رازهای مراقبت از پوست در روزهای سرد زمستانی

رازهای مراقبت از پوست در روزهای سرد زمستانی


منبع: زیبامون

230

1399/9/11

16:28


برای اینکه بتونید در روزهای سرد زمستان بهترین مراقبت رو از پوست خود داشت هباشید، لازمه با چندتا توصیه و نکته مهم در این زمینه آشنا شوید. این نکات رو در زیبامون یاد بگیرید!

رازهای مراقبت از پوست در روزهای سرد زمستانی

کم کم داریم به روزهای سرد زمستانی نزدیک میشیم و این آب و هوای سرد باعث ایجاد تغییراتی در پوست میشه. خشکی پوست، ترک خوردن لب، قرمز شدن پوست و غیره از جمله مواردی هستند که با ورود به فصل زمستان بسیاری از افراد با اون مواجه هستند و تمایل دارند با استفاده از بهترین روشها، از این مشکلات پوستی پیشگیری کرده و یا این موارد رو به بهترین شکل ممکن درمان کنند.

در واقع وقتی هوا سرد میشه، رطوبت پوست به شدت کاهش پیدا میکنه و به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی و وجود گرمای خشک در محیط اطراف، پوست بدن فوق العاده خشک و بی آب میشه و این بی آبی در پوست به شکل خشک شدن، پوسته پوسته شدن و قرمزی پوست نمایان خواهد شد. علاوه بر این ممکنه پوست فوق العاده حساس بشه و منجر به ایجاد مشکلات جدی‌تری در پوست هم بشه.

برای اینکه از بروز چنین مشکلات پوستی در فصل زمستان پیشگیری کنید لازمه با چند تا نکته و توصیه مهم در رابطه با مراقبت از پوست در روزهای سرد زمستانی آشنا باشید و رازهای مراقبت از پوست در فصل زمستان رو بدونید. ما در این بخش از زیبامون دات کام به تمام توصیه‌ها و نکاتی که در این زمینه نیاز دارید اشاره کردیم. با ما همراه باشید و اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه کسب کنید.

 

1. از محصولات مراقبت از پوست به شکل لایه لایه روی پوست استفاده کنید

همونطور که در روزهای سرد زمستونی برای گرم شدن بدن از چند لایه لباس استفاده میکنید، بهتره برای مراقبت از پوست هم از چند لایه محصول مختلف استفاده کنید تا بهترین مراقبت رو از پوستتون در این روزهای سرد داشته باشید. به عنوان مثال یک سرم پوست مرطوب کننده حاوی اسید هیالورونیک بر روی پوست تمیز بزنید و سپس از یک روغن مناسب برای پوست استفاده کنید و در نهایت یک کرم مغذی روی پوست بزنید تا رطوبت به بهترین شکل ممکن در پوست حفظ بشه.

 

حتما بخوانید: محصولات مراقبت از پوست را چگونه و چقدر روی صورت بزنیم؟ + جدول

 

2. از پوست در برابر تماس با آب محافظت کنید

قبل از حمام بهتره پوستتون رو با یک روغن پاک کننده پوشش بدید و اجازه بدید این روغن در حین شستن موها و بدن روی پوست صورت بمونه و در اخرین لحظات حمام کردن، صورتتون رو بشویید و تمیز کنید و بلافاصله بعد از حمام و زمانی که هنوز پوست صورت و بدن دارای رطوبت هست، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت و لطافت پوست کاملا حفظ بشه.

 

3. مراقبت بیشتری از پوست لب و پوست دور چشم داشته باشید

 پوست لب و پوست اطراف چشم فوق العاده نازک و ظریف بوده و غدد تولید کننده چربی بسیار کمی در این قسمتها برای محافظت از پوست وجود داره. بهتره برای مراقبت از پوست دور چشم از کرم و سرم‌هایی که خاصیت تسکین دهنده و محافظت کننده دارند استفاده کنید و پوست لب رو با استفاده از بالم لب، مرطوب نگه دارید.

 

بالم لب

 

4. از دستگاه رطوبت ساز استفاده کنید

هوای سرد و خشک زمستانی باعث ایجاد یک چالش جدید برای پوست میشه؛ زیرا در این شرایط رطوبت محیط اطراف به شدت کاهش پیدا میکنه و خشکی پوست بیشتر میشه. برای جلوگیری از این موضوع بهتره با سرد شدن هوا، از یک دستگاه رطوبت ساز در محیط خانه یا محل کار خود استفاده کنید و از این طریق رطوبت مورد نیاز پوست رو تامین کرده و مانع از خشک شدن پوست در زمستان شوید.

 

5. از لباسهایی که دارای پارچه قابل تنفس هستند، استفاده کنید

به جای استفاده از لباسهای دارای پارچه مصنوعی که ممکن هست باعث تحریک و خارش پوست بشه، به سراغ استفاده از لباسهایی با الیاف طبیعی و نرم بروید و از این طریق بهترین مراقبت رو از پوستتون داشته باشید.

 

6. به دنبال محصولات بهداشتی با ترکیبات طبیعی باشید

کرم، صابون و سایر محصولات بهداشتی و آرایی معطر باعث خشک شدن پوست میشن و شرایط پوست رو در روزهای زمستانی بدتر میکنند. بنابراین سعی کنید در هنگام خرید محصولات بهداشتی، مواردی رو انتخاب کنید که دارای ترکیبات طبیعی و بدون بو هستند.

 

7. از سرم پوست سرشار از ویتامین c استفاده کنید

سرم های پوستی که حاوی ویتامین سی هستند، تاثیر خیلی خوبی در تولید کلاژن داشته و گردش سلولی در پوست رو افزایش میدهند. بنابراین بهتره استفاده از سرم رو در روتین مراقبت از پوست خود در زمستان بگنجانید.

 

سرم پوست

 

8. هفته ای سه بار از ماسک عسل استفاده کنید

عسل یکی از مواد مرطوب کننده طبیعی هست و کمک میکنه تا رطوبت در پوست حفظ بشه و تاثیر فوق العاده‌ای در نرم و درخشان شدن پوست صورت داره. بهترین کار این هست که بعد از شستن و تمیز کردن پوست صورت، یک ماسک عسل روی پوست قرار بدید و اجازه بدید 10 تا 15 دقیقه روی پوست بمونه.

 

حتما بخوانید: ماسک صورت با عسل برای پوستی درخشان و جوان

 

9. شبها از یک روغن صورت مناسب استفاده کنید

روغن گل رز، روغن سویا و روغن جوجوبا یکی از بهترین روغنهای طبیعی برای پوست صورت هستند و آبرسانی خیلی خوبی رو برای پوست ایجاد میکنند. تصویه میشه شبها قبل از خواب مقداری از یک روغن طبیعی رو بر روی پوست بمالیدو اجازه بدید شب تا صبح روی پوست بمونه و از تمام خواص و فوایدی که این روغنها دارند، بهره مند بشید.

 

10. مرطوب کننده مناسب برای پوست خود را پیدا کنید

مرطوب کننده‌ها مانع از خشک شدن و از بین رفتن رطوبت پوست میشه و تاثیر خوبی در ابرسانی به پوست دارند. اگر پوست چرب دارید، بهتره از یک مرطوب کننده بر پایه آب و non-comedogenic بهترین انتخاب برای شما خواهد بود و اگر دارای پوست خشک هستید، بهتره از یک مرطوب کننده غلیظ و بر پایه روغن استفاده کنید تا آبرسانی بهتری برای پوستتون ایجاد بشه.

 

کرم مرطوب کننده

 

حتما بخوانید: چگونه بهترین کرم مرطوب کننده پوست را انتخاب کنیم؟

 

11. از حمام کردن و دوش گرفتن با آب داغ خودداری کنید

آب داغ به سرعت تبخیر میشه، چربیطبیعی پوست رو از بین میبره و باعث میشه تا رطوبت پوست از بین رفته و پوست خشکی داشته باشید. بهترین کار این هست که با آب ولرم دوش بگیرید و بلافاصله بعد از حمام هم از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 

12. استفاده از هیالورونیک اسید رو به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید

استفاده از اسید هیالورونیک (Hyaluronic acid) یک روش شگفت انگیز برای کمک به حفظ رطوبت پوست، بدون نیاز به استفاده از کرم‌های سنگین هست. مولکول‌های اسید هیالورونیک میتونن تا 1000 برابر وزن خود آب رو در پوست حفظ کنند و از این طریق به حفظ رطوبت در پوست کمک میکنند.

 

13. کرم ضد آفتاب بزنید

مهمترین کاری که می‌تونید برای پوست خود انجام بدید، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF30 حتی در زمستان است. قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تونه منجر به مشکلات رنگدانه، چین و چروک، از بین رفتن کلاژن و سرطان پوست بشه. اما استفاده از کرم ضد آفتاب، سطح پوست رو یکنواخت میکنه، از پوست در برابر مضرات اشعه نور خورشید محافظت میکنه و باعث بهبودی مشکلات پوستی خواهد شد.

 

کرم ضد آفتاب

 

سخن آخر

خشکی پوست یکی از مشکلات رایج در روزهای سرد زمستانی هست که میتونید با مراقبت درست از پوست و استفاده مناسب از محصولات مراقبت از پوست، از ایجاد این مشکل جلوگیری کرده و یا این مشکلات رو به بهترین شکل ممکن درمان کنید. شما از چه روشهایی برای مراقبت از پوست خود در زمستان استفاده میکنید؟ نظرات خودتون رو با ما در میان بگذارید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو