ترفندهای آرایشی دخترانه و کاربردی

منبع: زیبامون

415

1400/1/16

13:44


با استفاده از ترفندهای آرایشی که در این بخش از زیبامون به شما معرفی کردیم میتونید آرایشی جذاب تر و راحت تر داشته باشید!

ترفندهای آرایشی دخترانه و کاربردی

اکثر ما خانم ها اصول اولیه آرایش کردن رو یاد گرفتیم و تقریبا میدونیم که چه جوری باید از کرم پودر استفاده کنیم ، ریمل ضد آفتاب رو چه جوری پاک کنیم ، رژگونه رو کجا بزنیم و چه جوری با استفاده از کانسیلر لکه های پوستی رو پوشش بدیم! حتی اگه در زمینه آرایش کردن خیلی حرفه ای باشید و سال های طولانی اینکار رو انجام بدید باز هم ترفندهای آرایشی جدیدی وجود دارند که میتونن به شما کمک کنند تا آرایش حرفه ای تر و جذاب تری داشته باشید و گاهی اوقات ممکنه بعد از آشنا شدن با این ترفندهای ارایشی از خودتون بپرسید که چرا من تا حالا این ترفند رو نمی دونستم!

بنابراین اگه قصد دارید چند نکته و ترفند هوشمندانه درباره ارایش و زیبایی و صرفه جویی در وقت و هزینه خود یاد بگیرید حتما در ادامه با زیبامون دات کام همراه بمانید.

ما در این بخش بهترین نکات و ترفند های توصیه شده توسط طرفداران آرایش و سلبریتی ها رو برای شما جمع آوری کرده ایم. این نکات و ترفند های آرایشی جدید و کاربردی هم به شما کمک می کنند تا هم مشکلات رایج در آرایش کردن رو برطرف کنید و هم یک ظاهر جدید و بی عیب و نقص بعد از آرایش کردن داشته باشید.

 

ترفند آرایشی 1 : به مژه های خود مقداری پودر بزنید!

برای اینکه مژه هایی کاملا پر و جذاب داشته باشید بهتره از مقداری پودر شفاف (پودر مخصوص فیکس کردن آرایش) استفاده کنید. یعنی ابتدا یک لایه ریمل روی مژه ها بزنید و بعد مقداری پودر  فیکساتور رو با براش مخصوص روی مژه ها بریزید. این پودر باعث میشه تا مژه های شما ضخیم تر و مشکی تر بشه. برای پوشش دادن این پودر باید مجددا روی مژه ها ریمل بزنید و تفاوتی که ایجاد میشه رو مشاهده کنید!

 

ترفند آرایشی 1

 

ترفند آرایشی 2 : کانسیلر رو به شکل مثلثی زیر چشم بزنید!

اگه تا الان کانسیلر رو به شکل نقطه ای به زیر چشم می زدید بهتره این روش رو فراموش کنید و از این به بعد کانسیلر رو به شکل یک مثلث برعکس زیر چشم بزنید تا هرگونه سیاهی و تیرگی زیر چشم به بهترین شکل ممکن پوشش داده بشه و تمام توجهات به سمت زیبایی و جذابیت چشم هاتون جلب بشه.

 

ترفند آرایشی 2

 

ترفند آرایشی 3 : یک مدل خط چشم که کامل کننده مدل چشم هاتون هست رو یاد بگیرید

چشم های هر فرد با دیگری متفاوت هست و این موضوع به معنی اینه که خط چشم هم باید کمی متفاوت باشه! به همین منظور باید ابتدا مدل چشم هاتون رو به درستی بشناسید و بعد مدل خط چشم مناسب با چشم هاتون رو هم یاد بگیرید تا بتونید با کشیدن خط چشم مناسب ، زیبایی و جذابیت چشم هاتون رو کامل کنید. 

 

ترفند آرایشی 3

 

ترفند آرایشی 4 : برای استفاده از مژه مصنوعی وقت بگذارید

برای اینکه مژه مصنوعی خیلی خوبی روی چشم قرار بگیره و جلوه زیبایی ایجاد کنه نباید به هیچ عنوان در این کار عجله کنید و باید برای استفاده از مژه مصنوعی وقت کافی در نظر بگیرید. به این صورت که بعد از قرار دادن چسب روی مژه مصنوعی حتما باید 30 تا 40 ثانیه صبر کنید تا چسب در هوای ازاد کمی خشک بشه و بعد مژه مصنوعی رو بر روی پلک و خط مژه خود بچسبانید. با استفاده از این ترفند ، مژه مصنوعی از روی پلک و مژه های طبیعی شما جا به جا نمیشه و خیلی راحت تر و بدون لغزش در جایی که در نظر دارید چسبیده میشه.

 

ترفند آرایشی 4

 

ترفند آرایشی 5 : در هنگام چسباندن مژه مصنوعی به پایین نگاه کنید

نکته بعدی که باید در هنگام استفاده از مژه مصنوعی به آن توجه داشته باشید این هست که حتما در هنگام چسباندن مژه مصنوعی آینه رو در زیر دید خود نگه دارید و به پایین نگاه کنید. با استفاده از این ترفند میتونید راحتتر مژه مصنوعی رو بر روی خط مژه خود قرار بدید.

 

ترفند آرایشی 5

 

حتما بخوانید: راهنمای انتخاب مژه مصنوعی براساس شکل چشم ها

 

ترفند آرایشی 6 : افزایش ماندگاری ریمل با محلول آب و نمک

اگه احساس می کنید ریمل مورد علاقتون کمی خشک شده بهترین کار این هست که چند قطره محلول آب و نمک درون بطری ریمل وارد کنید و برس ریمل رو درون بطری ریمل بچرخونید. با استفاده از این ترفند ساده ، مواد درون بطری کمی مرطوب شده و مجددا قابل استفاده خواهد بود.

 

ترفند آرایشی 6

 

ترفند آرایشی 7 : استفاده از سایه چشم به عنوان خط چشم

خط چشم ندارید؟ اصلا نگران نباشید شما میتونید از پالت سایه چشم خود برای کشیدن خط چشم استفاده کنید. برای اینکار فقط کافیه یک برس زاویه دار بردارید و کمی اب روی آن اسپری کنید و سپس این براش مرطوب رو درون یکی از رنگهای پالت سایه چشم آغشته کنید و خط چشم زیبایی بکشید!

اگه دوست دارید سایه چشم دودی - اسموکی داشته باشید ، اجازه بدید رطوبت خط چشم سایه ای که کشید کمی خشک بشه و بعد با استفاده از یک گوش پاک کن ، به آرومی انتهای خط چشم رو کمی محو کنید تا یک خط چشم دودی و نرم داشته باشید.

 

ترفند آرایشی 7

 

ترفند آرایشی 8 : تمام قسمت های چشم رو با خط چشم ، تیره نکنید!

خط چشم رو فقط برای پلک بالا بکشید و از کشیدن خط چشم سیاه برای تمام قسمت های چشم خودداری کنید. زیرا اینکار باعث میشه تا چشم هاتون خیلی کوچک به نظر برسه. به بیان بهتر ، از پر کردن کل چشم با رنگ تیره خودداری کنید مگر اینکه قصد داشته باشید یک آرایش چشم دودی و تمام عیار داشته باشید.

 

ترفند آرایشی 8

 

ترفند آرایشی 9 : از رنگ نوود یا سفید برای خط چشم پایین یا واتر لاین استفاده کنید

اگه تمایل دارید بعد از ارایش کردن چشم هاتون درشت ، شاداب و زیباتر دیده بشه بهتره از یک مداد چشم با رنگ نوود یا سفید برای خط چشم پایین یا واتر لاین (خط اشک) استفاده کنید. بهتره برای اینکار خط چشمی رو انتخاب کنید که چند سایه روشن تر از رنگ پوستتون باشه تا چشم هاتون رو درشت تر و روشن تر از حالت طبیعی نشون بده.

 

ترفند آرایشی 9

 

ترفند آرایشی 10 : استفاده از مداد سفید برای برجسته کردن ابروها

با استفاده از یک مداد سفید یا نوود ، خط باریکی زیر ابروهاتون بکشید و کمی محو کنید. این ترفند کمک میکنه تا قوس ابرو کمتر دیده بشه و شکل و ظاهری کاملا مرتب و جذاب رو برای ابروها به وجود میاره.

 

ترفند آرایشی 10

 

حتما بخوانید: نکات و ترفندهای آرایشی ساده و یک دقیقه ای!

 

ترفند آرایشی 11 : تا قطره آخر از محصولات آرایشی مایع استفاده کنید

وقتی بطری محصولات آرایشی که حالت مایع دارند خالی میشه باز هم مقدار زیادی از محصول درون بطری یا تیوپ این محصولات وجود داره که با فشار دادن خارج نمیشن. برای اینکه بتونید تا قطره آخر از محصولات آرایشی مایع استفاده کنید بهتون پیشنهاد میکنیم یک اسپاتول آرایش (makeup spatula) که شکل و ظاهری شبیه به کف گیر داره تهیه کنید و لوازم آرایشی خودتون رو تا آخرین قطره مورد استفاده قرار بدید.

 

ترفند آرایشی 11

 

ترفند آرایشی 12 : مژه هاتون رو بیشتر از یکبار فر کنید

اگه قصد دارید بعد از آرایش کردن مژه هایی بلند ، خوش فرم و کامل داشته باشید بهتره به جای یکبار استفاده از فرمژه، اینکار رو چند بار تکرار کنید تا شکل و ظاهری کاملا فر خورده و طبیعی و یکدست برای مژه ها ایجاد بشه. با استفاده از این ترفند مژه هاتون بعد از ریمل زدن فوق العاده زیبا و جذاب خواهند شد.

 

ترفند آرایشی 12

 

ترفند آرایشی 13 : ابروهاتون رو مرتب کنید

اگه ابروهای نامرتبی دارید و نمیدونید چه جوری باید این ابروها رو مرتب کنید و سر جاشون نگه دارید ، بهتره از این ترفند استفاده کنید. مقدار کمی ژل مو یا اسپری مو رو بر روی براش مخصوص ابرو یا مسواک قرار بدید و بعد ابروهاتون رو با این براش مرتب کنید. این ترفند به شما کمک میکنه تا خیلی سریع و آسان ابروهایی کاملا مرتب داشته باشید.

 

ترفند آرایشی 13

 

ترفند آرایشی 14 : از هایلایتر برای کمان و قوس بالای لب استفاده کنید

هایلایتر درخشش و زیبایی خاصی رو برای یک قسمت از صورت به وجود میاره و باعث میشه تا اون قسمت بزرگتر و برجسته تر دیده بشه و شما میتونید از این ویژگی هایلایتر برای بزرگتر و برجسته تر نشان دادن لبهاتون استفاده کنید.

برای استفاده از این ترفند باید بعد از رژلب زدن ، مقدار کمی هایلایتر رو با نوک انگشت بر روی کمان و قوس بالای لب بزنید و تفاوتی رو که ایجاد میکنه رو مشاهده کنید.

 

ترفند آرایشی 14

 

ترفند آرایشی 15 : برای بزرگتر دیده شدن لب ها از خط لب استفاده کنید

خط لب فقط باعث ماندگاری رژلب نمیشه. اگه خط لب رو کمی بالاتر از خط طبیعی لب بکشید میتونید خیلی سریع و راحت لب هایی بزرگتر داشته باشید. فقط باید دقت داشته باشید خط لبی که استفاده میکنید دقیقا همرنگ با رژلب باشه تا نتیجه کار کاملا طبیعی و زیبا باشه. البته بهتره در اینکار زیاده روی نکنید و خط لب رو خیلی بالاتر یا پایین تر از خط طبیعی لبها نکشید. 

 

ترفند آرایشی 15

 

حتما بخوانید: ترفندهای آرایشی برای خانم های تنبل - به همراه عکس

 

ترفند آرایشی 16 : رنگ اضافی رژلب رو با انگشت بگیرید

هیچ کسی دوست نداره در هنگام لبخند زدن دندانهایی که به رنگ رژلب آغشته و لکه دار شده رو مشاهده کنه. برای اینکه بعد از رژلب زدن دندونهاتون رنگی نشه میتونید از این ترفند استفاده کنید. لبها رو کمی جمع کنید و بعدیکی از انگشتاتون رو درون دهان قرار داده و سریع بیرون بیارید. با اینکار قبل از اینکه دندان با لب تماس پیدا کنه ، رژلب اضافی از قسمت داخلی لب پاک میشه و دیگه نگرانی از بابت ایجاد لکه بر روی دندان های خود نخواهید داشت.

 

ترفند آرایشی 16

 

ترفند آرایشی 17 : تثبیت کردن رژلب با پودر شفاف (پورد فیکساتور)

این ترفند جز ترفندهای خیلی قدیمی و کاربردی هست که حتما باید یاد بگیرید. برای اینکه رنگ رژلب بر روی لبها ثابت بمونه و ماندگاری بیشتری پیدا کنه باید بعد از رژلب زدن ، یک لایه نازک دستمال کاغذی روی لب قرار بدید و بعد مقداری پودر شفاف یا پودر فیکساتور روی لب بزنید. با این ترفند هم رژلب شما مات میشه و هم ثابت و ماندگار خواهد بود.

 

ترفند آرایشی 17

 

ترفند آرایشی 18 : کرم پودر رو بر روی مچ دست تست نکنید!

برای اینکه بتونید بهترین رنگ کرم پودر و کانسیلر رو که با رنگ پوستتون مطابقت داره انتخاب کنید باید این محصولات رو بر روی پوست گردن یا صورت تست کنید و به هیچ عنوان از مچ دست برای تست کردن رنگ این محصولات استفاده نکنید. چراکه رنگ پوست دست با رنگ صورت متفاوت و ممکنه نتونید رنگ دقیق و درستی رو انتخاب کنید.

 

ترفند آرایشی 18

 

ترفند آرایشی 19 : مرطوب کننده رنگی مخصوص برای خود درست کنید!

اگه قصد دارید در روزهای گرم تابستانی به جای استفاده از کرم پودر از یک پوشش سبک و ملایم استفاده کنید بهترین کار این هست که کرم پودر رو به یک مرطوب کننده رنگی تبدیل کنید! برای استفاده از این ترفند باید مقدار مساوی از کرم پودر و کرم مرطوب کننده رو کف دست بریزید و با هم دیگه مخلوط کنید. علاوه بر این برای اینکه پوستتون درخشش طبیعی و زیبایی هم داشته باشه میتونید چند قطره ژل برنزر یا هایلایتر مایع هم به این ترکیب اضافه کنید و یک پوشش فوق العاده طبیعی ، درخشان و سبک برای پوست خود داشته باشید.

 

ترفند آرایشی 19

 

سخن آخر

استفاده از ترفندهای ارایشی کمک میکنه تا نه تنها روند آرایش کردن خیلی سریعتر باشه و در زمان صرفه جویی بشه بلکه تاثیر خیلی خوبی هم در افزایش ماندگاری و حرفه ای تر شدن آرایش داره و کمک میکنه تا چهره شما بعد از ارایش کردن بسیار زیباتر و طبیعی تر به نظر برسه. شما از چه ترفندهایی برای ارایش کردن استفاده می کنید؟

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو