معرفی مکان های دیدنی بازل سوئیس و نقاط گردشگری آن

معرفی مکان های دیدنی بازل سوئیس و نقاط گردشگری آن


منبع: آرگا

173

1398/7/2

19:49


با توجه به این که این شهری قدیمی به حساب می آید، اتمسفر قالب بر شهر نیز دقیقا این موضوع را به شما منتقل می نماید. شهر دارای ظاهری ساده دارد و ساختمان های تاریخی همه جای آن وجود دارند. سکوت داخل شهر نیز بسیار آرامش بخش است و توجه شما را حتما جلب می کند. مکان های دیدنی بازل تاریخی هستند که به هیچ وجه شما در این شهر زیبا خسته نمی شوید.

شهر بازل شهری است پرآوازه که در شمال کشور سوئیس و در مجاورت رود راین و همسایگی کشور فرانسه و آلمان قرار دارد. بازل سومین شهر پرجمعیت در حال حاضر است که طبق آمار ها جمعیت در سال ۲۰۰۶ حدود ۱۶۵۲۶۰ نفر می باشد  و با حساب ساکنان حومه شهر به ۷۳۱۰۰۰ نفر می رسید. شهر بازل یکی از مراکز مهم صنایع شیمیایی و داروسازی سوئیس است. از جاذبه‌های گردشگری بازل می‌توان به تالار شهر و بازار، صومعه‌ی بازل، موزه‌ی هنر بازل، اسپالنتور یا همان دروازه‌ی قدیمی شهر و موزه‌ی ویترا دیزاین اشاره کرد. همچنین قسمت قدیمی بازل که بین رود راین و دروازه‌ی قدیمی شهر قرارگرفته که به خاطر ساخت جذابش به یکی از نقاط مورد علاقه‌ی گردشگران تبدیل‌شده است که در ادامه مطلب بیشتر با مکان های دیدنی بازل سوئیس آشنا می شوید.

دیدنی های شهر بازل

مکان های دیدنی بازل سوئیس

شهر بازل به شهر عاشقان هنر معروف می باشد که در شمال غربی کشور سوئیس و هم مرز با کشورها آلمان و فرانسه می باشد. یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا دانشگاه شهر بازل می باشد که در سال ۱۴۶۰ میلادی ساخته شده است. این شهر رویایی در زمان رومیان بنا نهاده شده است که از فرهنگ بسیار غنی برخوردار می باشد و او از اصلی ترین شهر های فرهنگی اروپا به حساب می آید. همین دلیلی است که مکان های دیدنی بازل یکی از پرطرفدارترین شهر های گردشگری محسوب شود و سالانه توریست و گردشگران فراوانی برای مشاهده جاذبه هایش راهی این شهر زیبا شوند. تاریخ قدیم بازل به زمان امپراتوری روم باز می گردد که پس از ساخته شدن توسط رومیان به عنوان شهری آزاد شناخته می شد.

شهر بازل پر از مکان ها و جاذبه های فرهنگی و تاریخی می باشد که هیچ شهر دیگری در اروپا توان رقابت با بازل را ندارد. در این شهر بیش از ۴۰ موزه وجود دارد که بیشتر آن ها اثر هنری معماران برجسته می باشند. وجود رود راین بازل را به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم کرده است که این دو قسمت توسط ۶ پل به یکدیگر پیوند می خورند. زبان مردم بازل آلمانی بازل یا بازل دویچ است که با گویش و لهجه همان منطقه از سوئیس صحبت می شود. به دلیل جمعیت انبوه از جاذبه های گردشگری و تاریخی، صنایع مهم و اقتصادی و فعال شهر بازل از هر نظر از اهمیت خاص و محبوبیت زیاد تاجران و مهاجران برخوردار است.

جاهای دیدنی بازل

موزه ویترا دیزاین

به دلیل وجود مرز های بین المللی که بازل در کنار آن ها قرار دارد برخی از ناحیه های حومه ای آن به سمت آلمان و فرانسه گسترش یافته است. این موزه زیبا که جز موسسه بازل به حساب می آید تنها تا مرز آلمان ۵ دقیقه با قطار فاصله دارد. موزه ویترا دیزاین یکی از مهمترین موزه های دیزاین جهان به حساب می آید که ساختمان این موزه دل انگیز خودش اثر تاریخی برجسته محسوب می شود که توسط معمار کانادایی طراحی شده است. درون موزه هر ساله نمایشگاه های موقت برگزار می شود که دیزاین های تاریخی هستند و همین موضوع چشمان گردشگران را از بازدید خیره کننده خواهد برانگیخت که از مکان های دیدنی بازل به شما می رود.

 

جاذبه های شهر بازل

قسمت قدیمی شهر

قسمتی از بازل که بین رودخانه و دروازه قدیمی شهر بازل در اسپالنتور قرار گرفته بزرگ نیست. اما با خیابان های سنگفرش شده و کلیسای قرون وسطایی و خانه های قدیمی که فواره های درخشانش فضا را پر حس و حال زیبا در خود جا داده است. در همین میان این خانه های باشکوه تاریخی که فواره های مدرنش ساخته دست فرد مجسمه ساز سوئیسی به نام ژان تنگی است صحنه ای فوق العاده را تشکیل داده است. با قدم زدن در این خیابان ها و مشاهده شاهکار های خارق العاده از قرن های مختلف چشم نوازی می کند. این منطقه زیبا نیز جزء بهترین مکان های دیدنی بازل سوئیس است.

زیبایی های بازل

اسپالنتور

یکی دیگر از مکان های دیدنی سوئیس، اسپالنتور است اسپالنتور دروازه مستحکمی متعلق به سال ۱۳۷۰ میلادی بوده که انتهای قسمت قدیمی شهر را مشخص می کند. دروازه شهر که در دورانی بخشی از دیوار های شهر قدیمی بوده که تخریب آن در سال ۱۸۶۶ میلادی تنها پا بر جا مانده است. سمت چپ دروازه صندوق پستی قرن نوزده با نشان کبوتر بازل دل نوازی می کند که کلیسای سنت پیتر در همسایگی اش است که در قرن ۱۵ بازسازی شده است.

مناطق دیدنی شهر بازل

تالار شهر و بازارش

این جا مکان قدیمی شهر بازل است که اکنون به مکان های دیدنی بازل سوئیس در آمده است. در این نقطه بازار های روزانه رنگین که محصولات و گل و گیاه و غذا های محلی را می فروشند. تالار شهر با سر در درخشان و قرمزش در میدان دل نوازی می کند. که ساختمان اصلی به سبک گوتیک بورگاندی طراحی شده و متعلق به سال‌های ۱۵۰۴ تا ۱۵۲۱ است. برج بلند در سمت راست از ضمیمه قرن ۱۹ است و ساعت آن نیز که اثر استاد ماهر ویلهلم است به سال‌های ۱۵۱۱ تا ۱۵۱۲ بازمی‌گردد. برای مشاهده نقاشی‌های دیواری حتما به حیاط آن وارد شوید این نقاشی ها در قرن ۱۷ خلق شده و مورد بازسازی قرار گرفته‌اند. مجسمه‌ای که در راهروی بیرونی قرار دارد نیز نمایشگر مؤسس افسانه‌ای شهر موناتیوس پلانکوس می باشد.

جاذبه های شهر بازل

موزه هنر بازل

موزه هنر بازل از بهترین مجموعه نقاشی های کشور سوئیس به حساب می آید که در اولین طبقه آثار و شاهکار های قدیمی و مجموعه نقاشی هایی است که اثر دست هلندی ها و فرانسوی ها است. همچنین از اثرات دیگر می توان به صلیب آویخته شدن مسیح اثر گرونوالد، داود و سر جالوت اثر رامبراند از نمونه ای آثار برجسته نام برد. در دومین طبقه اش از مجموعه چشمگیر در قرن ۱۹ امپرسیونیست ها و اکسپرسیونیست ها و سورئالیست ها به نمایش گذاشته شده است. همچنین در این موزه آثار مهم پیکاسو، ونگوگ، براک، شاگال، سالوادور، ماکس ارنست دیده می شود. که جز مکان های دیدنی بازل سوئیس به شمار می رود.

گردشگری های شهر بازل

امیدواریم که در این مطلب از مجله آرگا با موضوع مکان های دیدنی بازل سوئیس شما دوستان و همراهان را آشنا کرده باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو