راهنمای گام به گام برای مراقبت از پوست صورت

راهنمای گام به گام برای مراقبت از پوست صورت


منبع: زیبامون

518

1399/7/22

20:06


با استفاده از راهنمای گام گام این بخش از زیبامون دات کام، میتونید یک روال مراقبت از پوست صورت عالی و بدون عیب و نقص داشته باشید!

راهنمای گام به گام برای مراقبت از پوست صورت

مراقبت از پوست دارای مراحل مختلفی هست که اگه این مراحل رو به ترتیب و به درستی اجرا کنید، مطمئنا پوستی فوق العاده سالم، مرطوب و بدون عیب و نقص داشته باشید. مراقبت از پوست به روش کره‌ای یکی از روشهای فوق العاده محبوب و پرطرفدار در همه جای دنیاست و اثربخشی که این روش مراقبتی بر روی پوست صورت داره، برای تمام افراد واضح و مشخص هست.

محصولات آرایشی و بهداشتی کره‌ای، به یک نیروی پیشرو در روند مراقبت از پوست در غرب تبدیل شده‌اند! دلیل موفقیت آن به این دلیل هست که فرهنگ شرقی اولویت اصلی خودش رو بر روی داشتن پوستی سالم، مرطوب و درخشان قرار داره و آرایش صورت در درجه دوم اهمیت قرار داره.

در این روش از مراقبت از پوست، یک راز مهم وجود داره و این راز، شروع مراقبت از پوست صورت با استفاده از سبک‌ترین محصول و پایان دادن به این روتین با استفاده از غلیظ‌ترین محصول هست. 

ما در این بخش از زیبامون دات کام، راز زیبایی و بهترین رویتن مراقبت از پوست رو با شما به اشتراک گذاشتیم تا بتونید این روتین رو در برنامه مراقبت از صورت خود بگنجونید و یک عادت روزمره، واقع بینانه و آسان برای مراقبت از پوست خود ایجاد کنید. اگر فکر می‌کنید مراحل مراقبت از پوست به روش کره‌ای سخت و پیچیده هست میتونید برخی از این مراحل رو حذف کنید.

 

1. تمیز کردن پوست در دو مرحله

تمیز کردن صورت یک مرحله اساسی در هر روال زیبایی هست. برای شروع باید ابتدا آرایش صورت رو با یک محصول مبتنی بر روغن پاک کنید تا تمام مواد آرایشی و باقی مانده ضدآفتاب بر روی پوست به خوبی پاک بشه. چند قطره روغن پاک کننده رو بر روی پد پنبه‌ای بریزید و با حرکات دورانی روی پوست خشک بکشید. سپس پوستتون رو با آب گرم بشویید و با حوله خشک کنید.

در مرحله بعدی برای از بین بردن عرق، سلولهای مرده و ذرات آلوده پوست باید از یک پاک کننده صورت بر پایه آب استفاده نمایید. شیر پاکن، ژل پاک کننده یا میسلار واتر بهترین گزینه‌هایی هستند که میتونید در این مرحله مورد استفاده قرار بدید. این محصول رو بر روی پوست مرطوب بمالید، با حرکات دورانی پوست صورت رو ماساژ بدید و در نهایت پوستتون رو با آب گرم بشویید و با حوله خشک کنید.

 

تمیز کردن پوست

 

2. استفاده از لایه بردار

لایه برداری از پوست مرحله‌ایه که لازم نیست هر روز تکرار کنید. این کار رو برای روزهایی قرار بدید که وقت کافی برای لذت بردن از مراقبت از پوستتون رو دارید. لایه برداری از پوست شامل از بین بردن سلولهای مرده پوست و ایجاد یک پوست سالم و یکنواخت برای تمام بخشهای صورت هست. 

اسکراب یا لایه بردارهای فیزیکی دارای ذرات ریز که با ایجاد اصطکاک بر روی پوست، کمک می‌کنند تا سلولهای مرده به خوبی از روی پوست جدا بشه. علاوه بر این لایه بردارهای شیمیایی هم وجود دارند که باید با پد پنبه‌ای روی پوست صورت بمالید و صبر کنید تا روی پوست خشک بشه و بعد پوستتون رو آبکشی کنید.

شما میتونید هفته ای 2 تا 3 بار از پوستتون با استفاده از اسکراب، لایه برداری کنید و برای استفاده از لایه بردار شیمیایی بهتره که ابتدا با پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا بتونید بهترین و موثرترین محصول لایه بردار شیمیایی رو متناسب با شرایط پوستی خود تهیه کرده و مورد استفاده قرار بدید.

 

لایه برداری از پوست

 

حتما بخوانید: از چه ترکیباتی برای روشن شدن پوست صورت استفاده کنیم؟

 

3. استفاده از ماسک‌های پاک کننده پوست

برای پاکسازی منافذ پوستی به طور عمیق، بهتره از ماسک خاک رس استفاده کنید. این مرحله رو هم نیازی نیست هر روز انجام بدید و فقط کافیه هفته‌ای یک الی دوبار از این ماسک پاک کننده استفاده نمایید. انواع مختلفی از ماسک پاک کننده پوست صورت وجود داره که ماسک زغال فعال و ماسک خاک رس، یکی از رایج‌ترین ماسکهای صورت برای این منظور هستند که میتونید متناسب با نوع پوستتون، این ماسک رو تهیه کرده و مورد استفاده قرار بدید.

 

ماسک پاک کننده پوست

 

4. استفاده از تونر

استفاده از تونر، یک گام اساسی در مراحل مراقبت از پوست صورت نیست؛ اما مزایای زیادی برای پوست شما به همراه خواهد داشت به خصوص اگر به طور مداوم مورد استفاده قرار بگیره. این محصول نه تنها اندازه منافذ پوستی رو کوچک میکنه بلکه رطوبت و PH پوست رو متعادل نگه میداره. برای استفاده از تونر باید این محصول رو هر صبح و شب، با استفاده از توپ پنبه‌ای روی پوست بمالید.

 

تونر

 

حتما بخوانید: ایا گلاب پوست را تیره میکند؟ فواید و مضرات گلاب برای پوست

 

5. استفاده از ماسک‌های آبرسان و هیدارته کننده پوست

لزومی نداره هر روز از ماسکهای آبرسان و هیدارته کننده پوست استفاده کنید، بلکه فقط کافیه یک یا دوبار در هفته این ماسک رو بر روی صورت قرار بدید. این ماسکها به شکل ژل، لوسیون یا ماسک ورقه‌ای موجود هستند و میتونن به راحتی آرامش، روشنی و درخشش رو برای پوست ایجاد کنند. به یاد داشته باشید، قبل از استفاده از این ماسک، حتما دستورالعمل درج شده روی بسته بندی آن را بخوانید و بیشتر از زمان تعیین شده بر روی بسته بندی، نباید روی پوست بمونه.

 

ماسک هیدراته کننده پوست

 

6. استفاده از اسانس

اسانس‌ها یکی از محصولات آرایشی کره‌ای هستند که نسبت به سایر محصولات کمتر شناخته شده هستند اما فواید زیادی برای پوست به همراه دارند. اسانس، دارای غلظت خاصی از مواد فعال هست که نوع خاصی از مشکلات پوستی مثل چین و چروک پوست رو اصلاح میکنه و یا آبرسانی عمیقی رو برای پوست به ارمغان میاره. اگر احساس می‌کنید پوستتون به این محصول نیاز داره، باید هر روز صبح و شب، اسانس رو با توپ پنبه‌ای یا نوک انگشتان دست روی پوست بمالید.

 

اسانس پوست

 

حتما بخوانید: معرفی بهترین ماسک برای صاف شدن پوست صورت در یک هفته + دستور ساخت

 

7. استفاده از سرم

سرم به دلیل داشتن غلظت بالای مواد موثره، جذب آسان و عمل فوری، درمانی عالی برای مشکلات خاص پوستی است. هنگام انتخاب این محصول باید بدونید که کدوم مشکلی پوست رو قراره با استفاده از این سرم مورد هدف قرار بدید، زیرا یک سرم پوستی میتونه باعث افزایش رطوبت، استحکام، ترمیم و درخشندگی پوست بشه و یا حتی میتونه به عنوان یک محلول ضد چروک و ضد جوش و آکنه عمل کنه. برای استفاده از سرم پوست باید هم صبح و هم شب، 1 تا 2 قطره اسانس رو با انگشت دست روی پوست بمالید.

 

سرم پوست

 

8. استفاده از کرم دور چشم

ناحیه زیر چشم نیاز به مراقبت ویژه داره زیرا در این قسمت از صورت اولین چروک‌ها (همان‌هایی که گذشت زمان و افزایش سن رو نشان میدن) ظاهر میشن. علاوه بر این، استفاده از کرم دور چشم میتونه در از بین بردن سیاهی زیر چشم و پف کردگی اطراف چشم هم موثر باشه. شما باید این محصول رو هر روز صبح و شب از روی استخوان گونه تا روی قوس ابرو بزنید. دقت داشته باشید که این محصول رو نباید به گوشه چشم زده بشه.

 

کرم دور چشم

 

حتما بخوانید: بهترین روغن گیاهی برای سفت شدن پوست صورت چیست؟

 

9. استفاده از مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده یک مرحله اساسی، ضروری و اجباری در هر روال مراقبت از صورت هست. شما باید کرم مرطوب کننده رو متناسب با نیاز و نوع پوست خود انتخاب کنید. این محصول باید هر روز صبح و شب با کمک نوک انگشتان و ضربه‌های آرام ممتد روی پوست زده بشه تا بهتر جذب پوست بشه و گردش خون در پوست صورت رو افزایش بده.

 

کرم مرطوب کننده

 

10. استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضدآفتاب یک مرحله ضروری دیگه در روال مراقبت از پوست هست. کرم ضد آفتاب باید هر روز مورد استفاده قرار بگیره؛ چه به ساحل برید یا شهر، چه در روز بارانی باشید یا در روز آفتابی! کرم ضد آفتاب یک محصول ایده آل، برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های پوستی و چین و چروک بر روی پوست صورت هست. شما میتونید این محصول رو هر روز صبح قبل از خارج شدن از منزل به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید و در هربار استفاده باید 30 میلی لیتر کرم ضدآفتاب روی پوست بزنید تا بهترین محافظت از پوست در برابر نور خورشید به وجود بیاد و فراموش نکنید که حتما هر 2 ساعت یکبار، کرم ضد آفتاب رو تمدید کنید.

 

کزم ضد آفتاب

 

سخن آخر

بهترین روش برای مراقبت از پوست این هست که یک روتین و روال روزانه و هفتگی برای اینکار تعیین کنید و به این روال پایبند باشید تا سلامت و زیبایی به بهترین شکل ممکن حفظ بشه و مشکلات پوستی نیز به تدریج درمان شده و طراوت، شادابی و درخشش پوست به بهترین شکل ممکن حفظ بشه.

شما در زندگی روزمره خود چه روال مراقبت از صورت رو دنبال می‌کنید؟ آیا محصولی رو توصیه می‌کنید که اثربخشی خوبی برای حفظ سلامتی و درخشش پوست داشته باشه؟

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو