بهترین آهنگ های هیچکس سروش لشکری

بهترین آهنگ های هیچکس سروش لشکری


منبع: نیک شو

621

1398/9/27

19:42


بهترین آهنگ های هیچکس سروش لشکری

بهترین آهنگ های هیچکس سروش لشکری

سروش لشکری خواننده رپ ایرانی متولد 19 اردیبهشت 1364 در تهران است. از وی بعنوان پدر رپ فارسی یاد می شود. سروش لشکری با نام هنری هیچکس فعالیت می کند و ترانه نویس ، خواننده و آهنگساز است. هیچکس در خانواده 5 نفری متولد شد ، پدرش اهل قزوین است و با حسین لشکری خلبان مشهور نیروی هوایی ارتش که سال ها در عراق اسیر بود نسبت خانوادگی دارد. هیچکس تا وقتی در ایران بود در منطقه ونک زندگی می کرد اما از کشور خارج شد و هم اکنون در لندن زندگی می کند. وی دانشجوی رشته مترجمی زبان بود اما در اواسط تحصیل انصراف داد و طبق گفته های خودش هم اکنون در رشته روان شناسی مشغول به تحصیل است.

 

صامت و لیبل ۰۲۱ از اولین گروه های رپ فارسی است که او همراه با رضا پیشرو تاسیس کرده است. گروه ملتفت نیز گروهی است که او راه اندازی کرده و خود نیز سر پرست این گروه است. علی قاف, داریوش سرباز, فدایی و مهدیار اقاجانی از اعضای این گروه هستند.

 

وی درباره نام هنری اش می گوید : دلیل انتخاب اسم هیچ‌کس هم این بود که می‌خواستم یک تضادی ایجاد کنم با تأثیری که می‌خوام بگذارم و حرف‌هایی که می‌زنیم. هیچ‌کس نماد هیچ چیز نیست و من این را دوست دارم.

 

او به همراه سالومه ام سی برای اولین بار در سال 1382 آهنگ چشما رو من از توپاک شکور را بازخوانی کردند که همین باعث شهرت وی شد.

 

سروش هیچ‌کس معرف دوتا از اولین رپ کن‌های دختر یعنی ابتدا سالومه ام‌ سی و بعد پانی بود و آن‌ها را به رپ فارسی معرفی کرد و همچنین در تولید و نشر آثار هنرمندان زیرزمینی نقش مهمی را ایفا کرد و همین کارها باعث شد که لقب پدر خوانده به او بدهند و در پی آن دیاکو و رضا پیشرو آهنگی به نام پدر خوانده را منتشر کرده و به هیچ‌کس تقدیم کردند.

 

هیچ‌کس صدای کلفت زنگ‌دار و خش‌داری دارد و متن ترانه‌هایش را خودش می‌آفریند. ترانه‌های او آکنده از اصطلاحات و تکیه‌کلام است، و استفاده از ادبیات خیابانی و کوچه‌بازاری، موسیقی او را برای عامه قابل‌فهم و جذاب کرده‌است. به نوشته پرویز جاهد، «آهنگ‌های رپ هیچ‌کس، درونمایه اجتماعی قوی‌ای دارد و بیانگر تنش‌ها و تضادهای اجتماعی جامعه امروز ایران است. سرخوردگی‌ها، سرکوب‌ها، عقده‌های طبقاتی و روانی و سرکشی‌ها و عصیان‌های جمعی در شعر ترانه‌های هیچ‌کس به چشم می‌خورد… بسیاری، موسیقی هیچ‌کس را صدای اعتراض نسل جوان ایرانی و بیانگر روح ناآرام، بی‌قرار و سرکش آنان می‌دانند.

 

امیر عزیزمحمدی، روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه معتقد است که هیچ‌کس فراتر از یک خواننده رپ، و تجلی مدرن شاعران کلاسیک زبان فارسی است؛ چرا که این قرارگیری شعر کلاسیک فارسی در وزن‌ها بوده که آن را در طی سده‌ها حفظ کرده‌است (و هیچ‌کس نیز همین کار را می‌کند).

 

برخلاف اغلب خوانندگان رپ فارسی، ترانه‌های هیچ‌کس مؤدبانه است و او در ترانه‌هایش از فحاشی و کلام‌های رکیک یا ستایش از فرهنگ اسلحه و مواد مخدر دوری می‌کند.

 

و حالا بهترین آهنگ های هیچکس

 

یه مشت سرباز

بهترین آهنگ های هیچکس سروش لشکری

آهنگی که سال 2008 منتشر شد ، یه مشت سرباز از زمان انتشار تا حالا ورد زبان خیلی از جوان های ایرانی شده و یکی از ماندگارترین ترانه های رپ فارسی هم محسوب می شود. در یه مشت سرباز رضا پیشرو هم در کلیپ حضور داشت که از دوستی و نزدیکی هیچکس و پیشرو خبر می داد که در آخر به جدایی انجامید.

 

دانلود

 

انجام وظیفه

بهترین آهنگ های هیچکس سروش لشکری

ما در حال انجام وظیفه ایم ، آهنگی که سال 2011 منتشر شد ، هیچکس در آن سال ها مدام آهنگ های رپ با موضوع دردهای اجتماعی با انتقادهای سیاسی به بازار موسیقی ارائه می کرد.

 

دانلود

 

اون منم

بهترین آهنگ های هیچکس سروش لشکری

رپ خوانی روی یکی از آهنگ های گوگوش ، آهنگ اون منم با صدای سروش و گوگوش شنیدنی تر از قبل شده ، پیشنهاد می کنیم حتما گوش کنید.

 

دانلود

 

چرا بدی

بهترین آهنگ های هیچکس سروش لشکری

آهنگ دیس برای رضا پیشرو ، کل کل های رپ فارسی تمامی نداشت و همین باعث شد تا هیچکس در یکی از بهترین آهنگ هایش با گروه ضدبازی آهنگ چرا بدی را علیه پیشرو بخواند.

 

دانلود

 

اختلاف

بهترین آهنگ های هیچکس سروش لشکری

خیلی ها می گویند اختلاف یا همان اینجا تهرانه ، بهترین آهنگ هیچکس است ، آهنگی با دردهای اجتماعی که هر کلمه اش کلی معنی دارد و شما را حتماب به فکر فرو می برد. اینجا تهرانه یعنی شهری که ، هرچی که توش میبینی باعث تحریکه . . .

 

دانلود

 

قانون

بهترین آهنگ های هیچکس سروش لشکری

یه قانون هست که هیچ جا درج شده نیستش توی خیابون حاکم ترد شده نیستش

سخت شده ریسکش که بیصدا هرچی بدخواهه بشه بیصدا

بزار از این قانون یکم بیشتر بگم هرچند منتقدین من میخوان بیشتر بشن

قانونی که بحثشه قانونه جنگله ضعیف میمیره همیشه قوی سر تره

اینجا خیابونه چشاتو یکم واکن قانونشو شرح میدم باش یکم تا کن

اینجا کفش آسفالته با این حال که ناجا هست امکانش هست

 

دانلود

 

نفرت

بهترین آهنگ های هیچکس سروش لشکری

آهنگ نفرت ، خاص اما شنیدنی ، بدون هیچ حرفی گوش می کنیم:

 

دانلود

 

کمک

بهترین آهنگ های هیچکس سروش لشکری

همکاری بین دو خواننده برتر رپ در ایران ، نصف آهنگ با موضوع کمک به همنوع و نصف دیگر هم دیس کردن ، واقعا شنیدنی واقعا با معنی:

 

دانلود

 

یه روز خوب میاد

بهترین آهنگ های هیچکس سروش لشکری

حالا رسیدیم به بهترین آهنگ هیچکس به نام یه روز میاد ، آهنگی که سال 1389 خوانده شد و هیچکس هم از ایران رفت ، یه روز خوب میاد درون مایه سیاسی داشت و هنوز هم جزء پلی لیست ثابت خیلی از علاقمندان به رپ است.

 

دانلود

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو