آکاایران: کیــک مدرســه

نام مدرس
سحرشهسواری-کارشناس آشپزی وشیرینی پزی
مواد لازم
کیک اسفنجی سایز ٢٣ سانتی متری
خمیر فوندانت سبز رنگ: ٧٠٠گرم
خمیر فوندانت در رنگهای مختلف از هر کدام: ٥٠ گرم
طرز تهیه

کیک اسفنجی را خامه‌کشی کرده، با کرم گاناش کاور می‌کنیم و به مدت یک روز در یخچال قرار می‌دهیم.

فوندانت سبز را باز کرده، به کمک وردنه روی کیک می‌اندازیم و با اتوی فوندانت خمیر را صاف و یک‌دست می‌کنیم. برای درست کردن مدادها، خمیرهای رنگی را باز کرده و مستطیلی به اندازه ٢× ١٠سانتی‌متر برش زده و مطابق عکس سر مستطیل را به صورت هشتی برش می‌زنیم، سپس از خمیر کرم رنگ، یک مثلث کوچک مطابق شکل در آورده و به عنوان نوک مداد روی قسمت هشتی با آب می‌چسبانیم. از هر رنگ سه عدد آماده می‌کنیم و روی دیواره کیک با فاصله یک سانتی‌متر می‌چسبانیم، به صورتی که نوک مدادها از لبه کیک بالاتر باشد.

برای درست کردن عددها و علائم ریاضی خمیر را باز کرده و با کمک قالب‌های مورد نظر مطابق شکل قالب زده و روی کیک می‌چسبانیم. از خمیر مشکی مستطیلی به ابعاد  ٥×١٠ سانتی‌متر برش زده، سپس از خمیر قهوه‌ای نوارهای باریکی برش داده و  دور تا دور قاب مشکی مطابق شکل می‌چسبانیم. سه عدد سیخ چوبی را به عنوان پایه در خمیر فرو می‌کنیم، کنار گذاشته تا خمیر کاملا خشک شود، سپس با رنگ سفید حروف الفبا یا عدد را روی تخته می‌نویسیم.

برای درست کردن خط‌کش از خمیر صورتی نواری به اندازه ٤×١٥سانتی‌متر برش داده و مطابق شکل با قلم‌مو و رنگ مشکی خطوط روی خط‌کش را ایجاد می‌کنیم، سپس از رنگ آبی با کمک ماسوره دایره‌ای شکل، دایره کوچکی قالب زده و با ابزار فوندانت مطابق عکس طرح مداد تراش را ایجاد می‌کنیم. در آخر برای درست کردن مداد پاک‌کن از خمیر قهوه‌ای مربع کوچکی درست کرده و با استفاده از کاتر یک برش مایل به یک سمت مربع می‌دهیم و با قلم‌مو و رنگ مشکی یک خط باریک وسط آن ایجاد می‌کنیم. بعد از خشک شدن تمامی وسایل را به کمک آب و قلم‌مو روی کیک می‌چسبانیم.

نکات
مجله شماره248و249صفحه68
.

منبع : new.ksabz.net