روتین مراقبت پوست مخصوص عروس خانوم ها قبل از ازدواج

روتین مراقبت پوست مخصوص عروس خانوم ها قبل از ازدواج


منبع: زیبامون

270

1398/11/13

01:18


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم شما را با مراقبت های پوستی که همه عروس ها بهتر است قبل از مراسم عروسی انجام دهند آشنا کنیم.

روتین مراقبت پوست مخصوص عروس خانوم ها قبل از ازدواج

همه عروس خانم ها توجه کنند! اگر نزدیک مراسم عروسیتان شده اید و پر از استرس و نگرانی هستید در میان همه دردسر هایی که باید تا روز عروسی و تمام شدن مراسم بکشید فراموش نکنید که مراقبت از خودتان در این دوره به شدت مهم و ضروری است در نتیجه برای این که کار شما را راحت کنیم تصمیم گرفتیم یک لیست از مراقبت های پوستی که نیاز است قبل از مراسم عروسی آنها را حتماً انجام بدهید برای شما تهیه کنیم با زیبامون دات کام همراه باشید.

روتین مراقبت از پوست می تواند برای هر شخصی متفاوت باشد اما فراموش نکنید که در روز عروسی تان شما قرار است آرایش خاصی داشته باشید و همچنین پر از استرس هستید. در نتیجه اگر پوستتان خشک و آسیب دیده باشد و قرار نیست در آن روز جادویی بهترین خود را به بقیه نمایش دهید. اگر مراقب نباشید ممکن است باعث شوید که عکس های تان آن روز آنقدر که دوست دارید و مایل بودید زیبا به نظر نرسند. در نتیجه باید مراقبت از پوستتان را تبدیل به اولویت اولیه تان کنید در روزهای قبل از مراسم بکنید. در ادامه می خواهیم پنج روش و محصولاتی را که باید قبل از اینکه به روز عروسی تا نزدیک عید از آنها استفاده کنید و پوست تان را با آنها تغذیه کنید برای شما بررسی کنیم.

مرطوب کننده های قوی

http://bia2safa.net/goto/web/url/1257365

یکی از تاثیرات اولیه که استرس و نگرانی روی پوست می گذارد خشک کردن آن است مسلماً شما هر چه به روز عروسیتان نزدیک می شوید استرس بیشتری را تجربه می کنید و تشکیل دادن مقدمات عروسی و همچنین سر و کله زدن با مشکلات متفاوت می توانند میزان استرس در بدنتان را روز به روز بیشتر و بیشتر کند . این استرس می‌تواند خیلی راحت پوست شما را خشک کند و در نتیجه شما نیاز به یک مرطوب کننده عالی دارید.

اب رسانی به پوست ان هم وقتی که زیر دریایی از استرس دارید غرق میشوید به شدت مهم و ضروری است. انتخاب یک مرطوب‌کننده مناسب در این شرایط می‌تواند کار دشواری باشد. مهمترین عناصر مرطوب کننده پوست خشک وازلین ، روغن های مینرال و معدنی ، لانولین و دایمتیکون هستند. در نتیجه سعی کنید مرطوب کننده ای تهیه کنید که این مواد را درون خود جا داده است.

وظیفه مرطوب کننده ها مراقبت از پوست شما در برابر خشکی بیش از حد است و استفاده از این محصولات به شدت آسان است کافی است کمی از آن را روی انگشتان  دستانتان گذاشته و با آن پوست صورتتان را ماساژ دهید و بعد چند دقیقه صبر کنید تا محصول به خورد پوستتان برود. همچنین در این دوره از خوردن غذاهای سرخ کردنی و خشک پرهیز کنید تا به خشکی پوستتان دامن نزنید. در ضمن فراموش نکنید که همان طور که روزانه به پوست صورت تان کرم مرطوب کننده می زنید باید پوست بدنتان را فراموش نکرده و به طور مرتب از محصولات مرطوب کننده استفاده کنید تا کل پوست بدنتان شاداب بماند و برای روز عروسی زیباترین خود را ارائه دهید.

باید کرم مناسب با نوع پوست تان را انتخاب کرده و هر روز بدون استثنا آن را مرطوب کنید. در مرطوب کردن بخش هایی از بدن مانند زانوها و آرنج ها که به طور طبیعی پوست زبر و خشک تری دارند دقت و حوصله بیشتری به خرج دهید.

اگر از آن عروس خانوم هایی هستید دارای پوست خشکی هستند، ممکن است به خاطر استرس حتی بیشتر از قبل پوست تان زبر شده باشد ، دچار خارش بشود و پوسته پوسته یا حتی ترک خورده بشود و در موارد وخیم تر از آن خون بیاید. اما اصلا نگران نباشید ، ما اینجا هستیم که شما را برای بهترین روز زندگی تان به خوبی آماده کنیم. بهتر است بدانید که بهترین راه برای درمان خشکی شدید استفاده از کرم های مرطوب کننده ای است که ترکیبات آن ها به ترمیم و حفظ سطح طبیعی پوست کمک می کند و شیمیایی نیستند.

مراقبت از پوست

این محافظ طبیعی در حقیقت بیرونی ترین لایه ی سلول های پوستی است که رطوبت پوست را حفظ می کند و باکتری ها را دور نگه می دارد. در هنگام انتخاب کرم مرطوب کننده به دنبال ترکیباتی باشید که رطوبت را حفظ می کنند مثل گلیسیرین و دایمتیکون و مواد نرم کننده ای مثل وازلین و اسکوالین تا به استحکام محافظ طبیعی پوست کمک کنند.

پاکسازی پوست 

تمیز کردن پوست

همانقدر که مرطوب ساختن پوستتان برای ساختن یک چهره عالی قبل از ازدواج تان نیاز است, در همان حد هم ضروری است که بتوانید خوب پوست صورتتان را پاکسازی کنید. مراقب باشید که در این دوره از مواد پاکسازی کننده پوستی استفاده کنید که برای پوست صورتتان مناسب هستند و ملایم می باشند. شما نیاز دارید که منافذ پوستتان را تمیز و پاکسازی کنید تا پوستتان تازه شده و برای آن روز خاص آماده شود.

تونر گلاب

خیلی از عروس ها از یخ یا گلاب به جای تونر استفاده می کنند. اگر از افرادی هستید که دوست دارید با کمک یخ پوست صورت تان را پاکسازی کنید مطمئن شوید که حتما آن را در دستمال می پیچید.برای پاکسازی صورت نباید مدام به سالن‌های آرایشی سر بزنید و ساعت‌ها در نوبت بمانید، با کمک روش های ساده خانگی زیر می‌توانید جان دوباره‌ای به چهره‌تان بدهید و پوستی مخملی و شفاف داشته باشید و خودتان را برای روز عروسیتان آماده کنید. با پاکسازی پوست، گرد و غبار و همچنین سلول‌های مرده پوست را به سادگی (بدون عوارض جانبی) از بین می‌ روند و پوست شما روشن تر و شفاف تر میشود.

استفاده از ماسک های صورت

http://bia2safa.net/goto/web/url/1257365

یک ماسک مناسب صورت می تواند چهره شما و پوستتان را چندین درجه زیباتر و دلپذیر تر کند. اگر قرار است به زودی عروس شوید شاید وقت آن رسیده که مقداری برای رسیدگی به پوست صورت تان هزینه کنید و ماسک‌های زیبایی مناسبی برای آن بخرید. برای اینکه این ماسک ها بهتر برای شما جوابگو باشند می توانید آنها را موقعی که خواب هستید روی صورتتان بگذارید, تا علاوه بر تأثیرات مثبتی که خواب روی پوست صورت تان می گذارد ماسک نیز در آن هنگام به وظیفه خود رسیدگی کند و تاثیر آن دو برابر شود.

http://bia2safa.net/goto/web/url/1257365

پوست صورت هنگام خواب جوانسازی می‌شود و استفاده از یک ماسک صورت مناسب در این تایم باعث می شود که تاثیراتی که خواب روی پوست صورت تان هم می گذارد چند برابر شود. اگر هم اهل هزینه کردن برای محصولات زیبایی نیستید فراموش نکنید که ماسک های خانگی همیشه می‌توانند به شما کمک بی‌نظیری در این زمینه بکنند. چون می توانید خیلی راحت با مواد طبیعی و خانگی برای خودتان یک ماسک مناسب آماده کرده و شب ها روی پوستتان بگذارید تا بتوانید قبل از مراسم عروسی تان پوست خودتان را بازسازی کرده باشید.

اموزش ماسک صورت آووکادو و عسل مخصوص عروس خانوم ها

مواد لازم برای تهیه ماسک صورت آووکادو و عسل

  • نصف یک عدد آووکادو
  • یک چهارم پیمانه جو دوسر
  • یک قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • قاشق غذاخوری عسل
  • قاشق چایخوری آب لیموترش

طرزتهیه ماسک صورت آووکادو و عسل برای قبل از عروسی

ماسک آووکادو و عسل یک ماسک چند منظوره است که باعث میشود این ماسک تبدیل به یک انتخاب به شدت مناسب و خوب برای قبل از مراسم عروسی شود. این ماسک علاوه بر اینکه باعث پاکسازی و باز شدن منافذ پوست شما می شود باعث می شود که پوست شما چند درجه سفید شود ,شاداب شود و جوانتر به نظر برسید. در واقع این ماسک  کاملا مناسب  اوقاتی است که به شدت استرسی هستید زیرا که هر دو مواد استفاده شده در این ماسک قابلیت آرام بخشی دارند.

آووکادو

برای تهیه این ماسک, آواکادویی را که انتخاب کرده اید بشویید و کاملاً پوست بگیرید و سپس آن را به صورت پوره در آورید. برای این کار می توانید آووکادو را له کنید و یا در مخلوط کن بیندازید. بعد از اینکه آواکادو را له کردید. جو دوسر را نیز نیز به آن اضافه کنید و کاملا خوب به هم بزنید. سپس سرکه سیب را کم کم اضافه کنید و آب لیموترش را اضافه کنید و در آخر دو قاشق غذاخوری از عسل را نیز به مخلوط اضافه کنید. نیاز است که مخلوط شما کاملاً یکدست شود در نتیجه باید حسابی آن را به هم بزنید. برای اینکه از این ماسک استفاده کنید باید آن را تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت تان قرار دهید و بگذارید بماند و بعد آن را با آب گرم بشویید . برای اینکه این ماسک بهتر جواب بدهد میتوانید هفته یکبار یا دو بار آن را روی پوست صورت تان قرار بدهید.

پاکسازی پوست بدن

http://bia2safa.net/goto/web/url/1257365

این مورد شاید کمی سخت به نظر برسد .در واقع مسلما ممکن است شما فکر کنید که به هر حال همه خانم ها در حمام به پوست بدنشان رسیدگی می کنند و نیازی به این همه نگرانی نیست. اما فراموش نکنید که شما دارید برای یک روز خاص آماده می شوید در نتیجه باید از خودتان مراقبت های ویژه نیز بکنید.در این دوره شما نیاز دارید از شامپو بدن و یا مواد پاکسازی کننده بدنی استفاده کنید که نه تنها پوست بدنتان را نرم می کنند و باعث لایه‌برداری آن می‌شوند,  بلکه عطر ماندگاری دارد که روی پوستتان باقی می ماند.

پیدا کردن یک شامپو بدن مناسب برای این مسئله ممکن است کمی سخت باشد. اما با کمی جستجو میتوانید آن را پیدا کنید. همچنین شما می توانید از روش های خانگی برای این مسئله استفاده کنید و هنگامی که در وان دراز می کشید با افزودن مواد سنتی به آب باعث شوید که بدنتان عطر خوبی بگیرد و بر روی پوستتان این عطر خوب ماندگار شود.

یک درمان برای استرس

همانطور که در ابتدای مقاله به آن نیز اشاره کردیم هیچ چیزی مثل استرس و نگرانی نمی تواند پوستتان را خشک و آسیب دیده و پیر کند. مهم نیست مسئله عروسی باشد یا چیز دیگری باعث شود شما نگران شوید ,استرس قاتل پوست است .در نتیجه شما می توانید یک مرحله در مراقبت از پوستتان از بقیه جلوتر بروید و با کمک درمان هایی که می می‌تواند سطح استرس شما را کم کند از پوست تان به طور دیگری مراقبت کنید.

برای خودتان اسپری های آرامبخش بگیرید و گاه به گاه به لباس های تان و یا روی بالش تان آنها را اسپری کنید.شما نمی‌توانید تاثیری را که یک عطر خوب و مناسب می تواند روی سطح استرس بگذارد حتی تصور کنید. همچنین می توانید به سالن های ماساژ بروید و با گرفتن یک ماساژ از سطح استرس تان کم کنید.بهرحال شما قرار است به زودی عروس شوید و کمی ول خرجی چیز بدی نیست.

 مراقب باشید که تمام موارد بالا را به خوبی رعایت می کنید تا بتوانید یک روز عروسی بی نظیر داشته باشید و در آن روز پوستتان بدرخشد و لبخند زیبایی داشته باشید. رسیدگی به خودتان در این دوره مهمترین بخش است که نباید هرگز آن را فراموش کنید.

امیدواریم در این مقاله از زیبامون توانسته باشیم شما را در این مسئله همراهی کرده باشیم و در روز عروسیتان بتوانید زیباتر از همیشه به نظر برسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو