راهنمای انتخاب کرم پودر متناسب با پوست

راهنمای انتخاب کرم پودر متناسب با پوست


منبع: زیبامون

408

1399/7/29

16:29


اگه در انتخاب کرم پودر دچار مشکل میشید و نمی‌تونید یک کرم پودر خوب و عالی متناسب با نوع پوستتون انتخاب کنید، حتما این بخش از زیبامون رو مطالعه کنید و با راهنمای انتخاب کرم پودر متناسب با پوست آشنا بشید!

راهنمای انتخاب کرم پودر متناسب با پوست

انتخاب یک کرم پودر که بتونه متناسب با نیازهای پوست باشه و انتظار ما رو به خوبی برآورده کنه، یکی از کارهای سخت و چالش برانگیز در هنگام خرید هست و ممکنه باعث ایجاد سردرگمی در بین محصولات متنوعی که در فروشگاه‌ها وجود داره، بشه.

علاوه بر این، کرم پودر یکی از اصلی‌ترین و حساس‌ترین محصولات آرایشی هست که همه چیز به آن بستگی داره و اگه به درستی انتخاب بشه، میتونه یک چهره رویایی و بدون عیب و نقص رو به وجود بیاره و در صورتی که انتخاب نامناسبی داشته باشید، ممکنه همه تلاش شما برای آرایش کردن و زیباتر شدن بی نتیجه باشه و باعث بشه تا پوست شما نازیبا دیده بشه!

بنابراین اگر قصد دارید یک آرایش طبیعی و زیبا داشته باشید، بهتره اطلاعات خوبی در رابطه با نوع پوستتون داشته باشید تا بتونید بهترین و مناسبترین کرم پودر رو متناسب با شرایط پوستی خود تهیه کرده و مورد استفاده قرار بدید. 

ما در این بخش از زیبامون دات کام تمام راز و رمزهای خرید یک کرم پودر متناسب با نوع پوست رو به شما یاد میدیم و شما رو در این زمینه راهنمایی می‌کنیم تا بتونید یک انتخاب عالی داشته باشید.

 

حتما بخوانید:  کرم پودر اول بزنیم یا ضد آفتاب؟!

 

1. نوع پوست خود را به خوبی بشناسید

شناخت نوع پوست، مهم‌ترین مساله در انتخاب یک کرم پودر عالی و مناسب هست. شما باید نیازهای پوستتون رو به درستی بشناسید و بعد فرمولی رو انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست بوده و براتون مناسب باشه.

 

نوع پوست

 

پوست چرب

اگر پوست چرب دارید، باید از فونداسیون پودری یا کرم پودر بدون چربی استفاده کنید. این محصولات حاوی پودرهایی هستند که چربی اضافی پوست رو جذب می‌کنن و ظاهر صاف و مات رو برای پوست چرب به وجود میارن. کرم پودرهای معدنی (Mineral foundations) هم جز انتخاب‌های خیلی خوب برای پوست چرب هست؛ زیرا ذرات خشک موجود در این محصولات میتونه به خوبی چربی اضافی پوست رو جذب کنه و مانع از درخشش بیش از حد پوست بشه.

بهترین پیشنهاد: 

  • Estee Lauder’s Double Wear Stay-In-Place Makeup

 

کرم پودر برای پوست چرب

 

پوست خشک

اگر دارای پوست خشک هستید، یک کرم پودر آبرسان که حالت مایع یا استیکی داره بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این محصولات دارای فرومولاسیون خامه‌ای هستند و رطوبت مورد نیاز پوست رو به خوبی تامین می‌کنند و پوشش یکدست و مناسبی برای پوست نیز خواهند داشت.

بهترین پیشنهاد:

  • Clinique Moisture Surge CC Cream 
  • NARS All Day Luminous Weightless Foundation

 

کرم پودر برای پوست خشک

 

پوست مختلط یا ترکیبی

اگر پوست شما در بعضی از قسمتها چرب (پیشانی و بینی و چانه) و در قسمتهای دیگر خشک (گونه) هست، در یک شرایط سخت قرار دارید و مطمئنا انتخاب کرم پودر براتون به یک مساله جدی تبدیل شده است. بهترین کار این هست که کرم پودر با دو فرمول مختلف رو به طور استراتژیک مخلوط کرده و مورد استفاده قرار بدید و به هیچ عنوان به سراغ کرم پوردهایی که با فرمولاسیون نرم کننده یا غنی از روغن هستند، نروید!

بهترین پیشنهاد:

  • Maybelline Fit Me! Matte & Poreless Foundation

 

کرم پودر برای پوست ترکیبی

 

پوست حساس

اگر دارای پوستی حساس و مستعد جوش و اکنه هستید، بهتره به سراغ کرم پودرهایی برید که فاقد عطر و الکل هستند تا پوستتون بیشتر تحریک نشه. محصولاتی که به طور اختصاصی برای پوست حساس طراحی و تولید شدند، بهترین انتخاب برای شما هستند و معمولا از مواد معدنی و بدون حساسیت در تولید آن استفاده شده است.

بهترین پیشنهاد:

  • Too Faced Born This Way Foundation 
  • Tarte’s Amazonian Clay Full Coverage Airbrush Foundation

 

کرم پودر برای پوست حساس

 

حتما بخوانید: بهترین کرم پودر، معرفی محصولات مختلف برای پوست خشک و چرب

 

2. رنگ کرم پودر را با رنگ پوست خود مطابقت دهید

برای اینکه بتونید بهترین رنگ کرم پودر رو متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید، باید رنگ کرم پودر مورد نظر رو با رنگ پوست گردن و خط فک مطابقت بدید. اگر رنگ کرم پودر با رنگ این بخش از پوست مطابقت داشته باشه، میتونه پوشش طبیعی و یکدستی برای صورت ایجاد کنه و پوست شما رو بدرنگ یا رنگ پریده نمیکنه!

بهتره از ترکیب دو رنگ کرم پودر برای آرایش پوست در تابستان و زمستان نترسید! زیرا رنگ پوست در فصلهای مختلف سال تغییر میکنه و ممکنه در یک فصل از سال رنگ پوستتون تیره‌تر یا روشنتر باشه. شما میتونید این مشکل رو با ترکیب کردن دو رنگ کرم پودر برطرف کنید و رنگی طبیعی برای کرم پودر و آرایش روزمره خود ایجاد نمایید.

 

رنگ کرم پورد مناسب

 

حتما بخوانید: آموزش کامل آرایش پوست با کرم پودر مایع

 

3. آندرتون (Undertone) پوست خود را به درستی بشناسید

برای تشخیص آندرتون پوست فقط کافیه بخشی از پوست خود رو به دقت نگاه کنید و به این موضوع فکر کنید که رنگ پوستتون چقدر طلایی (زرد رنگ) یا گلگون (صورتی رنگ) به نظر میرسه؟!

اگر رنگ پوستتون حالت طلایی و زرد داره، یعنی آندرتون پوست شما گرم هست و اگر پوستتون به رنگ صورتی متمایل هست، یعنی اندرتون پوست شما سرد هست و اگه ترکیبی از این دو رنگ رو مشاهده کردید، یعنی اندرتون پوست شما خنثی هست.

روش دیگه‌ای که برای تشخیص اندرتون پوست وجود داره، بررسی کردن رنگ رگهای بدن هست. اگر رگهایی با رنگ سبز دارید، آندرتون پوست شما گرم هست، اگر رگ‌هاتون دارای رنگ بنفش و کبود هست یعنی آندرتون پوستتون سرد هست و اگه رگهاتون ترکیبی از این دو رنگ بود، یعنی اندرتون پوست شما خنثی هست.

 زمانی که آندرتون یا ته رنگ پوست رو به درستی تشخیص بدید، خرید کرم پودر براتون راحتتر خواهد شد و میتونید بهترین و مناسبترین رنگ کرم پودر رو متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید. علاوه بر این برخی از کرم پودرها دارای برچسب راهنمایی هستند که به شما میگن برای کدام آندرتون پوست مناسب بوده و میتونید از این طریق هم انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

کرم پودر

 

حتما بخوانید: اشتباهات رایج در استفاده از کرم پودر

 

4. قبل از خرید کرم پودر، حتما رنگ آن را تست کنید

شاید شما هم این عادت رو داشته باشید که رنگ کرم پودر رو بر روی دست خود تست کنید! اما باید بدونید که این روش کاملا اشتباه هست زیرا رنگ پوست دست با رنگ پوست صورت کاملا متفاوت هست و ممکنه کرم پودری که با این روش انتخاب می‌کنید با رنگ پوست شما تناسب نداشته باشه!

بهترین کار این هست که مقداری از کرم پودر مورد نظر رو بر روی خط فک بزنید و در زیر نور طبیعی رنگ کرم پودر و تناسبی که با رنگ پوستتون داره رو بررسی کنید. بهتره چند تا رنگ مختلف کرم پودر رو تست کنید و در نهایت کرم پودری که نزدیکترین رنگ رو به رنگ پوست خط فک داره رو انتخاب کرده و خرید نمایید.

 

کرم پودر مناسب با رنگ پوست

 

حتما بخوانید: کرم و پودر و فونداسیون، منتخب میکاپ آرتیست سلبریتی ها + عکس

 

5. از توصیه میکاپ آرتیست‌ها برای خرید کرم پودر استفاده کنید

بهترین پیشنهاد این هست که محصولات آرایشی و به ویژه کرم پودر رو از فروشگاه‌های معتبر و بزرگ مخصوص محصولات آرایشی خرید کنید. معمولا در این فروشگاه‌ها میتونید از تجربه و توصیه متخصصین آرایشی و میکاپ آرتیست‌ها استفاده کنید و در نهایت بهترین انتخاب رو برای خودتون داشته باشید.

علاوه بر این، برخی از برندهای معروف، تسترهای کوچکی از محصولات خودشون رو در این فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌کنند و شما می‌تونید این تسترها رو برای چند روز در نورهای مختلف امتحان کنید و همچنین نتیجه استفاده از کرم پودر در عکس و فیلم رو هم مشاهده کرده و در نهایت بعد از تست و بررسی کردن، بهترین و مناسب‌ترین کرم پودر رو برای خودتون تهیه کنید.

 

کرم پودر عالی

 

حتما بخوانید: حرفه ای کرم پودر بزنیم، دلایل کیکی شدن و ترک خوردن فونداسیون روی صورت

 

نکات تکمیلی برای استفاده درست و اصولی از کرم پودر

اکنون که با نکات کلیدی برای انتخاب کرم پودر متناسب با نوع پوست خود آشنا شدید، لازمه با چند تا نکته مهم در رابطه با چگونگی استفاده از کرم پودر هم آشنا بشید تا بتونید از این طریق یک آرایش عالی و بدون عیب و نقص داشته باشید:

 

  • ابزار آرایشی مناسب و باکیفیتی برای استفاده از کرم پودر تهیه کنید. براش آرایشی گرد و اسفنج آرایشی یا بیوتی بلندر از جمله بهترین ابزارهای آرایشی، برای استفاده از کرم پودر هستند که بهتره باکیفیت‌ترین نوع این ابزارها رو انتخاب کنید تا نتیجه آرایشتون فوق العاده باشه.

 

  • مهم‌ترین کاری که باید قبل از کرم پودر زدن انجام بدید این هست که پوستتون رو برای آرایش اماده کنید. استفاده از پرایمر بهترین روش برای آماده سازی پوست هست و کمک میکنه تا آرایش شما در طول روز ثابت بمونه و زیبایی خودش رو حفظ کنه.

 

  • به هیچ عنوان از کرم پودر زیاد استفاده نکنید! همیشه مقدار خیلی کمی از کرم پودر رو بر روی صورت بمالید تا یک پوشش طبیعی روی پوست ایجاد بشه و در صورت نیاز، مقدار کرم پودر رو افزایش بدید. هرچه کرم پودر شما کمتر باشه، زیبایی چهره طبیعی‌تر و جذابتر خواهد شد.

 

  • به هیچ عنوان بعد از کرم پودر زدن و در طول روز پوستتون رو با دست لمس نکنید. در عوض از کاغذهای جذب کننده چربی پوست استفاده کنید تا ظاهر کرم پودر و آرایش پوست تغییر نکنه و به هم نریزه.

 

حتما بخوانید: معرفی کرم پودر با پوشانندگی بالا و عالی

 

سخن آخر

کرم پودر یا فونداسیون، یکی از اصلی‌ترین محصولات آرایشی هست و پایه آرایش صورت محسوب میشه. بنابراین باید نهایت دقت رو در انتخاب کرم پودر داشته باشید و از این طریق زیبایی چهره و آرایش خودتون رو چند برابر کنید. هرچه کرم پودری که انتخاب می‌کنید دارای رنگ طبیعی و متناسب با رنگ پوستتون باشه، زیبایی طبیعی چهره شما بهتر و بیشتر نمایان میشه و جذابیت بیشتری پدا خواهید کرد. امیداواریم این نکات بتونه به شما کمک کنه تا یک کرم پودر عالی و مناسب برای خود انتخاب کنید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو