طراحی رستوران و تاثیر آن در جذب مشتری

منبع: روزگار

70

1398/7/2

17:22


البته باید بدانید که تاسیس رستوران آن طور که به نظر می‌آید ساده نیست و برای اینکه مشتریان زیادی را بتوانید جذب کنید نیاز دارید که به موراد بسیار زیادی دقت کنید و آن‌ها را لحاظ کنید.

کیفیت را فدای کمیت نکنید
در ابتدای امر باید بهترین سر آشپز و کمک آشپز‌ها و همچنین با کیفیت‌ترین مواد اولیه را برای رستوران خود در نظر بگیرید و بدانید که اگر کیفیت غذای شما بالا باشد مشتریان شما تبدیل به مشتریان دائمی شما خواهند شد و دوستان خود را هم به رستوران دعوت خواهند کرد. که این بزرگترین خوش شانسی یک صاحب رستوران است.

طراحی رستوران
جدا از خوب بودن کیفیت غذا‌ها و مواد اولیه ای که استفاده می‌کنید، مهم است که طراحی داخلی رستوران شما چگونه است.از نظر روان شناسی هم این مساله به صورت کامل به اثبات رسیده است. این که هر چیزی که می‌بینید و در ذهن شما زیبا است فرکانسی به شما القا می‌کند که احساس می‌کنید به آن جا تعلق دارید و دوست دارید چندین بار به آن مکان سر بزنید.

طراحی رستوران یک علم است
به طور کلی باید بگوییم بهتر است که از ابتدای تاسیس رستوران یک تم کلی در ذهن داشته باشید مثلا می‌خواهید از المان‌های سنتی یا المان‌های مدرن در رستوران خود استفاده کنید؟ اما باید بدانید این که خودتان بخواهید به صورت صفر تا صد طراحی داخلی رستوران خود را به عهده بگیرید کار سختی است و ممکن است میلیون‌ها تومان هزینه کنید اما در نهایت نتیجه کار رضایت بخش نباشد. در واقع باید بدانید که طراحی رستوران یک علم است و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند سال‌ها در دانشگاه درس خوانده اند و دانش و تجربه بالایی در زمینه طراحی رستوران دارند.


از کجا باید شروع کرد؟
در ابتدا به شما پیشنهاد می‌کنیم یک تم اصلی برای رستوران خود در نظر داشته باشید تا با توجه به آن بتوانید برای مثال یک طراحی داخلی رستوران ایرانی یا طراحی داخلی رستوران مدرن داشته باشید. بهتر است سلیقه اکثریت مردم را در نظر بگیرید و با توجه به مد رفتار کنید. اگر احساس می‌کنید که جوانان بیشتر فضاهای مدرن را دوست دارند بهتر است شما هم یک رستوران مدرن تاسیس کنید و اگر می‌بینید فضاهای سنتی و اصیل ایرانی مورد پسند مردم است سعی کنید از اجزای سنتی و قدیمی ایرانی استفاده کنید. برای رنگ غالب در فضای رستوران هم پیشنهاد‌هایی داشته باشید. حال با این اطلاعات به دنبال شرکت یا افرادی بروید که می‌توانند به شما در زمینه طراحی رستوران کمک کنند. شرکت معماری و دکوراسیون دارکوب (www.decodarkoob.com) متخصصانی دارد که با سلیقه شما و علم خود بهترین طراحی را برای رستورانتان انجام خواهند داد.
 
چگونه یک شرکت طراحی داخلی خوب پیدا کنیم؟
پیشنهاد ما این است که قبل از انتخاب یک شرکت طراحی داخلی بهتر است نمونه کار‌های شرکت‌های مختلف را ببینید. برای مشاوره به چند شرکت معماری و طراحی داخلی سر بزنید ( البته لازم به ذکر است که اکثر این شرکت‌ها دارای سایت‌های خوبی هستند که عکس‌هایی از نمونه کارهایشان در سایت موجود است. ) حتی می‌توانید حضوری به رستوران‌ها و مکان‌هایی که از قبل طراحی شده بروید و از نزدیک شاهد نمونه کار‌ها باشید و این گونه بهترین شرکت را برای طراحی رستوران انتخاب کنید.
 
توجه داشته باشید که …
توجه داشته باشید که باید با طراح خود در مورد تمام جزئیات کار خود صحبت کنید. ابتدای کار طراح شما باید بداند که فضایی که برای رستوران در نظر گرفته اید چقدر است؟ تا بتواند با توجه به متراژ رستوران یک طراحی مناسب انجام بدهد.
در شرکت معماری و دکوراسیون دارکوب طراحانی هستند که می‌توانند با یک طراحی اصولی فضای شما را چندین برابر نشان دهند.

دقت در انتخاب رنگ
انتخاب یک رنگ مناسب برای میز و صندلی‌ها و همچنین فضای رستوران و آشپزخانه بسیار مهم است. در علم روان شناسی در مورد رنگ‌ها بسیار صحبت شده است و اهمیت رنگ‌ها در تحت تاثیر قرار دادن مشتریان و جذب یا دفع آن‌ها زیاد است.
سعی کنید رنگ دیوارها با مبلمان و صندلی‌ها در تضاد باشند که باعث جلوه ی بیشتر رستوران شما می‌شود. استفاده از رنگ‌های سرد باعث می‌شود که مشتری‌ها احساس خستگی کرده و در محیط نشاط کمتری جریان خواهد داشت. در صورتی که استفاده از رنگ‌های گرم شور ، نشاط و شادی مشتریان را افزایش می‌دهد.

جزئیات را فراموش نکنید
در طراحی رستوران خود دقت کنید که با صرف هزینه ای اندک می‌توانید زیبایی طراحی رستوران را چندین برابر کنید. برای مثال استفاده از گلدان‌ها و گیاهان سبز آپارتمانی در فضای رستوران بسیار توصیه می‌شود. گاهی گذاشتن چند وسیله قدیمی در رستوران بسیار خاطره انگیز و دلنشین است مثلا گرامافون یا دستگاه ضبط صوت قدیمی.

هزینه‌ها را کاهش دهید
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید با کمترین هزینه در ابتدای کار ، رستوران داری را شروع کنید، باید این موضوع را به طراح خود اطلاع دهید. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب طراحان دکوراسیون این است که با توجه به بودجه ای که دارید به شما بهترین پیشنهادها را می‌دهند. حتی گاهی این شرکت‌ها با مغازه‌های مختلف قرارداد دارند و می‌توانند واسطه شوند تا شما بهترین و ارزان ترین وسایل را خریداری کنید. برای کمتر شدن هزینه‌ها می‌توانید خودتان بعضی از کارها را انجام داده و بدین گونه از پرداخت هزینه به کارگر بی نیاز می‌شوید.
می‌توانید بعضی از لوازمی که نیاز دارید را به صورت اقساط یا با چک خریداری کنید با این کار می‌توانید از درآمد رستوران برای پرداخت هزینه‌های دکوراسیون ، طراحی و خرید مواد اولیه استفاده کنید.


ایده‌های جدید
ایده‌های جدید در طراحی شما باعث دیده شدن بیشتر رستورانتان می‌شود. اگر رستورانی داشته باشید که شبیه به بقیه رستوران‌ها باشد مشتریان شما کمتر جذب رستوران می‌شوند ولی اگر طراحی خاص و منحصر به فردی داشته باشید حتی برای یک بار دیدن فضا مشتریان به سمت رستوران شما روانه می‌شوند و وقتی که غذای با کیفیت رستوران را می‌خورند دیگر به مشتری دائمی شما تبدیل می‌شوند و مشتریان جدیدی هم به شما معرفی خواهند کرد. پس اهمیت طراحی رستوران را نباید نادیده بگیرید.
در انتها توصیه می‌کنیم که از طراحان مختلف برای طراحی رستوران خود مشورت بگیرید و حتما نظر شخصی خود را هم در طراحی دخیل کنید. طراحی‌های روز دنیا را در اینترنت جستجو کنید و سعی کنید با توجه به فرهنگ ایرانی خودمان آن را جستجو کنید از بهترین مواد اولیه و با کیفیت ترین آشپز‌ها استفاده کنید تا طعم خاص غذای رستوران شما در یاد و خاطر مشتریان بماند و برای صرف غذا همیشه رستوران شما را انتخاب کنند و حتی مراسم خود را در رستوران شما برگزار کنند همواره به یاد داشته باشید که شما مشتری را برای یک بار غذا خوردن نمی خواهید بلکه شما نیاز دارید تا مشتریان دائمی داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو