تست شخصیت شناسی مایرز – بریگز (MBTI)

منبع: نمکستان

255

1398/8/11

19:50


تست شخصیت شناسی مایرز-بریگز(MBTI) یکی از معروف ترین تست های شخصیت در سراسر جهان می باشد. تست MBTI توسط مایرز-بریگز تهیه شده و اقتباسی از نظریه انواع سبک های شخصیتی کارل گوستاو یونگ می باشد. تست شخصیت MBTI شخصیت آدمی را شامل ۱۶ نوع تیپ می داند که به عنوان چارچوب مفیدی برای درک تفاوت های افراد به کار می رود. در قالب تست شخصیت شناسی مایرز بریگز چهار بعد دو سویه وجود دارد:

۱- برونگرا (مردم و جنبه های بیرونی-E) در برابر درونگرا(ایده ها و اطلاعات درونی-I)

۲- حسی(حقایق و واقعیت ها-S) در برابر شهودی(احتمالات و جنبه های نهانی-N)

۳- منطقی(منطق و تفکر-T) در برابر احساسی(ارزش ها و روابط-F)

۴- قضاوتی(سبک زندگی ساختاریافته-J) در برابر ادراکی(سبک زندگی شناورP)

تست شخصیت شناسی مایرز - بریگز (MBTI)

در تست شخصیت MBTI، برای هر جفت گفته شده، شما یک سبک را بیشتر از دیگری ترجیح می دهید. شما می توانید حروف مرتبط را برای مشخص شدن نوع شخصیت Myers Briggs  خود ترکیب کنید. به عنوان مثال ، داشتن ترجیحات برای I ، N ، T  و P نوع شخصیتی INTP را نشان می دهد. در شکل روبه رو تیپ شخصیتی فرد بر اساس نمراتی که دریافت نموده است را ملاحظه می کنید(این تصویر برگرفته از خروجی تست MBTI در سایت ای سنج می باشد).

فراموش نکیند اگرچه شما ترجیحات خاص خود را دارید، اما هنوز هم از هشت سبک گفته شده استفاده می کنید(درست مانند فردی که بیشتر از دست راست استفاده نموده اما از دست چپ هم هرچند کمتر استفاده خواهد کرد). در ادامه به اختصار سبک های شخصیتی گفته شده را خواهیم خواند:

(به نقل از سایت ای سنج؛ ۱۳۹۸)

تست شخصیت شناسی مایرز - بریگز (MBTI)

برونگرایی(E)- درونگرایی(I) اولین جفت سبک مربوط به جهت گیری صرف انرژی شماست. اگر ترجیح می دهید انرژی خود را برای مقابله با افراد، چیزها، موقعیتها یا “دنیای بیرونی” هدایت کنید، بنابراین اولویت شما برونگرایی است. اگر ترجیح می دهید انرژی خود را برای مقابله با ایده ها، اطلاعات، توضیحات یا عقاید یا “دنیای درونی” هدایت کنید ، اولویت شما درون گرایی است.

حسی(S) و شهودی(N) – جفت دوم مربوط به نوع اطلاعاتی است که شما پردازش می کنید. اگر ترجیح می دهید واقعیت ها را بر اساس آنچه می دانید یا آنچه که می بینید توصیف کنید، اولویت شما  سبک شخصیتی حسی است. اگر ترجیح می دهید به موارد ناشناخته نگاه کنید، ایده ها را دریابید و یا آنچه را که آشکار نیست پیش بینی کنید، اولویت شما سبک شهودی است.

منطقی(T) – احساس(F) – جفت سوم نشانگر سبک تصمیم گیری شماست. اگر ترجیح می دهید بر اساس منطق عینی و با استفاده از یک رویکرد تحلیلی تصمیم بگیرید، اولویت شما سبک منطقی است. اگر ترجیح می دهید بر اساس آنچه علاقه تان نسبت به دیگران تصمیم بگیرید،  پس اولویت شما سبک احساسی است.

قضاوتی(J)- ادراکی(P) جفت چهارم نوع سبک زندگی شما را مشخص می کند. اگر ترجیح می دهید زندگی شما به صورت برنامه ریزی شده و ساختار یافته انجام شود، اولویت شما سبک قضاوتی است. اگر ترجیح می دهید با جریان زندگی پیش بروید، انعطاف پذیری داشته و شناور زندگی کنید پس ترجیح شما برای سبک ادراکی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شخصیت خود می توانید پرسشنامه رایگان شخصیت آنلاین ای سنج را تکمیل کنید. شرکت سنجشگران نسل جوان با نام تجاری ای سنج تست شخصیت شناسی مایرز – بریگز | آنلاین (MBTI) را برای استفاده عموم مردم به صورت رایگان در دسترس قرار داده است. گروه ای سنج با کادری مجرب و کارشناسان و محققان حوزه روانشناسی نسخه کاملی از این تست را آماده نموده اند که در آن تفسیر مفصلی در اختیار شما قرار می  گیرد. در زیر فهرست اطلاعاتی که پس از انجام این آزمون دریافت می نمایید، آمده است:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو