رژگونه زدن حرفه ای متناسب با فرم صورت + نکات کاربردی و عکس

رژگونه زدن حرفه ای متناسب با فرم صورت + نکات کاربردی و عکس


منبع: زیبامون

393

1399/3/22

14:25


در این بخش از زیبامون با تمام نکات کاربردی که برای رژگونه زدن حرفه ای لازم دارید آشنا می شید و نحوه رژگونه زدن متناسب با فرم صورت رو هم با تصویر یاد می گیرید. با ما همراه باشید.

رژگونه زدن حرفه ای متناسب با فرم صورت + نکات کاربردی و عکس

امروزه تنوع محصولات آرایشی بسیار زیاد شده و در بین تمام محصولات شگفت انگیزی که وجود داره، ممکن هست از رژگونه به عنوان یک محصول اضافی یاد کنید و استفاده از این لوام آرایش رو نادیده بگیرید! اما جالبه بدونید که فقط مقدار خیلی کمی از رژگونه میتونه چهره شما رو جوان تر، سالم تر و شاداب تر نشون بده! 

درخشش و رنگی که رژگونه برای پوست به وجود میاره رو به هیچ عنوان هایلایتر یا برنزر ایجاد نمی کنه اما با این حال ممکنه برخی از افراد با روش درست و اصولی استفاده از رژگونه آشنا نباشند و نتونن به خوبی این محصول شگفت انگیز رو به روند آرایش خودشون اضافه کنند.

اگر میخواهید با تمام نکات مربوط به ماندگاری رژگونه، انتخاب نوع رژگونه، انتخاب رنگ مناسب رژکونه، نحوه استفاده از رژگونه متناسب با فرم صورت و ... آشنا بشید، حتما این مقاله از زیبامون دات کام رو تا انتها مطالعه کنید و با تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با رژگونه زدن حرفه ای بدونید، آشنا بشید.

 

1. ابتدا پوست خود را به روش درست و مناسب آماده کنید

 

اماده کردن پوست

 

برای اینکه رژگونه به خوبی روی پوست ترکیب بشه و ماندگاری بالایی هم داشته باشه، لازمه قبل از هر کاری، پوستتون رو به خوبی بشویید و تمیز کنید و مرطوب کننده بزنید. پوست خشک یا روغنی به هیچ عنوان نمیتونه آرایش رو به خوبی حفظ کنه. بنابراین سالم نگه داشتن پوست، شرط اصلی برای افزایش ماندگاری و زیبایی آرایش هست.

برای افزایش ماندگاری رژگونه لازم هست که حتما آرایش صورت رو با پرایمر شروع کنید. پرایمر، سطح صاف و یکدستی برای پوست ایجاد میکنه و باعث میشه تا پوستتون برای آرایش کردن آماده بشه و همچنین موندگاری آرایش رو هم افزایش میده.

اما اگر نمی خواهید هزینه ای برای خرید محصول آرایشی جدید مثل پرایمر در نظر بگیرید، بهتره رژگونه رو بر روی کرم پودر یا مرطوب کننده رنگی استفاده کنید. با این کار، رژگونه به خوبی روی پوست میشینه و جلوه خوبی رو برای چهره شما ایجاد می کنه.

 

حتما بخوانید: آموزش کانتور یا گریم گونه مخصوص مبتدی ها + عکس

 

2. رژگونه ای رو انتخاب کنید که با رنگ پوست شما تناسب داره

رژگونه یکی از محصولات آرایشی هست که باید در انتخاب اون دقت خیلی زیادی داشته باشید؛ چرا که در صورت انتخاب یک رژگونه خیلی تیره یا خیلی روشن، به جای اینکه درخشش و جوانی برای پوستتون ایجاد کنه باعث میشه تا سن شما بیشتر از حالت طبیعی به نظر برسه!

نکته ای که باید در انتخاب رنگ رژگونه به اون توجه داشته باشید این هست که رنگی رو انتخاب کنید که شبیه به رنگ سرخ و قرمز شدن طبیعی پوستتون هست. برای متوجه شدن این رنگ فقط کافیه کمی گونه هاتون رو نیشگون بگیرید! اگر هنوز هم در انتخاب رنگ رژگونه تردید دارید میتونید از این نکات استفاده کنید:

 

  • اگر پوست کمرنگ و روشن دارید

از رژگونه صورتی روشن استفاده کنید تا رنگ و لعاب زیبایی برای پوستتون ایجاد بشه. رنگ های صورتی روشن و یاسی ظاهر شفاف و زیبایی رو برای پوستتون به وجود میارن و به هیچ عنوان پوست شما رو پر زرق و برق و زننده نمی کنند.

 

  • اگر رنگ پوست متوسطی دارید

از رژگونه ای با رنگ صورتی - هلویی استفاده کنید تا به چهره شما جلاء و زیبایی ویژه ای اضافه بشه. به طور کلی رژگونه هایی که دارای تناژ مرجانی، هلویی هستند، برای پوست های متوسط انتخاب عالی و مناسبی خواهند بود.

 

رژگونه با رنگهای مختلف

 

  • اگر رنگ پوست طلایی، سبزه یا زیتونی دارید

افرادی که رنگ پوستشون دارای آندرتون گرم هست بهتره از رژگونه صورتی استفاده کنند تا زیبایی رنگ پوستشون بهتر و واضح تر دیده بشه.

 

  • اگر رنگ پوست تیره دارید

باید به سراغ رژگونه هایی با رنگ های روشن تر با آندرتون گرم مثل هلویی یا زردآلویی روشن بروید. این رنگ از رژگونه اگرچه روشن به نظر میرسه اما درخشش و جذابیت خیلی خوبی رو برای رنگ پوست تیره ایجاد میکنه و ظاهر طبیعی بر روی پوستهای تیره خواهد داشت.

 

3. پیدا کردن رژگونه با فرمول متناسب با پوست

انتخاب درست رژگونه فقط محدود به انتخاب رنگ آن نیست، بلکه باید فرمول مناسبی که با پوست شما تناسب داره رو هم انتخاب کنید. به طور کلی سه مدل رژگونه وجود داره: رژگونه پودری، کرمی و ساتنی.

 

انواع رژگونه

 

  • اگر پوست چرب دارید

رژگونه ساتنی میتونه انتخاب خوبی برای شما باشه. رژگونه ساتنی معمولا مرطوب به نظر میرسه و دوام بالایی هم داره و برای افرادی که زیادی عرق می کنند و یا پوستشون زود چرب میشه خیلی مناسبه. تنها ایرادی که این مدل از رژگونه داره این هست که ترکیب کردن آن روی پوست کمی سخت هست.

 

  • اگر پوست نرمال یا مختلط (ترکیبی) دارید

رژگونه هایی که دارای فرمول کرمی یا خامه ای هستند، انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود. این مدل از رژگونه ها ماندگاری بالایی داشته و استفاده از اون برای انواع پوست ها هم آسان هست، رنگ های متنوعی داره و ظاهر شاداب و جوانی برای پوست ایجاد میکنه.

 

  • اگر پوست خشک دارید

از رژگونه پودری استفاده کنید. رژگونه پودری به راحتی بر روی منافذ پوست قرار میگیره و ظاهر نرم و صاف رو ایجاد میکنه. لازمه این نکته رو بدونید که علی رغم اعتقاد عمومی، رژگونه ساتنی یا کرمی برای پوست خشک مناسب نیست، زیرا میتونه بعد از خشک شدن بر روی پوست حالت ترک خورده و خشکی ایجاد کنه.

 

4. انتخاب بِراش مناسب برای رژگونه

 

براش رژگونه سیگما

 

یک آرایش حرفه ای و اصولی به همان اندازه که به محصولات آرایشی باکیفیت بستگی داره، به ابزارهای آرایشی هم وابسته هست. بنابراین اگر قرار هست بر روی خرید براش آرایشی هزینه کنید، بهتره این هزینه رو برای خرید براش رژگونه عالی و باکیفیت در نظر بگیرید.

براش رژگونه باید موهای متراکم، طبیعی یا وگان و کاملا نرم داشته باشه تا بتونه به خوبی رنگ رو بر روی پوست پخش کنه. یک براش محکم و سفت ممکنه رنگ بیش از حدی روی پوست ایجاد کنه و یک برس شُل هم رنگ خیلی کمی روی پوست ایجاد میکنه.

براش رژگونه از برند سیگما به نام Sigma Beauty F10 Powder/Blush Brush یکی از بهترین انتخاب ها در این زمینه هست و در کنار کارایی خیلی خوبی که داره باعث میشه تا از رژگونه زدن لذت ببرید.

 

حتما بخوانید: آرایش صورت - ترفندهای آرایشی حرفه ای برای رژگونه زدن

 

5. رژگونه زدن متناسب با فرم صورت

رژگونه زدن به معنی برجسته کردن ساختار صورت هست و باید قبل از هر چیزی، ابتدا فرم صورت و مدل استخوان بندی صورتتون رو به خوبی بشناسید. در ادامه نحوه رژگونه زدن متناسب با انواع فرم صورت رو به شما آموزش دادیم:

 

  • اگه صورت قلبی شکل دارید

 

رزگونه زدن برای صورت قلبی

 

اگر صورت بلند، با گونه های برجسته و چانه باریک دارید، فرم صورت شما قلبی هست. بنابراین باید رژگونه رو به شکل "C" از بالای شقیقه به سمت گونه بزنید به گونه ای که رنگ بیشتری بر روی استخوان گونه استفاده بشه سپس مقدار اضافی محصول رو به سمت گونه بکشید و به سمت داخل و بالا ترکیب کنید.

 

  • اگه صورت مستطیلی دارید

 

رژگونه زدن برای صورت مستطیلی

 

اگر پیشانی، گونه ها و خط فک شما به یک اندازه هست، یعنی صورت مستطیلی دارید. رژگونه رو بر روی سیب گونه یا برجسته ترین قسمت گونه بزنید، سپس رنگ رژگونه رو ابتدا به سمت بینی و سپس به سمت شقیقه ترکیب کنید. بهتره مقداری رژگونه روی شقیقه و در دو طرف انتهای ابرو هم بزنید.

 

  • اگه صورت مربعی دارید

 

رژگونه زدن برای صورت مربعی

 

اگر صورت شما از دو طرف و پهلوها نسبتا صاف هست و فک مسطح دارید، چهره شما مربعی هست. برای این فرم از صورت باید رژگونه رو به شکلی بزنید که تمام بخش های گونه رو تا گوشه ابرو و خط رویش مو پوشش بده. برای این کار باید براش رژگونه رو با حرکات طولانی و سبک، از جلوی گونه به سمت بالا بکشید. 

 

  • اگه صورت گرد دارید

 

رژگونه زدن برای صورت گرد

 

اگر گونه های شما کامل ترین بخش صورت هست و خط فک خمیده دارید، صورت شما گرد هست. برای رژگونه زدن باید به آینه نگاه کنید، لبخند بزنید و سپس بر روی گونه های برجسته شده، رژگونه بزنید و رنگ رو به سمت شقیقه و پایین گوش، ترکیب کنید.

 

  • اگه صورت بیضی دارید

 

رزگونه زدن برای صورت بیضی

 

اگر گونه های برجسته و قسمت پیشانی بلند و چانه باریک و هم اندازه دارید، یعنی فرم صورت شما بیضی هست. برای رژگونه زدن باید لبخند بزنید و برجسته ترین قسمت صورت رو حرکات نرم، رژگونه بزنید و به سمت بالا و شقیقه ترکیب کنید. برای ایجاد تعادل در چهره بهتره قسمت بالای شیقیه و کنار ابروها رو هم کمی رژگونه بزنید.

 

6. رژگونه رو باید خیلی خوب ترکیب کنید

 

ترکیب کردن رژگونه

 

فقط رژگونه زدن بر روی قسمت های مناسب کافی نیست! شما باید رنگ رژگونه رو خیلی خوب روی پوست ترکیب کنید تا رنگ پوستی طبیعی و جذاب داشته باشید نه اینکه مثل دلقک با گونه های خیلی سرخ به نظر برسید.

 

حتما بخوانید: نکات آرایشی، اشتباهات رایج در رژگونه زدن

 

7. رژگونه خیلی پررنگ رو با کرم پودر تصحیح کنید

 

تصحیح رنگ رژگونه با اسفنج و کرم پودر

 

اگر بعد از آرایش کردن متوجه شدید که رژگونه خیلی پر رنگی دارید، نیازی نیست که آرایش صورت رو پاک کنید! در این مواقع، از یک اسفنج آرایشی مرطوب و مقداری کرم پودر کمک بگیرید و با ضربه های آرام و ممتد روی گونه، رنگ رژگونه رو کمی محو کنید تا جلوه طبیعی پیدا کنه.

 

8. بعد از کانتور کردن صورت، رژگونه رو فراموش نکنید

 

رژگونه زدن

 

اگرچه کانتور کردن صورت یک راه حل عالی برای برجسته کردن گونه و خط گونه هست اما استفاده از رژگونه رو نباید فراموش کنید چراکه استفاده از رژگونه، جلوه و جذابیت بیشتری رو برای چهره شما ایجاد میکنه و باعث میشه تا آرایش شما گرم تر و طبیعی تر به نظر برسه.

 

9. تثبیت کردن رژگونه با دستمال کاغذی!

 

تثبیت رژگونه با دستمال کاغذی

 

اگرچه استفاده از پودرهای شفاف، بهترین راه برای تثبیت آرایش هست اما اگر پوست شما خشک باشه، ممکنه استفاده از این پودر رنگ پوستتون رو کدر کنه. برای همین پیشنهاد می کنیم از این ترفند برای تثبیت رژگونه استفاده کنید:

بعد از رژگونه زدن، یک لایه دستمال کاغذی رو بر روی گونه بگذارید و با یک اسفنج آرایشی روی آن فشار دهید. این ترفند کمک میکنه تا محصول اضافی بدون محو شدن و کمرنگ شدن جذب دستمال بشه و ظاهر فوق العاده طبیعی برای پوستتون ایجاد بشه.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو