دکتر آبتین حیدر زاده در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به جزئیات پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: این آزمون با حضور ۷۰ هزار و ۹۴ داوطلب در ۳۰ استان کشور در نوبت‌های صبح و عصر روزهای ۲۷ و ۲۸ تیر ماه  امسال برگزار شد و از تعداد ۷۰ هزار و ۹۴ داوطلب شرکت‌کننده در آزمون فوق تعداد ۵۱ هزار و ۸۶۱ نفر زن و مابقی مرد بودند. این داوطلبان در قالب ۸۴ رشته تحصیلی طی دو روز با یکدیگر رقابت کردند.

وی تاکید کرد: کارنامه اولیه مربوط به این آزمون روز ۲۰ مرداد بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و نتایج نهایی آن نیز امروز بر روی سایت سنجش پزشکی اعلام شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با تاکید بر این که تعداد چهار هزار و ۳۸۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی امسال پذیرفته شدند، گفت: ظرفیت کل این پذیرش چهار هزار و ۷۲۲ داوطلب بود که به طور کلی چهار هزار و ۳۸۶ داوطلب که دو هزار و ۹۶۹ نفر آنها به صورت رایگان و روزانه‌ای و هزار و ۴۱۷ نفر آنها شهریه‌ای هستند، پذیرفته شدند.

حیدرزاده خاطر نشان کرد: از  تعداد چهار هزار و ۳۸۶ داوطلب پذیرفته شده در آزمون فوق هزار و ۴۱۶ نفر مرد و مابقی زن هستند و این داوطلبان در ۱۵۱۶ رشته محل و ۱۱۹ دانشگاه پذیرفته شدند.

به گفته وی، در مجموع تعداد ۷۰ هزار و ۹۴ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۹۸ ثبت نام کردند که ۵۰ هزار و ۶۷۲ نفر از این داوطلبان در جلسه آزمون حاضر شدند و ۱۱ هزار و ۴۰۴ نفر نیز در این آزمون انتخاب رشته کردند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی امسال ۲۹۶ نفر در قالب استعدادهای درخشان و بدون آزمون و ۱۲۶ نفر نیز به صورت استعدادهای درخشان با آزمون وارد دانشگاه می‌شوند.