طرز تهیه پرالین فرانسوی خوشمزه و خوش طعم در خانه

منبع: آرگا

100

1399/10/9

18:06


پرالین ها از انواع مکمل های خوردنی در کنار کیک و شیرینی می باشند که با طعم منحصر به فرد از محبوبیت خاصی در بین افراد برخوردار می باشد. برای آشنایی با طرز تهیه پرالین فرانسوی در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

برخی مواقع در کنار شیرینی و کیک هایی که درست می کنیم، نیاز به مکملی برای سرو داریم. گفتنی است که در بسیاری از موارد این مکمل های خود به تنهایی قابلیت سرو به تنهایی را دارند که در این رابطه می بایست، آموزشاتی را در جهت طرز تهیه پرالین مطالعه نمایید.

پرالین ها به صورت کلی با ۲ دستور تهیه فرانسوی و آمریکایی آماده می شوند که در ترکیب آن ها؛ خامه و مغز بسیاری برای ارتقای طعم خوش آن استفاده می گردد. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا طرز تهیه پرالین فرانسوی بسیار خوشمزه را آموزش ببینید.

آشنای با طرز تهیه پرالین فرانسوی

طرز تهیه پرالین فرانسوی

در ابتدا برای تهیه این دسر خوشمزه، می بایست موادی را که در ادامه مطلب نام برده ایم، آماده کنید.

  • مواد مورد نیاز

  1. ۵۰ گرم مغز فندق خام
  2. ۵۰ گرم شکر
  • طرز تهیه

در ابتدا گفتنی می باشد که می توانید به صورت دلخواه از هر مغز دانه ای که دوست دارید استفاده کنید. همچنین علاوه بر ۱ مغز می توانید از تعداد متعددی آجیل دانه استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که تلخ و یا کهنه نباشند. در این طرز تهیه از مغز فندق استفاده شده است که اگر تمایل دارید، شما نیز می توانید از همین نوع استفاده کنید.

  1. در این مرحله باید فر را در حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و کمی اجازه دهید تا به خوبی گرم شود.
  2. فندق های خام را به روی سینی فر بریزید.
  3. سینی را درون فر به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا به خوبی تست شوند. با این کار می توانید پوست فندق ها را به راحتی جدا کنید و طعم خوشی را هم به آن ببخشید. ( توجه داشته باشید که اگر از مقدار بیشتری مغز استفاده کرده اید، باید مدت زمان فر را نیز افزایش دهید.)
  4. پس از تست شدن فندق ها، مقداری صبر کنید تا خنک شوند، سپس اقدام به جدا کردن پوست از مغز ها کنید.

تهیه کارامل:

طرز تهیه پرالین به چه صورت است؟

  1. در این مرحله باید به تهیه کارامل پرالین بپردازید که از این رو می بایست؛ شکر را در تابه ای نچسب و کفه ای ضخیم بریزید و سپس به روی حرارت ملایم قرار دهید.
  2. دانه های شکر پس از تماس با حرارت، به آرامی ذوب می شوند و نیازی به هم زدن مداوم آن ها نمی باشد.
  3. پس از آنکه مشاهده کردید، دانه های شکر یکی یکی در حال ذوب شدن می باشند شروع به هم زدن آن کنید.( به حرارت شعله توجه کافی داشته باشید چرا که ازدیاد آن سبب سوختکی دانه ها می شود.)
  4. پس از آن که کاراملی سفید رنگ از شکر تهیه شد، آن را به روی دانه های فندق بریزید. در این شرایط کارامل داغ به محض برخورد با فندق ها، به سرعت خودش را می گیرد و سف می گردد.
  5. در مرحله بعدی نیز باید؛ با چاقویی تیز به خرد کردن فندق و کارامل ها بپردازید. توجه داشته باشید که سایز پرالین ها با توجه به کاری که قرار است با آن انجام گیرد، متغیر می باشد.
  6. پرالین شما آماده می باشد، می توانید آن را در در ظرف های درب دار و درون یخچال نگهداری کنید تا در زمان مشخص به استفاده از آن بپردازید.

اگر از این بخش مجله آشپزی آرگا لذت بردید، توصیه می شود با کلیک به روی دیگر مطالبی همچون طرز تهیه سوهان عسلی و تهیه قهوه وانیلی خوشمزه، باری دیگر با ما همراه شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو