نکات آرایشی تست شده برای افزایش درخشش و زیبایی پوست

نکات آرایشی تست شده برای افزایش درخشش و زیبایی پوست


منبع: زیبامون

282

1399/9/10

14:56


در این بخش از زیبامون با چند تا از نکات آرایشی و زیبایی که تست شدند و اثربخشی انها ثابت شده است آشنا شوید و از این نکات برای افزایش درخشش و زیبایی پوست خود استفاده کنید.

نکات آرایشی تست شده برای افزایش درخشش و زیبایی پوست

داشتن پوستی سالم، درخشان، زیبا و باطراوت یکی از خواسته‌های تمام خانمهاست و برای رسیدن به این خواسته و هدف خودشون، ممکنه از روشهای مراقبت از پوست مختلف و حتی محصولات آرایشی متنوع و زیادی استفاده کنند.

اگرچه این روزها آرایش کردن به یکی از کارهای روزمره و همیشگی برای خانمها تبدیل شده اما ممکنه بسیاری از افراد با بهترین و مناسبترین روش استفاده از محصولات ارایشی آشنا نباشند و به همین دلیل بعد از آرایش کردن یا از نتیجه آرایش خود راضی نباشند و یا اینکه مشکلات زیادی برای پوستشون ایجاد بشه و زیبایی و سلامتی پوست رو به خطر بندازه.

ما در این بخش از زیبامون دات کام مجموعه‌ای از بهترین نکات زیبایی و آرایشی که همه این نکات تست شدند و اثربخشی انها ثابت شده هست رو براتون گردآوری کردیم تا بتونید با استفاده از این نکات آرایشی، هم چهره زیباتر و جذابتری داشته باشید و هم از سلامت و جوانی پوست خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید.

 

نکات آرایشی برای استفاده از کرم پودر برای داشتن پوست درخشان و زیبا

برای اینکه کرم پودر و سایر محصولات آرایشی که مورد استفاده قرار میدید، به خوبی روی پوست بشینه و زیبایی و درخشش خوبی رو برای پوست به وجود بیاره، لازمه زیرسازی مناسبی برای پوست خود داشته باشید و از چند نکته پایه و اساسی برای مراقبت از پوست خود قبل از آرایش کردن استفاده کنید. این نکات آرایشی پایه و اساسی برای داشتن پوست درخشان و شاداب عبارتند از:

 

1. قبل از استفاده از کرم پودر، لازمه که حتما از کرم مرطوب کننده روزانه خود استفاده کنید و تمام سطح پوست رو با این کرم پوشش بدید و اجازه بدید تا روی پوست خشک بشه و یا با استفاده از یک حوله کاغذی، کرم مرطوب کننده اضافی رو از روی پوست پاک کنید.

 

2. برای اینکه کرم پودر به طور کامل روی پوست بشینه و ظاهری بی عیب و نقص برای پوست به وجود بیاره بهتره از یک اسفنج آرایشی مرطوب یا براش آرایشی مخصوص، برای کرم پودر زدن استفاده کنید.

 

3. بعد از اینکه تمام سطح پوست رو با کرم پودر پوشش دادید بهتره با استفاده از یک دستمال کاغذی، ضربات آرام و آهسته روی پوست بزنید تا کرم پودر اضافی از روی پوست جذب دستمال کاغذی بشه و ظاهری طبیعی برای پوست به وجود بیاد.

 

4. همیشه کرم پودری رو انتخاب کنید که متناسب با شرایط پوست شما باشه و بتونه این شرایط رو بهبود ببخشه. مثلا اگر پوست مستعد جوش و اکنه دارید، بهتره از کرم پودرهای بدون چربی استفاده کنید. کرم پودرهای حاوی مرطوب کننده هم میتونن جز انتخابهای خیلی خوب برای افرادی باشند که دارای پوست خشک هستند و اگر دارای پوست حساس هستید بهتره به سراغ کرم پودرهای ضد حساسیت برید.

 

5. تست کردن رنگ کرم پودر بر روی مچ دست، راه حل مناسبی نیست؛ زیرا پوست این قسمت از دست، هیچ تناسبی با پوست صورت نداره و ممکنه در انتخاب رنگ مناسب کرم پودر دچار اشتباه بشید. بهترین کار این هست که کرم پودر مورد نظر رو مستقیما بر روی پوست صورت تست کنید تا تناسب رنگ کرم پودر با رنگ پوست صورت رو به درستی تشخیص بدید. 

 

6. کرم پودر رو با حرکات دایره‌ای روی پوست پخش کنید و سعی کنید این کار رو از مرکز صورت به سمت بیرون انجام بدید تا پوشش دهی خوبی برای پوست ایجاد بشه.

 

7. به هیچ عنوان بیش از اندازه کرم پودر روی پوست صورت نزنید. بهتره کرم پودر زدن رو با مقدار کم (اندازه یک نخود) شروع کنید و در صورت نیاز، مجددا روی پوست کرم پودر بزنید. هرچه میزان استفاده از کرم پودر کمتر بشه پوست شما ظاهر طبیعی‌تر و زیباتری خواهد داشت.

 

8. بهتره کرم پودر رو در زیر نور طبیعی روی پوست بزنید تا بتونید به طور یکنواخت پوست رو پوشش بدید.

 

زیرسازی پوست

 

حتما بخوانید: ترفندهای آرایشی سلبریتی ها برای افزایش جذابیت آرایش

 

نکات آرایشی استفاده از کانسیلر برای داشتن پوست درخشان و زیبا

همه خانمها باید یک کانسیلر در کیف لوازم آرایش خود داشته باشند و در آرایش پوست خود مورد استفاده قرار دهند. کانسیلر به خوبی میتونه آثار خستگی رو از چشمهای شما دور کنه، خطوط و چین و چروک زیر چشم رو پوشش بده و لکه‌های پوستی و تیرگیهای زیر چشم رو هم بپوشونه. برای استفاده بهتر از کانسیلر میتونید از نکات زیر استفاده کنید:

 

1. همیشه کانسیلری رو انتخاب کنید که 1 تا 2 درجه از رنگ پوست طبیعی شما روشنتر باشه.

 

2. قبل از کانسیلر زدن بهتره از کرم دور چشم استفاده کنید تا اثربخشی کانسیلر در پوشش دادن تیرگی و خطوط زیر چشم بیشتر بشه.

 

3. برای کانسیلر زدن روی پوست ابتدا انگشت دست رو کمی گرم کنید و بعد کانسیلر رو بر روی پوست بزنید تا به راحتی پخش بشه و پوشش خوبی رو برای پوست به وجود بیاره.

 

4. قبل از کانسیلر زدن همیشه باید پوست صورت رو با کرم پودر پوشش بدید.

 

5. به هیچ عنوان از کرم پودر به جای کانسیلر استفاده نکنید.

 

استفاده از کانسیلر

 

حتما بخوانید: 6 اشتباه آرایشی که زیبایی چهره را کم می کند!

 

نکات آرایشی برای استفاده از پودر و افزایش زیبایی پوست

پودر یا کامپکت (compact) یکی از محبوب‌ترین محصولات آرایشی هست که میتونه به راحتی لکه‌های پوستی رو پوشش بده و پوستی بی عیب و نقص و صاف رو براتون به وجود بیاره. علاوه بر این میتونه چربی اضافی پوست رو هم جذب کنه و مانع از درخشش پوست به دلیل چرب شدن پوست بشه. با استفاده از نکات زیر میتونید بهترین استفاده رو از پودرهای آرایشی داشته باشید:

 

1. بهتره تا خشک شدن کرم مرطوب کننده یا کرم پودر و زیرسازی پوست صبر کنید و بعد از پودر استفاده کنید.

 

2. بهترین روش برای پودر زدن به پوست استفاده از اسفنج، براش پهن یا powder puff (اسفنج مخصوص پودر) هست.

 

3. برای پودر زدن به پوست صورت از یک روش ثابت استفاده کنید یعنی ابتدا پودر رو به پیشانی، کنار بینی، و چانه بزنید سپس به سراغ گونه‌ها، استخوان گونه و سایر قسمتهای صورت بروید و پودر بزنید.

 

استفاده از پودر ارایشی

 

حتما بخوانید: چگونه با آرایش کم و ملایم جذاب شویم؟ + نکات کاربردی

 

نکات آرایشی برای استفاده از رژگونه و افزایش درخشش و زیبایی پوست

اگرچه استفاده از رژگونه در بین تمام افراد رایج و محبوب هست اما میشه گفت تعداد زیادی از خانمها از قوانین مربوط به استفاده از رژگونه آگاه نیستند. استفاده درست و مناسب از رژگونه میتونه جذابیت خیلی زیادی رو برای چهره به وجود بیاره. نکاتی که در ادامه اشاره کردیم به شما کمک میکنه تا بهترین روش استفاده از رژگونه رو یاد بگیرید:

 

1. رژگونه رو به شکل چند لایه نازک روی پوست بزنید تا دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشه.

 

2. هنگام انتخاب رژگونه بهتره به چند قانون ساده توجه کنید: اگر پوست روشن دارید رژگونه‌ای رو انتخاب کنید که دارای رنگ مرجانی روشن، صورتی روشن یا هلویی باشه. اگر پوستی با رنگ متوس دارید بهتره رژگونه‌ای رو انتخاب کنید که دارای رنگ صورتی غلیظ، یاسی بنفش گرم یا رنگ هلویی پررنگ باشه و اگر دارای رنگ پوست تیره هستید، رژگونه‌هایی که دارای رنگ صورتی فوشیا پررنگ، قهوه‌ای تیره و آلویی رنگ هستند انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

 

3. بهترین راه برای رژگونه زدن، این هست که ابتدا لبخند بزنید و سپس براش رژگونه رو از برجسته‌ترین قسمت گونه به سمت استخوان گونه حرکت بدید و رژگونه بزنید.

 

4. بهتره رژگونه زدن رو هم از مقدار خیلی کم شروع کنید و در صورت نیاز، کمی به مقدار رژگونه اضافه کنید و همیشه اینکار رو در زیر نور طبیعی انجام بدید تا نتیجه ارایش فوق العاده طبیعی و جذاب بشه.

 

استفاده از رژگونه

 

حتما بخوانید: چگونه رژ لب قرمز بزنیم؟ + بایدها و نبایدها

 

نکات آرایشی برای استفاده از برنزر و داشتن پوست جذاب و زیبا

استفاده درست و مناسب از برنزر نه تنها پوست شما رو زنده میکنه بلکه جلوه زیبا و جذابی رو هم برای پوست صورت به وجود میاره و کمک میکنه تا برخی ویژگی‌های صورت مثل استخوان گونه و بینی کاملا برجسته و زیبا دیده شوند. در ادامه با کاربردی‌ترین نکات استفاده از برنزر آشنا بشید:

 

1. برنزر باید 1 تا 2 سایه از رنگ پوست طبیعی شما تیره‌تر باشه تا باعث بشه رنگ پوست گرم و جذاب داشته باشید. 

 

2. برنزر رو هرگز نباید به تمام قسمتهای صورت بزنید. بلکه فقط باید برای برجسته‌ترین قسمتهای صورت که در معرض تابش نور خورشید قرار میگیرند، مثل استخوان گونه، استخوان بینی، چانه و بالای لب بزنید.

 

3. برنزر رو باید شبیه به عدد 3 روی صورت بزنید. یعنی براش مخصوص برنزر رو ابتدا بر روی بالای ابرو بزنید سپس به سمت استخوان گونه و بروید و در نهایت به سمت چانه حرکت کنید تا درخشش و زیبایی خوبی برای پوست صورت ایجاد بشه.

 

استفاده از برنزر

 

حتما بخوانید: آرایش تابستانی جذاب با این نکات آرایشی + عکس

 

سخن آخر

آرایش کردن نه تنها یک سرگرمی خوب برای خانمهاست بلکه یک هنر بوده و لازمه با تمام اصول و قوانینی که برای استفاده از محصولات آرایشی وجود داره آشنا باشید تا بتونید یک آرایش عالی و بی عیب و نقص داشته باشید. امیداواریم نکاتی که در بالا به انها اشاره کردیم به شما کمک کنند تا آرایش کردن رو به شکل صحیح و عالی انجام بدید و از چهره زیبایی که براتون به وجود میاد لذت ببرید.

شما از چه نکات و ترفندهایی برای افزایش زیبایی و درخشش پوست استفاده میکنید، نظرات خودتون رو با ما در میان بگذارید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو