بهترین ماسک صورت خانگی برای رفع چین و چروک

منبع: زیبامون

243

1400/1/15

15:51


در این بخش از زیبامون با چند مدل ماسک صورت خانگی که تاثیر خیلی زیادی در رفع چین و چروک صورت و جوانسازی پوست دارند آشنا خواهید شد.

بهترین ماسک صورت خانگی برای رفع چین و چروک

با افزایش سن ایجاد چین و چروک بر روی پوست امری کاملا طبیعی اجتناب ناپذیر هست و جز روند طبیعی رشد محسوب میشه اما شما میتونید این چین و چروک ها رو تا حد زیادی کاهش بدید و برای مدت طولانی تری از داشتن پوستی صاف ، جوان و بدون چین و چروک لذت ببرید.

برای این منظور محصولات مراقبت از پوست متعددی وجود داره که میشه به محصولاتی که حاوی هیالورونیک اسید یا ویتامین c یا سایر ترکیبات ضد پیری هستند اشاره کرد. تنها مشکلی که وجود داره این محصولات دارای قیمت بسیار بالایی بوده و ممکنه تمام افراد نتونن از این محصولات استفاده کنند! اما نگران نباشید! چراکه جایگزین های طبیعی و در دسترسی هم وجود داره که دارای خاصیت ضد پیری بوده و به شما کمک می کنند تا چین و چروک پوست رو کاهش بدید.

استفاده از ماسک صورت خانگی یکی از این راه های ارزان قیمت و در دسترس هست که تقریبا تمام افراد میتونن مورد استفاده قرار داده و از تاثیرات شگفت انگیزی که بر روی پوست داره بهره مند بشن. 

در این بخش از زیبامون دات کام چند نمونه از بهترین ماسک های خانگی برای رفع چین و چروک رو بهتون معرفی کردیم که اگه هفته ای یکبار از این ماسک های خانگی استفاده کنید هم تاثیری که بر روی کاهش چین و چروک پوست صورت خواهند داشت رو مشاهده خواهید کرد و هم از تاثیرات بالقوه ای که این ترکیبات طبیعی برای پوست دارند، بهره مند خواهید شد.

 

مزایا و فواید ماسک صورت

  • بهبود گردش خون در پوست
  • بهبود و حفظ حالت ارتجاعی پوست
  • تمیز و پاک کردن منافذ پوستی
  • کاهش سیاهی ، تیرگی و چین و چروک اطراف چشم
  • برطرف کردن جوش و اکنه و جای جوش
  • بهبود درخشش پوست
  • پاکسازی پوست
  • درخشان ، صاف و ابریشمی کردن پوست
  • از بین بردن سلول های مرده پوست
  • بهبود بافت و رنگ پوست
  • آبرسانی و تغذیه رسانی به پوست
  • کاهش جای زخم و اسکار بر روی پوست

 

ماسک صورت ضد پیری

 

حتما بخوانید: روش مراقبت از پوست هنگام ماسک زدن در دوران کرونا

 

بهترین ترکیبات خانگی و طبیعی با خاصیت ضد پیری برای پوست

 

1. پوست پرتقال :

از پودر حاصل از پوست خشک پرتقال می تونیم به عنوان یک ماده ضد پیری برای از بین بردن چین و چروک پوست استفاده کرد. این پودر دارای خاصیت انتی اکسیدانی بسیار بالایی بوده و تاثیر خیلی خوبی در حفظ سلامت و جوانی پوست داره.

 

پوست پرتقال

 

2. زردچوبه :

زردچوبه نه تنها در بهبود زخم و تصفیه کردن خون بسیار موثر هست بلکه سرعت ایجاد چین و چروک بر روی پوست رو هم کاهش میده و تاثیر خیلی زیادی در بهبود خاصیت ارتجاعی پوست داره و کمک میکنه تا رنگ پوست هم یکنواخت بشه. علاوه بر این باعث میشه تا پوست کدر و کسل کننده ، روشن و درخشان بشه و تجمع رنگدانه و پیگمنت روی پوست رو هم کاهش میده.

 

زردچوبه

 

3. چای سبز :

از چای سبز در محصولات مراقبت از پوست موضعی به عنوان ماده ضد پیری استفاده میشه. این ماده حاوی ترکیبات پلی فنولیک به نام کاتچین (catechin) هست که روند پیری پوست رو تا حد زیادی کم میکنه و همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی هم اهست که می تونه در کاهش علائم پیری پوست بسیار موثر باشه.

 

چای سبز

 

4. چوب صندل :

چوب صندل تاثیر خیلی خوبی در یکدست و یکنواخت کردن رنگ پوست داره و باعث کاهش هر گونه منافذ پوستی میشه و پوست رو صاف و یکنواخت میکنه و حتی در کاهش علائم پیری پوست مثل افتادگی پوست هم موثره. علاوه بر این باعث سفت شدن پوست و بهبود رنگ پوست هم میشه و یک درمان خیلی عالی برای درمان آکنه و ایجاد لطافت و نرمی برای پوست محسوب میشه.

 

چوب صندل

 

5. ماست :

ماست تاثیر خیلی زیادی در بهبود خاصیت ارتجاعی پوست داره ، کمک میکنه تا رنگ پوست بهبود پیدا کنه و در حفظ رطوبت پوست هم موثره. سلنیوم موجود در ماست چین و چروک های ایجاد شده در اثر کمبود منیزیم رو کاهش میده و از این طریق در جوانسازی پوست بسیار مفید و موثر هست. 

 

ماست

 

6. قهوه :

کافئین خواص آنتی اکسیدانی بالایی داره و همچنین به عنوان ماده ای که تاثیر خوبی در کاهش علائم پیری پوست مثل چین و چروک ، لکه ها ، تغییر رنگ و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست داره ، شناخته شده و معروف هست. علاوه بر این کافئین گردش خون در پوست رو افزایش میده  از این طریق در ایجاد درخشش و شادابی برای پوست موثره.

 

قهوه

 

7. لیمو :

لیمو دارای ترکیبات گیاهی هست که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و به عنوان عوامل ضد پیری عمل می کنن. از عصاره پوست و دانه لیمو میشه برای بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست استفاده کرد.

 

لیمو

 

8. سیب :

سیب دارای اسید هیدروکسی (Hydroxy acids) بوده و این اسید به عنوان کاهش دهنده علائم پیری پوست شناخته شده هست. اسیدهای هیدروکسی سلولهای اپیدرم رو لایه برداری کرده و پوست خشن و خشک رو درمان می کنن و باعث نرمی و لطافت پوست و کاهش چین و چروک و لکه ها میشن.

 

سیب

 

9. روغن زیتون :

روغن زیتون حاوی ترکیبات فنلی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند ؛ در حقیقت ، خواص آنتی اکسیدانی روغن زیتون بیشتر از ویتامین E هست! آنتی اکسیدان ها می تونن از آسیب اکسیداتیو جلوگیری کنن و مانع از ایجاد پیری زودرس برای پوست میشن. روغن زیتون همچنین سلامت پوست رو هم تضمین میکنه.

 

روغن زیتون

 

10. شیر :

از شیر به عنوان یک درمان خانگی و عمومی برای جلوگیری از پیری پوست استفاده میشه. تحقیقات ثابت کردن که محصولات شیر ​​، مثل شیر سویا و کفیر ، هم میتونن به کند شدن پیری پوست کمک کنند. علاوه بر این شیر حاوی آلفا هیدروکسی اسید هم هست که باعث کاهش علائم پیری پوست و نرم و لطیف شدن پوست میشه.

 

شیر

 

حالا که با ترکیبات و مواد طبیعی دارای خواص ضد پیری آشنا شدید باید بدونید که چه جوری از این مواد طبیعی استفاده کنیم تا از تاثیری که در رفع چین و چروک پوست و جوانسازی پوست دارند ، بهره مند بشیم. در ادامه چند تا از بهترین ماسک های خانگی برای رفع چین و چروک پوست و جوانسازی پوست رو بهتون آموزش دادیم:

 

حتما بخوانید: درمان افتادگی پوست گردن با تمرینات موثر و ساده

 

بهترین ماسک صورت خانگی برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک

 

1. ماسک صورت ماست و زردچوبه برای رفع چین و جروک پوست

برای درست کردن این ماسک صورت خانگی به نصف قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق غذا خوری ماست نیاز داریم. 

ماست و زردچوبه رو به خوبی با هم دیگه مخلوط کنید و یک لایه نازک از این ماسک رو بر روی تمام قسمت های صورت بمالید و اجازه بدید این ماسک به مدت 10 دقیقه روی پوست بمونه و خشک بشه. سپس صورتتون رو با آب خنک بشویید.

 

2. ماسک صورت لیمو و خامه برای جوانسازی پوست

برای درست کردن این ماسک صورت خانگی به 2 قاشق غذا خوری آبلیمو و 2 تا 3 قاشق غذاخوری خامه نیاز داریم.

خامه و آب لیمو رو به خوبی مخلوط کنید و روی پوست بمالید. اجازه بدید این ماسک ضد چروک به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بمونه و بعد پوستتون رو با آب ملایم بشویید.

 

3. ماسک صورت خانگی روغن زیتون و آبلیمو برای رفع چین و چروک پوست

برای درست کردن این ماسک صورت به 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری آب لیمو نیاز داریم.

روغن زیتون و آب لیمو رو درون یک کاسه بریزید و مخلوط کنید و سپس مقداری از این ترکیب رو بر روی پوست صورت بمالید و صورتتون رو ماساژ بدید. اجازه بدید این ترکیب 10 تا 15 دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب ملایم بشویید.

 

4. ماسک صورت ضد چین و چروک با سیب

برای درست کردن این ماسک خانگی به یک عدد سیب ، یک قاشق چای خوری شیر خشک و یک قاشق چای خوری عسل نیاز داریم.

یک عدد سیب رو درون آب جوش قرار بدید تا کمی نرم بشه. سپس پوست و هسته های سیب رو جدا کرده و سیب رو له کنید. شیر خشک و عسل رو به سیب له شده اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید. این ماسک رو بر روی پوست صورت بمالید و اجازه بدید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب ملایم بشویید.

 

این ماسک های خانگی برای رفع چین و چروک و جوانسازی پوست رو میتونید هفته ای یک بار استفاده کنید تا علائم پیری پوست کاهش پیدا کنه.

 

همانطور که میدونید پیشگیری همیشه بهتر از درمان هست. در ادامه چند تا از نکات کاربردی برای به تاخیر انداختن روند پیری پوست و پیشگیری از ایجاد چین و چروک موثر هستند رو براتون اماده کردیم که با رعایت این نکات میتونید جوانی پوست رو برای مدت زمان طولانی تری حفظ کنید.

 

حتما بخوانید: چگونه پوست درخشان و بی عیب و نقص داشته باشیم؟

 

نکات کاربردی و موثر برای پیشگیری از چین و چروک پوست

 

ضد پیری

 

  • یک برنامه مراقبت از پوست شبانه داشته باشید. شب بهترین زمان برای استراحت پوست هست و این زمانی هست که باید پوست رو مرطوب کنید. روال مراقبت از پوست شما لازم نیست که دقیق باشه ، اما حتما باید شامل سه مرحله اصلی تمیز کردن  و استفاده از تقویت کننده و مرطوب کننده باشه.

 

  • همیشه و هر روز ضد آفتاب بزنید تا از پوستتون در برابر آسیب های نور خورشید مراقبت کنید. با استفاده مداوم از ضد آفتاب ، خطر هرگونه آسیب پوستی کاهش پیدا میکنه.

 

حتما بخوانید: معرفی 14 تا از بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب، خشک و مختلط

 

  • مرطوب سازی میتونه تاثیر خیلی خوبی در حفظ حالت ارتجاعی پوست داشته باشه و پوست رو سالم و شاداب نگه میداره. اگه دارای پوستی چرب یا ترکیبی هستید ، یک مرطوب کننده با پایه آب رو انتخاب کنید.

 

  • حداقل هفته ای یک بار از ماسک صورت استفاده کنید. ماسک صورت نه تنها پیری پوست رو به تاخیر میندازه بلکه به بهبود سلامت پوست هم کمک میکنه.

 

  • از محصولات مخصوص نوع پوست خود استفاده کنید. محصولاتی که متناسب با نوع پوست شما نیستند ممکنه باعث ایجاد آسیب برای پوست شده و پوست رو در برابر علائم اولیه پیری آسیب پذیر می کنن.

 

  • صورتتون رو حتما 2 بار در روز بشویید. مسدود شدن منافذ پوستی با آلودگی و باقی مونده محصولات ارایشی بهداشتی نه تنها زمینه رو برای ایجاد جوش و آکنه فراهم میکنه بلکه باعث خراب شدن پوست هم میشه. تمیز کردن منظم صورت از بروز هرگونه آسیب ناشی از آلودگی و باقی مانده محصول یا روغن اضافی جلوگیری می کنه.

 

 

  • ورزش کنید. ورزش کرن تاثیر خیلی خوبی در بهبود کیفیت پوست داره و بروز علائم پیری پوست رو هم به تاخیر میندازه.

 

حتما بخوانید: 5 قانون مراقبت از پوست به سبک سوپر مدلهای معروف دنیا

 

سخن آخر

پیر شدن پوست امری کاملا طبیعی هست و در همه حال باید پوست خودمون رو دوست داشته باشیم و نباید اجازه بدیم که پوست خراب بشه و شادابی ، طراوت و خاصیت ارتجاعی خودش رو خیلی زود از دست بده. استفاده از نکات و ماسک های خانگی که در بالا معرفی کردیم میتونن به شما کمک کنند تا چین و چروک پوست رو برطرف کنید و یا از ایجاد چین و چروک پوستی پیشگیری کنید. پوست شما به عشق و مراقبت ، همراه با ورزش و رژیم غذایی سالم احتیاج داره. از امروز مراقبت از پوست خودتون رو شروع کنید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو