مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ پوست

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ پوست


منبع: زیبامون

255

1399/4/11

11:26


در این بخش از زیبامون دات کام با تمام نکات و مراقبت‌های لازم بعد از میکرونیدلینگ پوست آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ پوست

میکرونیدلینگ (Microneedling) یکی از روش‌های غیر تهاجمی برای افزایش سلامتی پوست هست که کمک میکنه تا گردش و جریان خون در پوست افزایش پیدا کنه و با تقویت کلاژن سازی در پوست کمک میکنه تا ظاهر چین و چروک پوستی، زخم و غیره بهبود پیدا کنه و به طور کلی برای افزایش سلامتی و جوانسازی پوست بسیار مفید و موثر هست.

در این روش، از یک درمارولر که روی سطح آن از سوزن‌های بسیار ظریف و ریز پوشیده شده، استفاده میکنن و روی پوست کشیده میشه. این سوزن‌‌های ریز، سوراخ‌های بسیار ریزی روی سطح پوست ایجاد می‌کنند و همین موضوع باعث ایجاد خونریزی سطحی روی پوست میشه.

از آنجایی که پوست در فرآیند میکرونیدلینگ سوراخ و به نوعی زخم میشه، لازمه که از مراقبت‌های ویژه‌ای بعد از میکرونیدلینگ استفاده کنید تا ظاهر پوست خیلی زود بهبود پیدا کنه و تاثیرات استفاده از این روش برای حفظ زیبایی و سلامتی پوست رو مشاهده کنید.

ما در این بخش از زیبامون دات کام به تمام نکاتی که لازم هست در رابطه با مراقبت از پوست بعد از میکرونیدلینگ بدونید اشاره کردیم. با ما همراه باشید و اطلاعات خودتون رو در این رابطه افزایش بدید.

 

حتما بخوانید: روشهای جوانسازی پوست - از لایه برداری تا هایفوتراپی

 

بعد از میکرونیدلینگ چه انتظاری باید داشت؟

بعد از انجام میکرونیدلینگ، ممکنه چند مورد عوارض جانبی رو مشاهده کنید. قرمز شدن پوست و ایجاد حالتی شبیه به آفتاب سوختگی ملایم و خفیف یکی از رایج ترین عوارض جانبی بعد از میکرونیدلینگ هست.

قرمزی پوست بعد از میکرونیدلینگ، احتمالا بعد از گذشت 24 ساعت یا کمی بیشتر، برطرف میشه. پس نگران این موضوع نباشید و به هیچ عنوان قرمزی پوست رو با آرایش کردن پوشش ندید. زیرا پوست شما بعد از میکرونیدلیدنگ فوق العاده حساس و تازه هست و اگر از مواد آرایشی استفاده کنید، منافذ پوستی خیلی سریع و راحت مسدود میشه و ممکنه باعث ایجاد جوش روی صورت بشه. پس بهتره کمی صبر کنید تا این قرمزی به طور طبیعی فروکش کنه و هیچ اقدام اضافه‌ای برای این موضوع انجام ندید.

علاوه بر این تورم و پوسته پوسته شدن پوست تا 48 ساعت بعد از میکرونیدلینگ هم کاملا طبیعی هست. همچنین ممکنه برای برخی از افراد علائمی مانند کبودی بعد از میکرونیدلینگ، لک بعد از میکرونیدلینگ، خشکی پوست، برجستگی، بریدگی و غیره هم ایجاد بشه. در چنین شرایطی مراقبت از پوست با مرطوب کننده و پاک کننده ملایم میتونه عوارض جانبی رو به حداقل برسونه.

 

میکرونیدلینگ

 

حتما بخوانید: کربوکسی تراپی، جوانسازی پوست تا درمان سلولیت

 

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ پوست

برای اینکه اثربخشی میکرونیدلینگ روی پوست به حداکثر برسه و نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشه لازمه با تمام نکات مراقبتی بعد از میکرونیدلینگ آشنا باشید و این مراقبت ها رو به درستی انجام بدید.

 

  • به مدت یک هفته بعد از انجام میکرونیدلینگ نباید هیچ داروی ضد التهابی مصرف کنید
  • به هیچ عنوان بعد از میکرونیدلینگ از یخ بر روی پوست استفاده نکنید. زیرا این کار ممکنه بر روی روند طبیعی که برای جوانسازی پوست شما بسیار مهم هست، اختلال ایجاد کنه.
  • حداقل تا 2 هفته بعد از میکرونیدلینگ از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید و آفتاب گرفتن خودداری کنید
  • بعد از گذشت 24 ساعت از انجام میکرونیدلینگ، استفاده از کرم ضد آفتاب رو شروع کنید
  • برای جلوگیری از ایجاد عفونت در پوست لازمه هر نوع کرم موضعی یا داروی آنتی بیوتیکی که پزشک تجویز کرده رو حتما استفاده کنید
  • دستهاتون رو قبل از لمس کردن پوست صورت بشویید
  • لازمه به مدت 72 ساعت تا یک هفته، از انجام فعالیت‌هایی که با عرق کردن زیاد همراه هست مثل استخر، سونا، ورزش کردن و غیره خودداری کنید

 

مراقبت بعد از میکرونیدلینگ

 

حتما بخوانید: مراقبت زیبا و جوانسازی پوست صورت به سبک زنان کره ای

 

مراقبت های روزانه بعد از میکرونیدلینگ

از انجایی که بعد از میکرونیدلینگ، بر روی پوست زخم‌های ریزی ایجاد میشه، شما نمی تونید بعد از انجام این کار، روتین روزانه مراقبت از پوست رو به شکلی که قبلا انجام میدادید، ادامه بدید و لازمه که تا بهبودی کامل پوست تغییراتی رو در روند مراقبت از پوست ایجاد کنید.

 

1. تمیز کردن پوست بعد از میکرونیدلینگ

لازمه تا 72 ساعت بعد از انجام میکرونیدلینگ پوستتون رو فقط با آب ولرم و یک پاک کننده یا کلینزر ملایم و خفیف تمیز کنید و همیشه پوستتون رو تمیز نگه دارید.

بعد از شستن پوست، با یک حوله نرم و لطیف، به آرومی پوست رو خشک کنید و حداقل تا یک هفته بعد از میکرونیدلینگ از فیس براش برای شستن صورت استفاده نکنید.

 

2. استفاده از سرم‌های هیدارته کننده عالی برای پوست

استفاده از سرم‌های هیدارته کننده برای تسریع بهبودی و تسکین پوست بعد از میکرونیدلینگ بسیار مفید هستند و سوزش پوست رو تا حد زیادی کاهش خواهند داد.

از آنجایی که پوست بعد از میکرونیدلینگ بیش از حد معمول خشک میشه، می تونید تعادل پوست رو با استفاده از یک سرم حاوی اسید هیالورونیک ترمیم و بازسازی کنید. استفاده از مرطوب کننده‌هایی که حاوی سرامید و اسپری‌های حاوی ترکیبات هیدراته کننده تاثیر خیلی خوبی در تسکین پوست خشک داره. البته نوشیدن آب زیاد در طول روز هم تاثیر خیلی خوبی در برطرف شدن خشکی پوست بعد از میکرونیدلینگ خواهد داشت.

 

3. افزایش احیا و بازسازی پوست

همونطور که میدونید میکرونیدلینگ باعث تحریک رشد کلاژن در پوست میشه و شما هم میتونید با استفاده از پپتیدهای محرک کلاژن، این فرآیند احیا و کلاژن سازی در پوست رو به حداکثر برسونید. استفاده از این ترکیبات بعد از میکرونیدلینگ میتونه تحریک کلاژن رو به بیشتری حد ممکن برسونه.

 

4. عدم استفاده از مواد تحریک کننده پوست و محصولات آرایشی

توصیه میشه 24 تا 72 ساعت بعد از میکرونیدلینگ پوست، از محصولات آرایشی استفاده نکنید و اجازه بدید تا پوست نفس بکشه و فرصتی برای احیا و بهبودی داشته باشه. علاوه بر این بهتره در طول این مدت زمان از سایر ابزارهای آرایشی مثل براش آرایشی (به ویژه براش کثیف) هم استفاده نکنید.

زمانی استفاده از ابزارهای آرایشی برای شما بی خطر هست که از تمیز و ضد عفونی بودن این ابزارها و به ویژه براش‌های آرایشی مطمئن باشید؛ زیرا براش‌های کثیف و آلوده به سادگی باعث تحریک پوست و ایجاد سوزش و خارش و حتی عفونت در پوست میکرونیدلینگ شده می شوند.

 

5. محافظت از پوست در برابر نور خورشید

بعد از میکرونیدلینگ بالافاصله باید از لوسیون‌های بدون مواد شیمیایی استفاده کنید و به هیچ عنوان در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید. اگر مجبور هستید در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرید حتما باید از ضد آفتاب‌های حاوی SPF 25 و دارای درجه محافظت کنندگی UVA/UVB استفاده کنید. برای محافظت بیشتر از پوست میتونید از کلاه لبه دار هم استفاده کنید.

این اقدامات نه تنها بعد از میکرونیدلینگ باید انجام بشه بلکه باید به عنوان بخشی از کارهای روزمره شما هم تبدیل بشه تا از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید.

 

6. از پوست صورت لایه برداری نکنید

وقتی پوست شما در دوره بهبودی بعد از میکرونیدلینگ قرار داره، نباید از هیچ گونه مواد ساینده، اسکراب و لایه بردار فیزیکی و شیمیایی و همچنین تونرهای حاوی الکل استفاده کنید. شاید لایه برداری از پوست بعد از میکرونیدلینگ کمی وسوسه انگیز باشه اما باید این نکته رو به خاطر داشته باشید که پوست شما در دوره بهبود و ترمیم قرار داره و در این دروه فقط باید محصولاتی رو استفاده کنید که به تسکین و بهبودی پوست شما کمک کنه. 

 

ابزار مخصوص میکرونیدلینگ

 

حتما بخوانید: آموزش ماسک صورت شبانه برای جوانسازی پوست

 

کارهایی که نباید بعد از میکرونیدلینگ پوست انجام داد

 

تا 72 ساعت بعد از میکرونیدلینگ پوست:

  • نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشید قرار بگیرید
  • نباید شنا کنید
  • نباید تمرین ورزشی شدید و کارهایی که باعث عرق کردن میشه انجام بدید
  • نباید پوست رو برنزه کنید

 

تا یک هفته بعد از میکرونیدلینگ پوست:

  • نباید از براش‌‌های آرایشی استفاده کنید
  • نباید از اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی استفاده کنید
  • نباید از رتینول (ویتامین A) استفاده کنید
  • نباید از اسکراب ویتامین C استفاده کنید
  • نباید از محصولات مراقبت از پوست فعال استفاده کنید

 

میکرونیدلینگ پوست

 

بند انداختن صورت بعد از میکرونیدلینگ

از انجایی که بند انداختن پوست باعث میشه تا موهای صورت از ریشه جدا بشن، در نتیجه با تحریک شدن و قرمزی پوست همراه هست. بعد از میکرونیدلینگ هم پوست فوق العاده حساس شده و اگه فشار و تحریک بیشتری برای پوست ایجاد بشه ممکنه قرمزی پوست بعد از میکرونیدلینگ بیشتر بشه و دوره بهبودی پوست هم افزایش پیدا کنه. بنابراین توصیه میشه حداقل 2 تا 3 هفته بعد از میکرونیدلینگ از بند انداختن صورت خودداری کنید و اجازه بدید تا پوست به شرایط نرمال و طبیعی برسه و بعد این کار رو انجام بدید.

 

حتما بخوانید: جوانسازی پوست با ماسک مرطوب کننده و ضد چین و چروک + آموزش

 

ماسک خانگی بعد از میکرونیدلینگ

آلوئه ورا رو میتونیم به عنوان یکی از بهترین ترکیبات طبیعی و ماسک خانگی بعد از میکرونیدلینگ معرفی کنیم. این ماده طبیعی دارای خاصیت تسکین دهندگی، مرطوب کننده و خنک کننده هست و به پوست کمک میکنه تا سریع‌تر مراحل بهبودی رو طی کنه و به شرایط نرمال و طبیعی برسه.

برای این منطور بهتره از برگ آلوئه ورا تازه استفاده کنید و بعد از گذشت 3 تا 7 روز بعد از میکرونیدلینگ، مقداری از ژل آلوئه ورا رو هر روز بر روی پوست ماساژ بدید. البته بهتره قبل ازا نجام این کار حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو