نحوه آرایش چشم درشت

نحوه آرایش چشم درشت


منبع: زیبامون

616

1399/3/25

16:38


در این بخش از زیبامون به تمام نکات و ترفندهایی که برای آرایش چشم درشت یا چشم بزرگ نیاز دارین اشاره کردیم تا بتونید با استفاده از این توصیه‌ها، بهترین و جذاب‌ترین آرایش چشم رو داشته باشید.

نحوه آرایش چشم درشت

چشم درشت و بزرگ رو میتونیم به عنوان یکی از بهترین مدل‌های چشم در همه جای دنیا معرفی کنیم. این مدل از چشم نه تنها میتونه به تنهایی و بدون آرایش چهره شما رو زیبا و خیره کننده نشون بده بلکه بعد از آرایش شدن هم جذابیت فوق العاده‌ای رو ایجاد میکنه. اما نکته‌ای که در این رابطه وجود داره این هست که باید نحوه آرایش چشم بزرگ و درشت، رو به خوبی یاد بگیرید تا بتونید بهترین و مناسب ترین آرایش رو برای چشم‌های خودتون انجام بدید.

شما باید چشم‌های درشت خودتون رو به گونه‌ای آرایش کنین که زیبایی آن چند برابر شده و جذابیت فوق العاده‌ای هم پیدا کنه. چرا که ممکنه با یک اشتباه در آرایش چشم ها، هم زیبایی طبیعی چشم خیلی خوب دیده نشه و هم مدل آرایش کلی صورت جذاب به نظر نرسه.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام نکات و ترفندهای مربوط به نحوه آرایش چشم درشت بیشتر آشنا بشید.

 

نحوه آرایش چشم درشت چگونه است؟

شما باید قبل از شروع به آرایش، حتما با نکات و قوانینی که برای آرایش هر مدل چشم وجود داره آشنا بشید و بعد متناسب با این قواعد و شکل و مدل چشم‌هاتون، بهترین آرایش چشم رو انجام بدید. در ادامه به نکاتی اشاره کردیم که به شما کمک می‌کنه تا بتونید میکاپ چشم درشت خودتون رو به خوبی انجام بدین:

 

1. ابتدا ابروها را مرتب کنید

 

مرتب کردن ابروها

 

ابروها نقش بسیار مهمی در افزایش زیبایی چشم دارند. این موضوع برای چشم های درشت و بزرگ هم از اهمیت بالایی برخوردار هست. مهم نیست آرایش چشم‌های شما چقدر خیره کننده و پر زرق و برق باشه، یک جفت ابرو مرتب و تمیز، میتونه فورا چهره و چشم‌های شما رو جذاب‌تر و زیباتر نشون بده. بنابراین قبل از شروع آرایش چشم بزرگ، ابتدا ابروهاتون رو به خوبی مرتب کنید و موهای اضافی اطراف ابرو رو بردارید تا نقطه کانونی آرایش چشم شما برجسته تر شده و در نهایت یک آرایش ایده آل و جذاب داشته باشید.

 

حتما بخوانید: مدل ابرو برای چشم های درشت

 

2. ناحیه اطراف چشم را برای آرایش کردن، آماده کنید

 

اماده کردن پلک

 

حلقه های تیره در اطراف چشم، پف چشم، چین و چروک و بسیاری از مسائل دیگر که ممکنه در اطراف چشم‌ها وجود داشته باشه هم جز مواردی هست که باید قبل از آرایش چشم‌ها به اون توجه داشته باشین و این مشکلات رو به درستی برطرف کرده و یا با استفاده از محصولات آرایشی مثل کانسیلر پوشش بدید تا پوست اطراف چشم کاملا یک رنگ و صاف دیده بشه و برای آرایش کردن آماده بشه.

 

3. ناحیه استخوان ابرو را برجسته کنید

 

برجسته کردن استخوان ابرو

 

قبل از اینکه آرایش چشم درشت رو شروع کنید، بهتره با استفاده از سایه چشم روشن و همرنگ با پوست، استخوان ابرو رو برجسته و مشخص کنین. سایه چشم سفید یا بژ یکی از بهترین انتخاب‌ها در این مواقع هستن. شما میتونید این رنگ از سایه رو هم با استفاده از انگشت و هم با استفاده از براش مناسب، روی استخوان ابرو و زیر ابروها بزنید. این کار باعث میشه تا چشم‌هاتون درخشش بیشتر و بهتری پیدا کنن و بعد از تموم شدن آرایش، چشم‌های بزرگ شما، جذاب‌تر دیده خواهد شد.

 

4. برای آرایش چشم درشت، از سایه تیره استفاده کنید

 

پالت سایه چشم تیره

 

انتخاب رنگ سایه چشم مناسب برای چشم برجسته و بزرگ، ممکنه کمی سخت باشه. نکته‌ای که در این رابطه وجود داره این هست که معمولا توصیه میشه از رنگ‌های تیره برای سایه چشم استفاده کنید؛ زیرا رنگ های تیره تمام توجهات رو به خودش جلب میکنه و باعث میشه تا درشت و بزرگ بودن چشمها بیشتر مورد توجه قرار بگیره.

 

حتما بخوانید: چگونه با آرایش چشمان ریز را درشت تر نشان دهیم؟

 

5. از سایه چشم شیمری و درخشان استفاده کنید

 

سایه چشم شیمری

 

استفاده از سایه چشم براق، شیمری یا پر زرق و برق میتونه زیبایی چشم درشت شما رو به سطح جدیدی برسونه. به همین دلیل توصیه میشه مقدار کمی سایه چشم درخشان رو بر روی مرکز پلک بزنید تا زیبایی چشمها کامل بشه. علاوه بر این شما میتونید مقداری از همین سایه چشم شیمری رو در امتداد خط مژه پایین هم بزنید و یک آرایش عالی و خیره کننده برای مهمانی شب داشته باشید.

 

6. ترکیب کردن سایه چشم را فراموش نکنید

 

ترکیب کردن سایه چشم

 

ترکیب کردن یا بِلِند کردن (Blend) یکی از اصلی ترین مراحل در هر آرایشی و به ویژه میکاپ چشم درشت هست و اگر این کار به خوبی انجام بگیره، مطمئن باشید که آرایش شما فوق العاده حرفه‌ای و عالی خواهد شد. ترکیب کردن سایه چشم به گونه‌ای که مرزی بین رنگ‌های مختلف وجود نداشته باشه و رنگ سایه چشم هم به طور کامل روی پلک پخش شده باشه، جز کارهای مهمی هست که باید انجام بدید تا آرایش چشم شما یک پارچه و درجه یک به نظر برسه. بنابراین ترکیب کردن سایه چشم رو حتما به خوبی انجام بدید.

 

حتما بخوانید: ترفندهایی برای درشت کردن چشم با آرایش

 

7. بر روی آرایش گوشه داخلی چشم تمرکز کنید

 

سایه روشن برای گوشه داخلی چشم

 

یکی دیگه از راه‌های عالی که به شما کمک میکنه تا ابعاد خوبی برای چشم بزرگ و درشت خود ایجاد کنید این هست که از مقداری سایه چشم سفید برای گوشه داخلی چشم استفاده کنید. فقط کافیه مقدار کمی از سایه چشم سفید رو بر روی گوشه داخلی چشم بزنید و به خوبی ترکیب کنید. با این کار ساده، چشم‌های شما، کشیده‌تر و خیره کننده‌تر خواهد شد.

 

8. آرایش چشم اسموکی را امتحان کنین

 

ارایش چشم اسموکی

 

آرایش چشم اسموکی (دودی) یکی از جذاب‌ترین مدل‌های آرایش چشم هست که میتونه جز انتخاب‌های خیلی عالی برای میکاپ چشم بزرگ و درشت باشه؛ زیرا این مدل از چشمها فضای خیلی خوبی رو برای ایجاد یک اثر اسموکی - دودی فوق العاده در اختیارتون قرار میده و میتونید این سبک از ارایش چشم رو به بهترین شکل ممکن انجام بدید. ترکیب رنگ قهوه ای تیره و خاکستری یکی از انتخاب‌های خیلی خوب برای داشتن آرایش چشم اسموکی و جذاب هستند.

 

حتما بخوانید: آرایش دودی - نکات حرفه ای برای آرایش چشم درشت

 

9. برای میکاپ چشم درشت از رنگ‌های متنوع استفاده کنید

 

خط چشم رنگی

 

چشم‌های درشت این امکان رو به شما میدن تا از رنگ‌های متنوع و جذاب، برای آرایش چشم استفاده کنید و زیبایی فوق العاده برای چهره خودتون به وجود بیارید. خط چشم رنگی و دنباله دار یکی از پیشنهادهای عالی هست که بهتون پیشنهاد می‌کنیم حتما امتحان کنین و از زیبایی که برای چشم‌هاتون ایجاد میکنه، لذت ببرید.

 

10. مژه‌ها را فر و حالت‌دار کنید

 

فر کردن مژه

 

حالت دادن و فر کردن مژه ها، یکی از قسمت‌های ضروری برای آرایش چشم درشت هست. بنابراین بهتره یک فرمژه باکیفیت تهیه کنین و مژه‌هاتون رو حالت بدید. علاوه بر این ریمل زدن بر روی مژه‌های فر شده، زیبایی و جذابیت بیشتری برای چشم‌ها ایجاد می‌کنه و باعث میشه مژه‌هاتون پر حجم‌تر به نظر برسن و در نهایت چشمان شما ظاهری متمایز و خاص پیدا می‌کنه.

علاوه بر این توصیه میشه ریمل زدن به مژه‌های پایین رو هم فراموش نکنین. رنگ گرفتن و مرتب شدن مژه‌های پایین هم میتونه ظاهر جذابی رو در میکاپ چشم  بزرگ ایجاد کنه.

 

ریمل زدن به مژه پایین

 

نکات مهم در آرایش چشم درشت

برای اینکه بتونید نکات مربوط به آرایش چشم بزرگ رو یاد بگیرید لازمه مدل آرایش افراد معروف و سلبریتی هایی که دارای چشم برجسته و درشت هستن رو ببینین و مورد بررسی قرار بدین. در ادامه برخی از این موارد رو ببینید:

 

1. نگاهی به آرایش چشم های کیتی پری ( Katy Perry) که کاملا درشت و برجسته هست بندازید. استفاده از خط چشم دنباله دار و مژه های پرپشت و بلند در کنار ابروهای مرتب و تمیز، جلوه و جذابیت فوق العاده ای برای چهره و چشم درشت او ایجاد کرده است.

 

آرایش چشم درشت کیتی پری

 

حتما بخوانید: آموزش کامل و حرفه ای خط چشم برای چشم های درشت + عکس

 

2. این مدل از آرایش چشم هم که با خط چشم یا سایه چشم تیره برای قسمت بیرونی چشم و سایه چشم روشن برای قسمت میانی و ابتدای چشم کامل شده هم، زیبایی چشم درشت شما رو چندین برابر خواهد کرد.

 

آرایش جذاب برای چشم درشت

 

3. همانطور که در بالا اشاره شد، یکی از روش‌های عالی برای افزایش جذابیت چشم درشت، استفاده از سایه چشم دودی یا اسموکی هست که در این عکس به خوبی به تصویر کشیده شده است.

 

آرایش چشم دودی

 

4. استفاده از خط چشم ضخیم و دنباله دار هم یکی دیگه از انتخاب‌های خیلی عالی برای آرایش چشم برجسته و درشت هست.

 

خط چشم دنباله دار برای چشم درشت

 

5. این هم یک نمونه عالی و جذاب برای آرایش چشم درشت هست که میتونید در مهمانی‌های بعدی مورد استفاده قرار بدید و جذابیت چهره و چشم‌های خودتون رو افزایش بدید. سایه چشم دودی و تیره برای گوشه بیرونی چشم و سایه چشم درخشان و شیمری برای قسمت مرکزی چشم باعث شده تا چشم ها کشیدگی و جذابیت فوق العاده ای پیدا کنن.

 

مدل آرایش چشم درشت

 

سخن آخر

امیدواریم با رعایت این نکات آرایشی برای آرایش چشم های درشت و بزرگ، بتونید تمام مدل‌های آرایشی و ایده‌هایی که بهتون نشون دادیم و یا خودتون در نظر دارین رو به بهترین شکل ممکن انجام بدین و آرایش جذابی داشته باشید. اگر این مدل میکاپ چشم درشت رو تکرار و تمرین کنین و نکاتی که اشاره شد رو به ذهن بسپارید، میتونید خیلی راحت آرایش مناسبی برای چشم  درشت و بزرگ داشته باشین.

شما از چه نکاتی برای آرایش چشم درشت استفاده می کنید؟ نظراتتون رو با ما به اشتراک بگذارین.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو