آرایش طبیعی و لایت دخترانه با این ترفندها و نکات کاربردی

منبع: زیبامون

298

1400/2/20

11:21


اگه دوست داید یک آرایش لایت و طبیعی و زیبا داشته باشید حتما از این نکات و ترفندها در روند آرایش و میکاپ خود استفاده کنید.

آرایش طبیعی و لایت دخترانه با این ترفندها و نکات کاربردی

این روزها چهره بدون آرایش (no-makeup) و یا آرایش کاملا لایت و طبیعی به یکی از ترندهای پرطرفدار تبدیل شده و تقریبا بیشتر خانم ها تمایل دارند تا با استفاده از چند محصول آرایشی مناسب و درست ، یک آرایش لایت و طبیعی برای موقعیت های عادی و روزمره خودشون داشته باشند.

علاوه بر این ، آرایش لایت و طبیعی ، یک گزینه بسیار عالی برای افرادی هست که در زمینه آرایش و میکاپ خیلی مهارت ندارند اما دوست دارند با کمی آرایش کردن ، زیبایی طبیعی چهره خودشون رو بیشتر کنند.

برای اینکه شما هم بتونید یک آرایش لایت و طبیعی دخترانه داشته باشید و از این طریق زیباتر به نظر برسید بهتون پیشنهاد میکنیم در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و از نکات و ترفندهایی آرایش لایت و طبیعی که اماده کردیم استفاده کنید.

این ترفندها از زبان یکی از میکاپ آرتیست های محبوب و معروف برند Bobbi Brown هست که آرایش و میکاپ سلبریتی هایی همچون کیتی هولمز (Katie Holmes) ، اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) و سیه‌نا میلر (Sienna Miller) رو انجام میده.

 

1. پوست خود را همیشه مرطوب و هیدراته نگه دارید

اگه قصد دارید همیشه چهره ای زیبا و طبیعی داشته باشید بهترین کار این هست که با کشف نیازهای واقعی پوست خود شروع کنید. آیا رنگ پوستتون کدر و خسته کننده شده ؟ آیا پوستتون خشک یا چرب یا ترکیبی هست؟ 

برای برطرف کردن این مشکلات لازمه هست که همیشه و در طول روز ، از یک مرطوب کننده مناسب با پوست خود استفاده کنید و پوست رو مرطوب نگه دارید. همچنین روزانه مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست از درون هم آبرسانی و هیدراته بشه و مطمئن باشید با این کارهای ساده پوست شما در حالت طبیعی و بدون آرایش هم زیبا خواهد بود.

 

مرطوب کردن پوست

 

2. رنگ کرم پودر را دقیقا متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید 

ممکنه این نکته از نظر بسیاری از افراد به عنوان یک نکته کاملا واضح باشه اما یک یادآوری کوچک در این زمینه باز هم لازم و ضروری هست. گاهی اوقات ممکنه برخی از افراد رنگی از کرم پودر رو انتخاب کنند که با رنگ پوست صورت انها تناسب نداشته باشه و بعد از استفاده ظاهر یکدست و طبیعی ایجاد نشه.

در واقع کرم پودر نباید رنگ طبیعی پوست شما رو تغییر بده ؛ بلکه باید رنگ پوست صورت رو یکدست کنه. بنابراین در هنگام خرید کرم پودر هرگز نباید رنگ کرم پودر رو بر روی مچ دست تست کنید بلکه بهترین کار این هست که کرم پودر جدید رو مستقیما روی پوست صورت تست کنید. با این کار به راحتی متوجه خواهید شد که کرم پودر بعد از پخش شدن روی صورت با رنگ پوست شما تناسب داره یا نه!

نکته قابل توجه دیگه ای که در رابطه با انتخاب رنگ کرم پودر وجود داره این هست که هرگز کرم پودرهایی که دارای پیگمت صورتی هستند رو انتخاب نکنید ؛ زیرا این کرم پودرها بعد از ترکیب شدن روی پوست ظاهر طبیعی ایجاد نمی کنند. در عوض بهتره کرم پودرهایی که دارای رنگدانه زرد و طلایی هستند رو انتخاب کنید تا رنگ پوست شما رو طبیعی تر و زیباتر کنند.

 

انتخاب رنگ کرم پودر

 

حتما بخوانید: نکات آرایشی تست شده برای افزایش درخشش و زیبایی پوست

 

3. از کانسیلر برای پوشش دادن نقص های صورت استفاده نکنید

کانسیلر یک محصول آرایشی پرطرفدار برای پوشش دادن تیرگی و پف زیر چشم هست و معمولا دارای بافت سبک هست و اگه از این محصول برای پوشش دادن لکه های پوستی یا نقص های صورت استفاده کنید ممکنه به دلیل داشتن بافت سبک ، به جای پنهان کردن و پوشش دهی ، این نقص ها رو برجسته تر کنه. 

بهترین کار این هست که از کانسیلرهای مخصوص که برای پوشش دان لکه های پوستی ، جوش ها یا قرمزی پوست طراحی و تولید شده استفاده کنید. این نوع از کانسیلر رو هم باید دقیقا مطابق با رنگ پوست انتخاب کنید و بلافاصله بعد از کرم پودر زدن مورد استفاده قرار بدید و با استفاده از انگشت ، روی پوست پخش کنید تا پوشش دهی مناسبی رو ایجاد کنه.

 

استفاده از کانسیلر

 

4. از کانسیلر زیر چشم به درستی استفاده کنید

اگه در زیر چشم هاتون تیرگی و سیاهی زیادی وجود داره بهتره از کانسیلری که دارای رنگ صورتی یا هلویی هست استفاده کنید تا این تیرگی ها کمی روشن بشن. سپس کانسیلر معمولی که دارای آندرتون زرد بوده و یک درجه از رنگ کرم پودر روشن تر هست رو زیر چشم بزنید تا بهترین نتیجه رو از پوشش دادن سیاهی زیر چشم داشته باشید.

این کارها رو باید از ناحیه نزدیک به مجرای اشک تا گوشه خارجی چشم به طور کامل انجام بدید ، تا پوست زیر چشم به طور یکنواخت پوشش داده بشه. بهتره کانسیلر رو با ضربه های آرام و ممتد انگشت حلقه زیر چشم پخش کنید و در نهایت کانسیلر رو با کمی پودر که دارای اندرتون زرد هست ، فیکس کنید.

 

کانسیلر زیر چشم

 

حتما بخوانید: چگونه کانسیلر بزنیم؟ نکات و ترفندهای کاربردی و عالی

 

5. اجازه بدید افراد حرفه ای و متخصص ابروهای شما را حالت دهند

ابروها تاثیر خیلی زیادی در افزایش زیبایی طبیعی چهره دارند و برای اینکه مدل و حالت ابروها به بهترین شکل ممکن ایجاد بشه لازمه برداشتن و حالت دادن ابروها رو به افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه بسپارید. برای رنگ کرن ابروها هم بهتره به رنگ موهاتون توجه داشته باشید ، مثلا اگه موهای مشکی دارید بهتره رنگ ابروها رو قهوه ای تیره انتخاب کنید و اگه رنگ موهاتون روشن هست بهتره رنگ ابروها یک یا دو درجه تیره تر از رنگ مو در نظر بگیرید تا چهره کاملا طبیعی و زیبا داشته باشید.

برای مرتب کردن تارهای ابرو هم بهتره از ژل ابرو بی رنگ و شفاف استفاده کنید تا حالت طبیعی ابروها به بهترین شکل ممکن حفظ بشه.

 

برداشتن ابرو

 

6. از انگشت اشاره خود به جای فرمژه استفاده کنید

این یکی از ترفندهای مورد علاقه میکاپ آرتیستهاست! برای استفاده از این ترفند بعد از ریمل زدن باید کمی صبر کنید تا ریمل کمی خشک بشه. سپس با استفاده از انگشت اشاره ، مژه هاتون رو کمی به سمت بالا فشار بدید و مژه ها رو برای چند لحظه در این حالت نگه دارید. این روش نتیجه فوق العاده طبیعی تری نسبت به استفاده از فرمژه به همراه داره و باعث میشه تا مژه هاتون حالت طبیعی و زیبایی پیدا کنند.

 

فر کردن مژه

 

حتما بخوانید: ترفندهای آرایشی عجیب و غریب سلبریتی ها!

 

7. خط چشم خود را با انگشت محو کنید

انگشتان دست بهترین ابزار آرایشی برای ایجاد حالت طبیعی و لایت برای آرایش صورت هستند. برای استفاده از این ترفند باید با استفاده از یک مداد چشم نرم ، یک خط در بالا مژه ها بکشید و سپس یک خط نرم تر و باریک تر در زیر مژه های پایین بکشید و سپس با استفاده از انگشت ، این خط رو محو کنید. این کار رو تا جایی که نتیجه نهایی فوق العاده طبیعی و زیبا بشه ادامه بدید و از این طریق یک آرایش چشم لایت و طبیعی داشته باشید.

 

محو کردن خط چشم

 

8. از رژگونه مناسب برای افزایش زیبایی سیب گونه ها استفاده کنید

برای اینکه بتونید بهترین رنگ رژگونه رو انتخاب کنید تا ظاهر طبیعی و زیبایی برای گونه ها ایجاد کنید باید رنگ طبیعی گونه ها رو در مواقعی که گونه هاتون در اثر گرما یا سرما قرمز میشن ،به خاطر داشته باشید و رژگونه ای رو انتخاب کنید که دقیقا مشابه با رنگ طبیعی قرمز شدن پوستتون هست!

این رنگ از رژگونه میتونه یک ظاهر کاملا طبیعی و لایت رو برای چهره شما به وجود بیاره و برای استفاده روزمره کاملا مناسبه. این رژگونه رو در هنگام خندیدن درست روی سیب گونه بزنید و زیبایی طبیعی چهره رو چند برابر کنید.

 

رژگونه مناسب

 

حتما بخوانیدرژگونه زدن حرفه ای متناسب با فرم صورت + نکات کاربردی و عکس

 

9. از رژگونه کرمی برای آرایش لب و پلک هم استفاده کنید

اینطور به نظر میرسه که رژگونه یکی از محبوب ترین محصولات آرایشی بین میکاپ آرتیست ها و حتی افراد معمولی هست! برای اینکه یک چهره کاملا طبیعی و زیبا بعد از آرایش کردن داشته باشید بهترین پیشنهاد این هست که از رژگونه کرمی برای آرایش پلک و لب هم استفاده کنید.

برای اینکار فقط کافیه مقداری از رژگونه رو با انگشت بردارید و با ضربات آرام و سبک روی پلک و لب پخش کنید. با این ترفند یک آرایش لایت و ظاهر کاملا طبیعی و زیبا خواهید داشت.

 

استفاده از رژگونه کرمی

 

10. رنگ رژلب را به گونه ای انتخاب کنید که بدون آینه هم بتوانید روی لب بزنید

برای اینکه آرایش لایت و طبیعی داشته باشید باید رنگ رژلب رو طوری انتخاب کنید که بدون نیاز به آینه هم بتونید روی لب بزنید. این رژلب رو باید ابتدا روی لب پایین بزنید و سپس لبهاتون رو به آرومی روی هم فشار بدید و در نهایت مقدار رژلب رو با انگشت روی لب بالا بزنید و کار ارایش لب رو به پایان برسونید.

اگه رژلب همراهتون نیست میتونید لب ها رو به آرومی گاز بگیرید! این ترفند برای مواقعی که قصد دارید عکس سلفی یهویی بگیرید کاربرد خواهد داشت!

 

انتخاب رنگ رژلب

 

حتما بخوانید: نکات آرایشی و زیبایی برای رنگ پوست گندمی و سبزه

 

11. از رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید تا پوست شما به طور طبیعی زیبا به نظر برسه

در کنار تمام ترفندهای ارایشی که برای استفاده از کرم پودر ، کانسیلر ، رژلب و رژگونه وجود داره ، مهم ترین چیزی که کمک میکنه تا چهره شما رنگ و رویی زیبا و طبیعی داشته باشه این هست که از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید. 

از غذاهای فرآوری شده ، نمک ، شکر ، آرد و نوشیدنی های الکلی دوری کنید و در عوض میوه و سبزیجات و غذاهای سالم رو به برنامه غذایی خودتون اضافه کنید تا پوست شما از درون سالم و زیبا بشه و این زیبایی در چهره شما نمایان بشه.

 

رژیم غذایی ساام

 

12. اعتماد به نفش داشته باشید و خودتون باشید

و در نهایت لازمه بدونید که زیبایی از اعتماد به نفسی که به خودتون دارید و از احساس خوبی که نسبت به پوست خودتون دارید ایجاد میشه و باعث میشه تا زیباتر دیده بشید. پس اعتماد به نفس داشته باشید و زیبایی خودتون رو فقط در ارایش کردن نبینید.

در واقع افراد با اعتماد به نفس نه تنها جذاب تر به نظر می رسند بلکه احساس توقف ندارند. راه ساده ای هم برای تقویت اعتماد به نفس وجود داره. این بار که جلوی آینه ایستادید ، به خود نگاه کنید و مقایسه کردن خود با دیگران رو متوقف کنید. در عوض ، از انچه هستید خوشحال باشید ، زیرا بی نظیر هستید. بیشتر بر روی چیزی که در مورد خودتان دوست دارید تمرکز کنید و به هیچ عنوان بر روی نقص های چهره و اندام خود تمرکز نکنید. با این نگرش ، بدون هیچ آرایشی هم زیبا خواهید بود!

 

داشتن اعتماد به نفس

 

حتما بخوانید: بهترین ترفندهای آرایشی که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شوند!

 

سخن آخر

اگرچه آرایش کردن میتونه زیبایی بیشتری رو برای چهره به وجود بیاره اما آرایش صورت نباید به گونه ای باشه که حالت مصنوعی به خودش بگیره و زیبایی طبیعی چهره شما رو تحت تاثیر قرار بده. هرچه آرایش صورت طبیعی و لایت باشه زیبایی بیشتری رو برای شما ایجاد میکنه. شما از چه ترفندهایی برای آرایش طبیعی و لایت استفاده می کنید ؟ 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو