درمان پوست چرب با بهترین اسکراب های خانگی و طبیعی

منبع: زیبامون

154

1400/2/2

12:15


برای اینکه پوست چرب رو درمان کنید و حالت طبیعی برای پوستتون به وجود بیارید پیشنهاد میشه حتما از این اسکراب های خانگی و طبیعی استفاده کنید.

درمان پوست چرب با بهترین اسکراب های خانگی و طبیعی

همه اونهایی که پوست چرب دارند می دونن که مراقبت از پوست چرب ، کار آسونی نیست! چرا که پیدا کردن محصولات آرایشی و بهداشتی که با پوست چرب سازگار باشه و باعث تشدید چربی پوست نشه از جمله کارهای خیلی سختی هست که به تجربه خیلی زیادی نیاز داره.

اگه بهتون بگن که تکنیک های ساده ای وجود داره که میتونه چربی پوست رو کنترل کنه و پوستی طبیعی و بدون چربی اضافی رو براتون به وجود میاره ، آیا از این تکنیک ها استفاده می کنید؟

ما در این بخش از زیبامون دات کام بهتون یاد میدیم که چه جوری با روش های خانگی و طبیعی پوست چرب رو درمان کنید و از داشتن پوستی طبیعی و بدون چربی اضافی لذت ببرید.

این تکنیک ها و روش ها با چیزی که در رسانه ها تبلیغ میشه متفاوته! زیرا ما یک روش فوق العاده ساده و موثر رو بهتون یاد میدیم که میتونید به راحتی در خانه و با استفاده از مواد طبیعی و در دسترس اینکار رو انجام بدید. روشی که در ادامه بهتون معرفی میکنیم آموزش درست کردن چند مدل اسکراب خانگی و طبیعی برای درمان پوست چرب هست. 

اسکراب کردن پوست تاثیر خیلی زیادی در از بین بردن سلول های مرده پوست داره و منافذ پوستی رو به بهترین شکل ممکن تمیز میکنه و باعث میشه تا تعادل خوبی در چربی پوست به وجود بیاد و از این طریق باعث درمان پوست چرب میشه.

 

1. اسکراب روغن نارگیل برای درمان پوست چرب

 

روغن نارگیل

 

روغن نارگیل تمام ناخالصی های جمع شده در پوست رو جذب می کنه و باعث تغذیه رسانی به پوست میشه. علاوه بر این تاثیر خوبی در مرطوب شدن و هیدراته نگه داشتن پوست داره و ترشح بیش از حد چربی در پوست رو هم کنترل میکنه. 

برای درست کردن این اسکراب خانگی و طبیعی به موارد زیر نیاز داریم:

 

  • 1 قاشق غذا خوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق چای خوری شکر دانه ریز یا نمک

 

شکر و روغن نارگیل رو درون ظرف مناسبی بریزید و مواد رو به خوبی هم بزنید. این ترکیب رو با حرکات دورانی به مدت 3 تا 4 دقیقه بر روی پوست صورت و گردن ماساژ بدید و بعد پوست صورت و گردن رو با آب گرم بشویید و بلافاصله آب خنک روی پوست بریزید. 

این اسکراب رو میتونید هفته ای 2 بار استفاده کنید و از نتایجی که به همراه داره بهره مند بشید.

 

2. اسکراب صورت با قهوه برای درمان پوست چرب

 

قهوه

 

قهوه فقط برای این نیست که کافئین مورد نیاز بدن برای سرحال شدن رو فراهم کنه بلکه میتونه برای پوست هم مفید باشه. کافئین تاثیر خیلی خوبی در شاداب کردن پوست داره و درخشش طبیعی رو برای پوست به وجود میاره ؛ زیرا باعث افزایش گردش خون در زیر پوست میشه. علاوه بر این ، قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هست که از این طریق میتونه از پوست در برابر رادیکال های آزاد مراقبت کنه.

برای درست کردن اسکراب صورت با قهوه برای درمان پوست چرب به موارد زیر نیاز داریم:

 

  • 1 قاشق غذا خوری قهوه پودر شده 
  • 1 قاشق غذا خوری ماست

 

پودر قهوه و ماست رو به خوبی مخلوط کنید و به مدت 1 تا 2 دقیقه با حرکات دورانی روی پوست ماساژ بدید. اجازه بدید این ترکیب به مدت 5 دقیقه روی پوست بمونه و سپس پوست صورت رو بشویید. اگه احساس میکنید پوستتون به محصولات لبنی حساسیت داره میتونید به جای ماست از عسل استفاده کنید. 

این اسکراب رو میتونید هفته ای 1 الی 2 بار استفاده کنید و از نتایجی که به همراه داره بهره مند بشید.

 

حتما بخوانید: روتین روزانه مراقبت از پوست برای انواع پوستها

 

3. اسکراب پوست بلغور جو دوسر برای درمان پوست چرب

 

بلغور جو دوسر

 

بلغور جو دوسر حاوی ترکیبات ضد التهاب و ساپونین (saponin) هست و به همین دلیل میشه به عنوان تسکین دهنده و تمیز کننده طبیعی برای پوست چرب مورد استفاده قرار داد. ماست نیز باعث پاکسازی پوست و کاهش تولید سبوم یا چربی اضافی در پوست میشه و این مواد به همراه عسل میتونن تاثیر خیلی خوبی در مرطوب و هیدارته کردن پوست صورت داشته باشند. 

پس از استفاده منظم از این اسکراب خانگی و طبیعی ، میتونید درخشش پوست صورت رو مشاهده کنید و همچنین چربی اضافی صورت هم تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

برای درست کردن این اسکراب خانگی برای درمان پوست چرب به موارد زیر نیاز داریم:

 

  • 1 قاشق غذا خوری بلغور جو دوسر
  • 1 قاشق غذا خوری ماست
  • 1 قاشق غذا خوری عسل

 

همه مواد رو در ظرف مناسبی بریزید و به خوبی مخلوط کنید و سپس روی پوست صورت و گردن بمالید. اجازه بدید این ترکیب به مدت 10 دقیقه روی پوست بمونه و بعد از گذشت این مدت زمان ، نوک انگشتان دست رو با آب خیس کنید و پوست صورت و گردن رو به مدت 3 تا 4 دقیقه با حرکات دورانی ماساژ بدید و اسکراب کنید و در نهایت پوست رو با آب خنک بشویید. اگه به محصولات لبنی حساسیت دارید میتونید از گلاب به جای ماست استفاده کنید. 

این اسکراب رو میتونید هفته ای 1 الی 2 بار استفاده کنید و از نتایجی که به همراه داره بهره مند بشید.

 

4. اسکراب پوست با کیوی برای درمان پوست چرب

 

کیوی

 

ویتامین های A و C موجود در کیوی به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و میتونن باعث بهبود سلامت و بافت پوست بشن. شکر موجود در این دستور هم اسکراب خوبی از پوست خواهد داشت و کمک میکنه تا چربی پوست متعادل بشه.

برای درست کردن این اسکراب طبیعی به موارد نیاز داریم:

 

  • 1 عدد میوه کیوی
  • 2 قاشق چای خوری شکر
  • 2 تا 3 قطره روغن آفتابگردان یا روغن زیتون

 

کیوی رو پوست بگیرید و له کنید و سپس شکر و روغن رو به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. این اسکراب رو به مدت 2 تا 3 دقیقه با حرکات دورانی روی پوست صورت و گردن ماساژ بدید و سپس اجازه بدید این مواد به مدت چند دقیقه روی پوست بمونه و بعد پوست رو بشویید.

این اسکراب رو میتونید هفته ای یکبار استفاده کنید و از نتایجی که به همراه داره بهره مند بشید.

 

حتما بخوانید: نکات مهم درباره لوازم آرایش مخصوص پوست چرب

 

5. اسکراب صورت چای سبز برای درمان پوست چرب

 

چای سبز

 

چای سبز به دلیل محتوای پلی فنون (polyphenol) ، فواید خیلی زیادی رو برای پوست به همراه داره. این ترکیبات در دسته بندی آنتی اکسیدان های قوی قرار میگیرند و تاثیرات اکسیداتیو و آسیب رسان به پوست شما رو کاهش میدن. خاصیت اسیدی آب لیمو  هم تاثیر خوبی در کنترل روغن های طبیعی پوست خواهد داشت.

برای درست کردن این اسکراب طبیعی به موارد زیر نیاز داریم:

 

  • 2 کیسه چای سبز
  • 2 قاشق غذا خوری شکر
  • چند قطره آب لیمو
  • یک فنجان آب جوش 

 

کیسه های چای سبز رو درون آب جوش قرار بدید تا دم بکشه و سپس اجازه بدید تا عصاره چای سبز خنک بشه. سپس 2 قاشق غذا خوری از عصاره چای سبز رو با شکر و آب لیمو مخلوط کنید تا یک اسکراب طبیعی داشته باشید.

این اسکراب رو با نوک انگشتان دست و یا با استفاده از یک توپ پنبه ای روی پوست صورت بمالید و بعد به مدت 3 تا 4 دقیقه روی پوست ماساژ بدید و اسکراب کنید. در نهایت پوست رو ابتدا با آب گرم و بعد با آب خنک بشویید. باقی مونده چای سبز رو درون ظرف درب دار بریزید و در یخچال نگه دارید تا مجددا مورد استفاده قرار بدید.

این اسکراب رو میتونید هفته ای 2 بار استفاده کنید و از نتایجی که به همراه داره بهره مند بشید.

 

6. اسکراب صورت با عسل برای درمان پوست چرب

 

عسل

 

عسل طبیعی دارای خواص درمانی بسیار زیادی هست و برای درمان مشکلات پوستی هم بسیار موثر خواهد بود. وقتی نوبت به درمان پوست چرب می رسه ، آنتی اکسیدان های موجود در عسل میتونن سلول های آسیب دیده پوست رو تسکین داده و همچنین از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کنند. عسل ، به عنوان یک ماده مرطوب کننده ، پوست رو مرطوب و هیدارته نگه می داره و این اثر خاص باعث کاهش چربی اضافی پوست خواهد شد.

برای درست کردن این اسکراب صورت خانگی و طبیعی به موارد زیر نیاز داریم:

 

  • 1 قاشق غذا خوری عسل
  • 2 قاشق غذا خوری بادام آسیاب شده
  • 1/2 قاشق چای خوری آب لیمو

 

تمام مواد بالا رو درون ظرف مناسب بریزید و بعد از مخلوط شدن به مدت 2 تا 3 دقیقه روی پوست ماساژ بدید و اسکراب کنید و در نهایت پوست صورت رو با آب گرم بشویید. بهتره بادام رو خیلی پودر نکنید. وجود دانه های ریز و درشت بادام در این اسکراب کمک میکنه تا لایه برداری بهتری از پوست صورت انجام بگیره.

این اسکراب رو میتونید هفته ای 2 بار استفاده کنید و از نتایجی که به همراه داره بهره مند بشید.

 

حتما بخوانید: کانسیلر برای پوست چرب و جوش دار + عکس

 

7. اسکراب صورت با لیمو و شکر برای درمان پوست چرب

 

لیمو

 

آنزیم های موجود در آب لیمو تاثیر خوبی در سفت کردن منافذ پوستی دارند و همچنین اسید طبیعی موجود در لیمو هم میتونه PH پوست رو خنثی یا متعادل کنه. علاوه بر این تاثیر خوبی در کاهش تولید روغن اضافی در پوست داره و کمک میکنه تا چربی پوست متعادل بشه و پوستی روشن تر داشته باشید.

برای درست کردن این اسکراب طبیعی به موارد زیر نیاز داریم:

 

  • 1 قاشق چای خوری آب لیمو
  • 2 قاشق چای خوری شکر سفید یا قهوه ای
  • چند قطره عسل یا روغن زیتون

 

شکر و عسل (یا روغن زیتون) رو به آبلیمو اضافه کنید و کمی هم بزنید. سپس با استفاده از این ترکیب پوست صورت رو به مدت 2 تا 3 دقیقه با حرکات دورانی و ملایم اسکراب کنید و در نهایت پوست رو با آب گرم بشویید و از مرطوب کننده مناسب برای پوست چرب استفاده کنید. دقت داشته باشید که این مواد رو خیلی هم نزنید. زیرا ممکنه دانه های شکر حل بشه و اثر سایشی و اسکراب روی پوست ایجاد نکنه. 

این اسکراب رو میتونید هفته ای 2 بار استفاده کنید و از نتایجی که به همراه داره بهره مند بشید.

 

8. اسکراب صورت با برنج برای درمان پوست چرب

 

برنج

 

اسکراب پوست با برنج یک لایه بردار ملایم هست که تاثیر خوبی در از بین بردن سلولهای مرده پوست داره و کمک میکنه تا منافذ پوستی تمیز بشن. جوش شیرین هم یک لایه بردار مناسب برای پوست هست که میتونه به کاهش تولید بیش از حد سبوم یا چربی پوست هم کمک کنه.

برای درست کردن این اسکراب طبیعی به موارد زیر نیاز داریم:

 

  • 1 قاشق غذا خوری برنج آسیاب شده یا پودر برنج
  • یک پینچ جوش شیرین
  • 1 قاشق چای خوری عسل

 

همه مواد رو به خوبی مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. این خمیر رو بر روی پوست صورت و گردن بمالید و به مدت 2 تا 3 دقیقه به آرومی روی پوست ماساژ بدید و اسکراب کنید و در نهایت پوست رو با آب خنک بشویید.

این اسکراب رو میتونید هفته ای 1 الی 2 بار استفاده کنید و از نتایجی که به همراه داره بهره مند بشید.

 

حتما بخوانید: مراقبت از پوست چرب با چند روش عادی

 

9. اسکراب صورت با توت فرنگی برای درمان پوست چرب

 

توت فرنگی

 

توت فرنگی در از بین بردن سلولهای مرده پوست بدون آسیب رسوندن به پوست بسیار موثره ، منافذ پوست رو سفت و محکم می کنه و تاثیر خیلی خوبی در شاداب و روشن شدن رنگ پوست داره. علاوه بر این شما میتونید جوش های سرسیاه رو هم با استفاده از این اسکراب از بین ببرید.

برای درست کردن این اسکراب خانگی و طبیعی به موارد زیر نیاز داریم:

 

  • 2 تا -3 عدد توت فرنگی رسیده
  • 2 قاشق غذا خوری بلغور جو دوسر
  • 1/2 قاشق چای خوری آب لیمو
  • آب

 

توت فرنگی رو له کنید و جو دوسر رو پودر شده رو به همراه آب لیمو به ان اضافه کنید. سپس مقدار کمی آب رو به مواد اضافه کنید تا حالت خمیری و نرم پیدا کنند. این اسکراب طبیعی روی صورت به جز پوست اطراف چشم بمالید و سعی کنید این ترکیب رو بر روی پیشانی ، بینی ماساژ بدید و اسکراب کنید و در نهایت پوست رو با آب خنک بشویید. 

این اسکراب رو میتونید هفته ای یک بار استفاده کنید و از نتایجی که به همراه داره بهره مند بشید.

 

10. اسکراب صورت طبیعی با سیب برای درمان پوست چرب

 

سیب

 

سیب و بلغور جو دوسر ترکیبی عالی برای لایه برداری از سلول های مرده پوست و از بین بردن تمام آلودگی های پوست هستند. این اسکراب میتونه پوست رو کاملا تمیز کنه و تاثیر خوبی هم در شاداب شدن رنگ پوست صورت خواهد داشت.

برای درست کردن این اسکراب طبیعی از موارد زیر استفاده کنید:

 

  • نصف یک سیب
  • 1 قاشق غذا خوری بلغور جو دوسر
  • 1 قاشق غذا خوری آرد ذرت
  • 1 قاشق غذا خوری عسل

 

سیب رو رنده کنید و سپس سایر موارد رو به ان اضافه کرده و هم بزنید تا یک ترکیب خمیری و نرم داشته باشید. این مواد رو به مدت 2 تا 3 دقیقه روی پوست صورت اسکراب کنید و بعد با آب ولرم بشویید.

این اسکراب رو میتونید هفته ای یک بار استفاده کنید و از نتایجی که به همراه داره بهره مند بشید.

 

حتما بخوانید: پوست صورت چرب یا خشک را چگونه شستشو دهیم؟

 

سخن آخر

لایه بردای و اسکراب منظم پوست نه تنها تاثیر خوبی در تمیز شدن منافذ پوستی داره بلکه باعث میشه تا رنگ پوست شما روشن تر و شاداب تر دیده بشه و همچنین باعث کنترل ترشح چربی طبیعی در پوست هم میشه. ترکیباتی که در بالا معرفی کردیم همگی جز اسکراب های خیلی عالی و موثر برای درمان پوست چرب هستند که اگه به طور منظم و هفتگی مورد استفاده قرار بدید شرایط پوست طبیعی و متعادل خواهد شد. 

آیا شما هم از اسکراب های خانگی برای درمان مشکلات پوستی استفاده می کنید؟ تجربیات خودتون رو در کامنت بنویسید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو