۲ روش فریز کردن برگ مو و مدت زمان نگهداری آن

منبع: ستاره

80

1398/3/7

16:43


فریز کردن برگ مو داخل بطری نوشابه و فریز کردن برگ‌های نیم‌پخت شده با سرکه و نمک، دو روش نگهداری از برگ مو برای مدت طولانی است. برای این کار باید از برگ‌های جوان، تازه و بزرگ که به رنگ سبز روشن است استفاده کنید.

عکس برگ مو


ستاره | سرویس خانه‌داری -  تهیه دلمه برگ انگور یا دلمه برگ مو در زمستان بسیار لذتبخش است و به راحتی می‌توانید این غذای خوشمزه و پرطرفدار را با فریز کردن برگ مو در فصلی غیر از فصل بهار هم نوش جان کنید. در ادامه نحوه فریز کردن و مدت زمان مناسب برای نگهداری برگ مو در فریزر را توضیح می‌دهیم.


روش فریز کردن برگ مو

۱- فریز کردن داخل بطری نوشابه

برای اینکه برگ مو‌های شما تازه و بدون تغییر رنگ بماند می‌توانید از این روش برای فریز کردن آن‌ها استفاده کنید:

  • ابتدا برگ مو‌ها را کاملا با آب شسته و آن‌ها را در سبدی قرار دهید تا آب آن‌ها گرفته و کاملا خشک شوند.
  • قوطی نوشابه‌ای را تمیز شسته و اجازه دهید تا خشک شود.
  • به ترتیب برگ مو‌ها را لوله کرده و آن‌ها را داخل بطری نوشابه قرار دهید تا زمانی که قوطی پر شود.
  • در قوطی را محکم بسته و آن را داخل فریز نگهداری کنید و زمانی که به برگ‌ها نیاز داشتید کافی است با چاقو بطری را بریده و به راحتی و بدون هیچ دردسری برگ‌ها را بیرون بیاورید. در این روش شما می‌توانید برگ مو‌ها را تا یک سال نگهداری کنید.

    نگهداری برگ مو برای مدت طولانی

 

۲- فریز کردن برگ مو نیم‌پخت شده با سرکه و نمک

از طریق این روش شما می‌توانید برگ‌ها را برای مدت ۶ ماه داخل فریز نگهداری کنید و هر زمان که خواستید بلافاصله از آن‌ها برای تهیه دلمه استفاده کرده و از خواص برگ مو برای سلامتی بهره‌مند شوید.

  • برگ مو‌ها را شسته و اجازه دهید آب آن‌ها گرفته شود.
  • سه قاشق سوپخوری نمک را با یک چهارم فنجان سرکه سفید داخل قابلمه‌ای ریخته و به آن یک تا یک و نیم لیتر آب اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت ملایم به جوش آید.
  • زمانی که آب در حال جوش است برگ‌های مو را یکی یکی به آب اضافه کنید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید داخل آب بماند.
  • بعد از این زمان برگ‌ها را آبکشی کرده و زمان دهید تا سرد شود.
  • سپس برگ‌ها را ۱۰ تا ۱۰ روی هم قرار داده و آن‌ها را لوله کنید و داخل کیسه فریزر قرار داده و درون ظرف‌های پلاستیکی مخصوص فریز نگهداری کنید تا برگ‌ها بعد از یخ زدن نشکسته و خرد نشوند.

توصیه می‌کنیم در زمان مصرف، چند ساعت زودتر برگ‌ها را از فریز خارج کرده و فرصت دهید تا به آرامی یخ آن‌ها باز شده و نرم شوند.


سخن پایانی

برای فریز کردن برگ‌های مو توصیه می‌کنیم از برگ‌های جوان، تازه، پهن، بزرگ و از نوع برگ انگور کشمشی استفاده کنید. دقت کنید که رنگ برگ سبز روشن باشد. اگر باید از رژیم کم نمک استفاده کنید روش فریز کردن برگ مو در بطری نوشابه روش بهتری خواهد بود. شما از چه روشی برای فریز کردن برگ‌های مو استفاده می‌کنید؟ لطفا تجربیات خود را از طریق بخش ارسال نظر با ما به اشتراک بگذارید. اگر به درست کردن و پیچیدن دلمه به روش ترکیه‌ای علاقه مندید، مشاهده مطلب طرز تهیه دلمه برگ مو و روش پیچیدن آن + ویدیو نیز در سایت ستاره برای شما جالب و مفید خواهد بود.


برگرفته از: ماهنامه هنر آشپزی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو