آکاایران: طرز تهیه سوهان عسلی شکلاتی با تخمه کدوحلوایی


آکاایران: یک ورقه ی 60 در 30 سانتی متری کاغذ روغنی را با چسب روی سطح کاری خود بچسبانید.
در یک روغن دان متوسط شکر، آب و نمک دریایی ریز را جوش بیاورید و هم بزنید تا شکل حل شود. مخلوط را 10 تا 12 دقیقه حرارت دهید تا دمای آن به 238 درجه فارنهایت (114 درجه سانتی گراد) برسد. اگر دانه شکری در دیواره های ظرف چسبیده بود آن را با یک قلم موی آغشته به آب داخل مخلوط بفرستید. مخلوط در این مرحله بی رنگ خواهد بود.
مخلوط را از روی شعله بردارید و 3/4 فنجان تخمه کدوحلوایی را داخل آن بریزید سپس با یک قاشق چوبی 3 تا 4 دقیقه هم بزنید تا شربت شروع به سفت شدن کند. مخلوط خشک و شکننده خواهد شد.

طرز تهیه سوهان عسلی شکلاتی با تخمه کدوحلوایی -آکاطرز تهیه


ظرف را دوباره روی حرارت بگذارید و 4 تا 5 دقیقه حرارت بدهید تا شکر کاملاً آب شود و به رنگ کاراملی برسد.
مخلوط داغ را روی کاغذ روغنی بریزید و یک ورقه دیگر کاغذ روغنی روی آن بیندازید. مخلوط را بلافاصله بین دو ورقه کاغذ فشار دهید و با یک وردنه تا حد ممکن پهن کنید.

تنقلات


رویه لایی کاغذ روغنی را جدا کنید و بلافاصله سوهان عسلی را با یک چاقوی تیز برش بدهید. یا بگذارید خنک شود سپس آن را بشکنید. بگذارید سوهان کاملاً خنک شود.

سوهان عسلی


شکلات را در یک قابلمه دوجداره یا داخل ماکرو ویو آب کنید. 1/4 فنجان تخمه کدوحلوایی باقیمانده را خرد کنید. سوهان خنک شده را در شکلات فرو ببرید سپس بلافاصله تخمه های خرد شده را روی آن بپاشید. کمی نمک دریایی دانه درشت هم اضافه کنید. بگذارید کاملاً خنک شود تا شکلات سفت شود سپس سرو کنید.

روش تهیه



.

منبع :

طرز تهیه سوهان عسلی شکلاتی با تخمه کدوحلوایی