مواد لازم برای کیک وانیلی

آرد

2 فنجان

بکینگ پودر

1 و نیم فنجان

شکر

1 فنجان

روغن مایع

یک سوم فنجان

آب

یک سوم فنجان

عصاره وانیل

1 ق غ

تخم مرغ بزرگ

4 عدد

نمک

سه چهارم ق چ

کرم تار تار

یک چهارم ق چ

مواد لازم برای خامه فرم گرفته

خامه قنادی سرد

1 و نیم فنجان

وانیل

1 ق چ

پودر شکر الک شده

یک چهارم فنجان

توت فرنگی اسلایس شده

3 فنجان

 

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه آشنا میکنیم .

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . 2 عدد قالب گرد 20 سانتی را با کاغذ روغنی پوشانده کناری بگذارید .

آرد کیک ، بکینگ پودر و نصف فنجان شکر را مخلوط کنید .

روغن مایع ، آب ، وانیل ، زرده تخم مرغ و نمک را با هم مخلوط نمایید .

مواد خشک را در 3 مرحله به مواد مرطوب اضافه کرده هر بار هم بزنید خمیر یکدست شود .

سفیده تخم مرغ  و کرم تار تار را مخلوط کرده با سرعت کم هم بزنید تا کف کند . سرعت را روی متوسط ببرید و شکر را 1 قاشق 1 قاشق با کمی فاصله حین هم زدن اضافه کنید وقتی تمام شکر را اضافه کردید سرعت را بالا برده به هم زدن ادامه دهید تا سفیده کاملا فرم بگیرد .

سفیده ی تخم مرغ را در 3 مرحله به خمیر کیک اضافه کرده به صورت دورانی مخلوط کنید به طوری که پف سفیده ها نخوابد .

خمیر را بین قالب هایی که آماده کرده اید به طور مساوی تقسیم کرده 18 – 20 دقیقه در فر بگذارید تا بپزند و رویشان طلایی شود . اگر خلال دندان وسط کیک زدید و خمیری به آن نچسبید میتوانید کیک را از فر بیرون بیاورید و 5 – 10 دقیقه کناری بگذارید از حرارت بیوفتد سپس با کاردک کیک را از قالب جدا کرده روی توری سیمی برگردانید و بذارید به دمای اتاق برسد .

خامه قنادی سرد و وانیل را مخلوط کرده روی حرات متوسط هم بزنید تا غلیظ شود . پودر شکر را اضافه کرده هم بزنید تا خامه فرم بگیرد .

کیک که سرد شد در صورت لزوم اگر روی کیک پف کرده بود کیک ها را به قالب برگردانده و با یک چاقوی دندانه دار رویش را برش زده کاملا صاف کنید .

رو یک لایه کیک نصف فنجان خامه کشیده و رویش را با برش های توت فرنگی بپوشانید . لایه ی دوم کیک را رویش گذاشته و مابقی خامه را رویش کشیده و با برش های توت فرنگی رویش را پر کنید  و تا زمان سرو در یخچال بگذارید بماند . 10 – 15 دقیقه قبل از پذیرایی بهتر است کیک را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای اتاق برسد.

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران