بهترین ترفندهای آرایشی که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شوند!

بهترین ترفندهای آرایشی که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شوند!


منبع: زیبامون

257

1399/7/3

10:43


استفاده از ترفندهای آرایشی به شما کمک میکنه تا نه تنها از آرایش کردن لذت ببرید بلکه این کار رو در کمترین زمان ممکن انجام بدید و از نتیجه کار فوق العاده راضی باشید. چندتا از بهترین ترفندهای ارایشی رو در زیبامون یاد بگیرید.

بهترین ترفندهای آرایشی که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شوند!

این روزها آرایش کردن، به یک پایه ثابت در کارهای روزمره خانم‌ها تبدیل شده و فرآیند حاضر شدن برای انجام هر کاری، همیشه با مقداری آرایش کردن نیز همراه هست! اگرچه آرایش کردن میتونه یکی از کارهای سرگرم کننده و لذت بخش باشه، اما گاهی اوقات ممکنه زمان کافی برای اینکار نداشته باشید و نتونید اونطور که باید، آرایش کنید. در این مواقع، بهترین کار این هست که از نکات و ترفندهای آرایشی استفاده کنید!

این ترفندهای آرایشی به شما کمک میکنند تا در عین اینکه آرایش رو به بهترین شکل ممکن انجام بدید، در وقت، تلاش و هزینه‌های خودتون هم صرفه جویی داشته باشید. در واقع خلاقیتهایی که در آرایش و میکاپ به وجود میاد، همگی به نوعی، ترفند و نکته آرایشی هستند که اگر با این ترفندها آشنا باشید، مطمئنا آرایش کردن براتون جذاب‌تر و سرگرم کننده‌تر میشه.

ما در این بخش از زیبامون دات کام، چند تا از بهترین و کاربردی‌ترین ترفندهای آرایشی رو گردآوری کردیم تا بتونید با استفاده از این نکات، هم بهترین آرایش صورت رو داشته باشید و هم در وقت و هزینه خودتون صرفه جویی کنید. با ما همراه باشید.

 

حتما بخوانید: آرایش تابستانی جذاب با این نکات آرایشی + عکس

 

ترفند آرایشی 1: برای داشتن لبهای پر حجم و نرم

اگر تمایل دارید لبهاتون فوق العاده نرم و پر حجم بشه، میتونید از این ترفند آرایشی استفاده کنید. ابتدا با استفاده از یک اسکراب لب ساده (مثل ترکیب شکر با عسل و آبلیمو یا ترکیب شکر و وازلین) از پوست لب لایه برداری کنید تا پوسته‌های اضافی از روی لب جدا بشه.

سپس یک لایه ضخیم خمیر دندان ترجیحا با طعم نعنا روی لب بمالید و اجازه بدید حدود 30 دقیقه روی لبها بمونه و سپس پاک کنید. با این ترفند ساده، لبهای شما حجم خیلی خوبی پیدا میکنه و فوق العاده نرم میشه. بهتره بعد از پاک کردن لب، از یک بالم لب یا مرطوب کننده لب استفاده کنید و بعد آرایش لب رو انجام بدید!

 

افزایش حجم لب با خمیر دندان

 

حتما بخوانید: افزایش حجم لب بدون جراحی و تزریق + آموزش برجسته کردن لبها در خانه

 

ترفند آرایشی 2: برای پوشش سبک روی پوست

اگر تمایل دارید پوستتون حالت طبیعی و شاداب داشته باشه، میتونید به جای استفاده از کرم پودر با پوشش دهی کامل، از یک کرم پودر با کاورج معمولی و مقداری مرطوب کننده استفاده کنید تا پوشش سبک و طبیعی برای پوستتون ایجاد بشه.

برای این منظور باید مقدار مساوی از کرم پودر رو با کرم مرطوب کننده مخلوط کنید و برای پوشش دادن پوست مورد استفاده قرار بدید. با این کار ساده، پوست شما دارای پوششی فوق العاده طبیعی خواهد بود و چهره شاداب‌تری خواهید داشت.

 

ترکیب کرم پودر و مرطوب کننده

 

حتما بخوانید: چگونه با آرایش کم و ملایم جذاب شویم؟ + نکات کاربردی

 

ترفند آرایشی 3: برای تمیز کردن بیوتی بلندر و اسفنجهای آرایشی

بیوتی بلندر و اسفنجهای ارایشی یکی از پرکاربردترین ابزارهای آرایشی هستند که باید به طور مرتب تمیز و شسته بشن. ما در اینجا یک ترفند سریع و ساده برای تمیز کردنن بیوتی بلندر و اسفنج آرایشی رو بهتون یاد میدیم.

تمام اسفنجهای آرایشی خودتون رو درون یک جوراب قرار بدید و جوراب رو محکم گره بزنید و داخل ماشین لباسشویی قرار بدید. بعد از اینکه کار ماشین لباسشویی تمام شد، اسفنجهای آرایشی درون جوراب رو خارج کنید و از داشتن اسفنجهای تمیز و مثل روز اول لذت ببرید!

 

ترفند تمیز کردن بیوتی بلندر

 

حتما بخوانید: بهترین روش ها برای تمیز کردن اسفنج ارایشی

 

ترفند آرایشی 4: برای استفاده مجدد از ریمل قدیمی

برای اینکه ریمل مژه قدیمی و خشک شده خودتون رو بتونید مورد استفاده قرار بدید، بهتره چند قطره محلول آب نمک یا روغن بادام شیرین رو به بطری ریمل اضافه کنید، براش ریمل رو درون محفظه ریمل بچرخونید تا فرمول ریمل دوباره مرطوب بشه و بتونید مجددا از این ریمل استفاده کنید. 

دقت داشته باشید که نباید به هیچ عنوان براش ریمل رو درون محفظه ریمل پمپ کنید؛ زیرا اینکار باعث وارد شدن هوا درون ریمل میشه و باعث خشک شدن بیشتر ریمل خواهد شد.

 

ریمل

 

حتما بخوانید: ریمل زدن حرفه ای + ترفندهای عالی و کاربردی

 

ترفند آرایشی 5: برای پوشش دادن حلقه های تیره اطراف چشم

اگر کرم دور چشم شما تموم شده یا به دنبال یک محصول مقرون به صرفه برای از بین بردن تیرگی زیر چشم هستید، روغن بادام شیرین میتونه گزینه خیلی مناسبی براتون باشه. این روغن طبیعی مملو از ویتامین‌هایی هست که گردش خون در زیر پوست رو افزایش میدن و با کوچک کردن رگهای خونی متسع و گشاد شده در زیر چشم که عامل اصلی تیرگی زیر چشم هستند، این مشکل رو برطرف میکنه.

علاوه بر این، روغن بادام شیرین دارای خواص ضد التهابی هست و در کاهش تورم صبحگاهی صورت هم بسیار موثره. بهتره یک روغن بادام شیرین اصل و ارگانیک رو خریداری کنید تا بتونید از حداکثر فواید این روغن طبیعی بهره مند بشید.

 

روغن بادام شیرین

 

حتما بخوانید: روش های خانگی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم

 

ترفند آرایشی 6: برای خشک کردن سریع لاک ناخن

خشک شدن لاک ناخن یکی از فرآیندهای فوق العاده زمان گیر هست که در طول این مدت زمان نمیشه کاری انجام داد! برای اینکه بتونید فرآیند خشک کردن لاک ناخن رو سریعتر کنید میتونید از یک کاسه آب یخ استفاده کنید. بعد از اینکه ناخنها رو لاک زدید، بلافاصله ناخنهاتون رو درون کاسه آب یخ قرار بدید تا لاک ناخن خیلی سریع و فوری خشک بشه و بتونید راحتتر به سایر کارهای خود برسید بدون اینکه نگران خراب شدن لاک ناخن خود باشید.

 

خشک کردن سریع لاک ناخن

 

حتما بخوانید: آموزش لاک زدن حرفه ای و اصولی

 

ترفند آرایشی 7: برای یک فیشیال سریع و ساده در خانه

رسیدگی به پوست یکی از کارهای مهم و ضروری برای تمام خانم‌هاست اما اگر فقط کافی برای اینکار رو ندارید ما بهتون یک ترفند فوق العاده سریع و ساده برای فیشیال صورت در خانه رو آموزش میدیم!

یک کاسه پر از یخ آماده کنید و روی این یخها رو با آب پر کنید تا قطعات یخ درون آب شناور بشن. سپس این آب یخ رو با دست بردارید و به مدت 30 ثانیه روی پوست صورت بپاشید! با این کار، پوست صورت روشنتر میشه، منافذ پوستی کوچک و سفت‌تر میشن و احساس بیداری و شادابی خیلی خوبی رو تجربه خواهید کرد.

علاوه بر این شما میتونید ترکیبی از 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون و 3 قاشق غذا خوری عسل رو آماده کنید و در ظرفهای مخصوص یخ که حالت مکعبی کوچک دارند بریزید و به مدت یک شب، درون فریزر قرار بدید تا یخ بزنه. صبح روز بعد یکی از این مکعبهای یخی رو بر روی پوست ماساژ بدید تا به تدریج آب بشه و بعد پوستتون رو با آب خنک بشویید. این ترفند ساده باعث آبرسانی، تغذیه رسانی و تقویت پوست خواهد شد.

 

قالب یخ روغن زیتون و عسل

 

حتما بخوانید: فیشال و پاکسازی پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

 

ترفند آرایشی 8: برای جوانسازی پوست

شما میتونید با استفاده از راه حلهای ساده و ضد پیری خانگی، پوستتون رو جوانسازی کنید. برای این منظور بهتره از ترکیب زیر استفاده کنید:

 

  • 2 قاشق چای خوری ماست
  • نصف موز رسیده له شده
  • 1 قاشق چای خوری عسل

تمام مواد بالا رو با همدیگه ترکیب کنید و در یخچال قرار بدید تا خنک بشه، سپس این مخلوط رو با استفاده از یک براش تمیز روی پوست بمالید و اجازه بدید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب ولرم شست وشو بدید و از مرطوب کننده روی پوست استفاده کنید.

اگر هفته‌ای یکبار از این ماسک خانگی و ضد پیری پوست استفاده کنید، پوستی فوق العاده شاداب، جوان و باطراوت خواهید داشت.

 

ماسک صورت با موز عسل و ماست

 

حتما بخوانید: جوانسازی پوست با ماسک مرطوب کننده و ضد چین و چروک + آموزش

 

ترفند آرایشی 9: برای روشن کردن پوست زیر چشم

اگر در اثر کم خوابی رنگ پوست زیر چشمتون تیره شده، این دستور خانگی میتونه به شما کمک کنه تا این مشکل رو برطرف کنید. دو کیسه چای سبز رو درون آب جوش قرار بدید و 10 تا 20 دقیقه صبر کنید تا این چای خنک بشه. میتونید چای سبز رو در یخچال هم قرار بدید. 

آب اضافی کیسه‌های چای سبز رو بگیرید و به مدت 15 تا 30 دقیقه بر روی چشمهای بسته خود قرار بدید. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی چای سبز تاثیر خیلی خوبی در افزایش درخشندگی چشم داشته و در کاهش التهاب زیر چشم هم موثر هست و کمک میکنه تا پوست زیر چشم روشن بشه.

 

چای سبز کیسه ای روی چشم

 

شما کدوم یکی از این ترفندهای آرایشی رو امتحان کردید؟ اگر با ترفند آرایشی بهتری آشنا هستید، حتما در قسمت نظرات برامون بنویسید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو