دستور تهیه 

شربت انگور سمنانی

شربت انگور سمنانی خوشمزه

مواد لازم شربت انگور سمنانی :

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
آب انگور ۳ کیلو گرم 100 گرم / کالری
خاک رس تمیز ۷۵۰ گرم نامشخص

چگونگی تهیه شربت انگور سمنانی :

*. آب انگور را داخل قابلمه مسی می ریزیم و کمی گرم می کنیم در حدی که دست نسوزد. گاز را خاموش می کنیم و خاک رس را داخل قابلمه می ریزیم و کاملا" هم می زنیم بعد می گذاریم تا خاک در ته دیگ ته نشین شود.

*. ( این کار برای حلال بودن آب انگور انجام می شود) به آرامی آب انگور را از خاک جدا کرده با ملاقه و داخل دیگ مسی دیگری می ریزیم و می گذاریم تا به آرامی بجوشد. تا حدی که از ۳ کیلو گرم آب انگور ۲ کیلو باقی بماند و ۱ کیلوی آن بخار شود.

*. بعد از سرد شدن این شربت را داخل شیشه می ریزیم. این شربت را باید دراوایل ماه قمری یعنی ۵ با ۶ ماه درست کرد و شبها رو به مهتاب و روزها رو به آفتاب قرار داد تا مدت ۷ شبانه روز.

 

خواص انگور :

*. بهترین میوه برای کسانی است که می خواهند لاغر شوند و بدن خود را از ساید اوریک ، سنگ های صفراوی و مسمومیت های مزمن (مسمومیت از سرب یا جیوه ) پاک کنند.اینگونه اشخاص باید در هر هفته بمدت 2 روز فقط آب انگور بخورند و رژیم آب انگور بگیرند بدین ترتیب که هر دو ساعت یکبار آب انگور تازه را گرفته و بنوشند . مقدر مصرف روزانه تقریبا 2 کیلو گرم است و در این دو روز نباید غذای دیگری مصرف کنند فقط می توانند آب بنوشند.

 

اختصاصی آکاایران