانید از دارو استفاده کنید

به طور کل بهتر است ابتدا خودتان را با چیزهای دیگری جز دارو بهبود بخشید. از مرطوب کننده یا دوش آب گرم استفاده کنید‌. اگر این روش‌ها به شما کمک نکرد، می‌توانید داروهای مناسب بارداری مصرف کنید اما قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید و دستورالعمل مصرف داروها را به دقت بخوانید.

 

تب کردن در طول بارداری

تب در طول بارداری، به خصوص سه ماه اول، خطر نقص هنگام تولد را برای کودک افزایش می‌دهد. اگر مبتلا به آنفولانزا شده‌اید، با پزشک خود درباره مصرف تامیفلو، ضد ویروسی که معمولا برای زنان باردار بی‌خطر است، مشورت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو