روش تضمینی برای پسر دار شدن

منبع: اوما

153

1398/3/8

17:30


آیا می توانیم  از روشی برای پسردار شدن تضمینی استفاده کنیم؟

متخصصان زنان و نازایی توانایی ایجاد و شناسایی جنسیت نطفه را دارند. با این وجود، انتخاب جنسیت نوزاد در انگلستان غیرقانونی است، مگر اینکه دلیل پزشکی برای آن وجود داشته باشد. در انگلستان فقط در صورتی می توانید جنسیت کودک خود را انتخاب کنید که مشکل ژنتیکی جدی وجود داشته باشد و خطر انتقال آن به جنسیت خاصی وجود داشته باشد. تنها تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGD) به عنوان یک تکنیک که این کار را انجام می دهد، تایید شده است. بنابراین فقط برای متعادل کردن خانواده خود یا به دلایل اجتماعی یا فرهنگی نمی توانید در تعیین جنسیت مداخله کنید.

تکنیک های ارزان و بی خطری وجود دارد که می توانید در خانه خود آنها را امتحان کنید اما این تکنیک ها خیلی قابل اعتماد نیستند. می توانید از کیت های انتخاب جنسیت استفاده کنید یا می توانید از روش های خانگی مانند رعایت رژیم غذایی برای پسردار شدن استفاده کنید.

روش صد در صد پسر دار شدن چیست؟

هیچ کدام از دستورالعمل هایی که برای تعیین جنسیت جنین پسر توصیه می شوند صد در صد نیستند و همیشه جواب نمی دهند. اگر می خواهید صد در صد جنین تان پسر باشد باید از روش های آزمایشگاهی مانند IVF استفاده کنید که اگر جواب بدهد و باردار شوید جنین تان به همان جنسیتی خواهد بود که خودتان می خواهید. PGD یک روش لقاح آزمایشگاهی (IVF) است. در کلینیک باروری، نطفه از تخمک و اسپرم ایجاد می شود. پس از بررسی نطفه ها، یک متخصص یک یا شاید دو نطفه را در رحم قرار می دهد.

جنسیت و همچنین ژن ها می توانند نقش مهمی ایفا کنند. به عنوان مثال، بیماری دیستروفی عضلانی معمولا پسران را تحت تاثیر قرار می دهد. بیماری مانند هموفیلی تقریبا همیشه از مادر به پسر منتقل می شود. در این شرایط، پزشک فقط از نطفه دختر استفاده می کند. همچنین آزمایش ژنهای خاص در این صورت مورد نیاز نیست.

احتمالا کلینیک پیشنهاد می کند نطفه های دیگر را نیز منجمد کند. بنابراین در صورتی که سقط جنین رخ دهد یا برای فرزند بعدی می توانید از این نطفه ها استفاده کنید. این روزها، استفاده از نطفه های یخ زده تقریبا همانند استفاده از نطفه های تازه قابل اعتماد است. همچنین شواهد نشان میدهد نطفه های یخ زده در حاملگی عوارض کمتری نسبت به نطفه های تازه نشان میدهند. همچنین استفاده از نطفه های منجمد کمتر تهاجمی و ارزان تر از چرخه دیگری از IVF است.

خانم دکتر بیتا هرمز، متخصص زنان و زایمان و نازایی، در مورد نحوه تعیین جنسیت با روش ivf اظهار کرد: " توضیح در مورد IVF با تعیین جنسیت اینکه در این روش امکان ایجاد جنین با جنسیت مورد نظر وجود ندارد بلکه اگر در جنین های تشکیل شده جنسیت مورد نظر وجود داشته باشد انتقال داده میشود".

سایر روش های پسردار شدن

روش صد در صدی پسردار شدن

1- مرتب سازی اسپرم چیست؟

مرتب سازی اسپرم زمانی است که پزشک سعی می کند اسپرم مردانه را از اسپرم زنانه جدا کند. مرتب سازی اسپرم در انگلستان غیرقانونی است، اما در برخی از کشورها این سرویس برای هزینه های قابل توجهی عرضه می شود.

رایج ترین تکنیک جریان سیاتومتری است. این تکنیک برای دختران 93 درصد و برای پسران 85 درصد دقت دارد. جریان سیاتومتری با اضافه کردن رنگ فلورسنت به نمونه اسپرم مرد عمل می کند. از آنجایی که رنگ به مواد ژنتیکی در اسپرم متصل می شود، کارشناسان می توانند اسپرم مردانه را از زنانه تشخیص دهند.

پس از مرتب سازی، می توانید با اسپرم انتخاب شده، با استفاده از تلقیح نسبتا ارزان داخل رحمی (IUI) بارور شوید. هیچ تضمینی برای موفقیت با مرتب سازی اسپرم وجود ندارد و IUI مانند IVF موثر نیست.

2- زمان رابطه جنسی و تعیین جنسیت جنین

دو نظریه در مورد امکان این موضوع وجود دارد: روش شیتلز و روش ولان؛ هر دو روش براساس نام فردی که آنها را طراحی کرده است نام گذاری شده است. روش سوم ترکیبی از تئوری های زمان بندی با مشاهده مخاط دهانه رحم می باشد - روش بیلینگز. به یاد داشته باشید این روش ها نظریه ها هستند نه تکنیک های اثبات شده.

اگر چرخه خود را به اندازه کافی درک کنید، می توانید یکی از این روش ها را امتحان کنید. اما به خاطر داشته باشید هر روشی که انتخاب کنید احتمال 50 - 50 برای بارداری هر جنسیت وجود دارد.

 روش شیتلز

دکتر Landrum Shettles این نظریه را در ایالات متحده آمریکا در دهه 1960 توسعه داد. این نظریه بر اساس این ایده است که اسپرم مردانه سریعتر حرکت می کند، اما عمر اسپرم زنانه بیشتر است. بنابراین اگر پسر میخواهید، باید رابطه جنسی نزدیک به تخمک گذاری داشته باشید، زیرا اسپرم پسر اسپرم دختر را در رسیدن به تخمک شکست می دهد. اگر دختر میخواهید، دو تا چهار روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید. از ماشین حساب تخمک گذاری اوما برای پیدا کردن زمان تخمک گذاری استفاده کنید.

دکتر شیتلز ادعا کرد روش او 75 درصد برای دختران و 80 درصد برای پسران موثر است.

روش ولان چیست؟

روش ولان مخالف روش شیتلز است. این روش نشان می دهد که تغییرات بیوشیمیایی زودرس در چرخه شما به نفع تولید اسپرم مردانه است. بنابراین اگر پسر میخواهید، باید چهار تا شش روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید. اگر دختر می خواهید باید دو تا سه روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید.

روش بیلینگز چیست؟

روش بیلینگز مکمل روش شیتلز است. این روش می گوید باید در نزدیکی ترشحات مخاطی دهانه رحم رابطه جنسی داشته باشید. برای دختردار شدن، باید قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید (زمانی که ترشحات غلیظ و چسبنده هستند) و پس از آن در طول این چرخه نباید رابطه جنسی داشته باشید. برای پسردار شدن، باید نزدیک به تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید (زمانی که ترشحات رقیق و شفاف هستند). یک مطالعه آفریقایی بر روی روش بیلینگز نشان داد که میزان موفقیت آن 95 درصد است.

کیت تخمک گذاری انتخاب جنسیت جنین

کیت های نخمک گذاری که ادعا می کنند به انتخاب جنسیت کمک می کنند، بر اساس نظریه شیتلز می باشند. کیت های دختر و پسر به صورت جداگانه حدود 100 پوند قیمت دارندمی کنند. آنها شامل دستورالعمل، دماسنج دمای پایه، آزمایشات پیش بینی تخمک گذاری، قرص های مکمل و دوش هایی که برای جنسیت خاص می باشند.

جای تعجب نیست که تولید کنندگان معمولا میزان موفقیت این کیت ها را بیش از 90 درصد اعلام می کنند. اما هیچ شواهد علمی قابل اعتمادی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

بطور خلاصه 

اما در مورد روش های خانگی می توانید از چند ماه قبل از بارداری هم خودتان و هم همسرتان از خوردن لبنیات و ترشی جات بپرهیزید. در شب‌هایی که احتمال تخمک گذاری بیشتر است مقاربت داشته باشید که معمولا ۱۴ روز مانده به زمان پریود بعدی است. البته محاسبه روز تخمک گذاری سخت است. این عدد برای خانم هایی است که پریود منظم و ۲۸ روزه دارند. از کیت تخمک گذاری هم می توانید استفاده کنید. کیت تخمک گذاری وسیله ای شبیه بی بی چک است که باید از داروخانه تهیه کنید و در ادرار بگذارید. وقتی ۲ خط قرمز روی آن ایجاد شد یعنی زمان تخمک گذاری نزدیک است و تا ۲۴ الی ۳۶ ساعت دیگر اتفاق می افتد. در این زمان ها مقاربت داشته باشید، این هم ۱۰۰% نیست ولی تا حدودی به شما کمک می کند. می توانید پیش از مقاربت محیط واژن را با محلول آب و جوش شیرین قلیایی کنید؛ یعنی یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب بریزید و با سرنگ ۵ سی سی بدون سوزن ۵-۴ بار این محلول را به داخل واژن خود تزریق کنید. با این کارها شانس پسر دار شدن بالا می رود، ولی باز هم می گویم هیچ روش خانگی ۱۰۰ صد در صد نیست.

 دکتر بیتا هرمز

این مطلب به ویرایش و تأیید رسیده است، ایشان متخصص زنان و زایمان و فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند و همچنین موفق به کسب رتبه برتر بورد تخصصی از دانشگاه تهران می باشد. عمده مراجعه کننده گان خانم دکتر هرمز بانوان باردار میباشند که طول دوران بارداری و زایمان را با همراهی ایشان طی می نمایند. وی در حال حاضر عضو انجمن متخصصین زنان و‌مامایی ایران و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.
;

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو