آکاایران: حتما برای خانم های خانه دار پیش آمده است که پارچه ای چه لباسی و چه رومیزی به سس قرمز آغشته شود و به دنبال بهترین راه برای پاک کردن لکه سس گوجه فرنگی از روی پارچه باشند . در این مطلب روش پاک کردن لکه سس قرمز را به شما آموزش می دهیم و برای هر خانم خانه داری لازم است که این ترفند های خانه داری را به یاد داشته باشد .

دراولین نکته باید بگوییم برای پاک کردن لکه سس قرمز به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید زیرا آب داغ باعث ثابت شدن لکه بر روی پارچه می شود .

به ترتیب زیر عمل کنید :

۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی در یک ظرف آب سرد ریخته و سپس به مدت نیم ساعت اجازه دهید پارچه در ان خیس شود . پس از این مدت محل لکه روی پارچه را بمالید تا کاملا لکه سس از روی پارچه پاک شود . اگر با اینکار لکه کاملا پاک نشد دوباره این مراحل را از ابتدا انجام دهید در هربار انجام لکه کمرنگ تر شده و سپس کاملا از بین می رود . فقط نکته ای که نباید از یاد ببرید آن است که قبل از اینکه لکه کاملا پاک نشده نباید پارچه را با آب گرم شستشو دهید . اگر مراحل را چندین بار انجام دادید و همچنان لکه به قوت خود باقی ماند باید از لکه بر استفاده کنید اما اکثر لکه های سس به راحتی با این روش قابل پاک سازی هستند .

پاک کردن لکه از روی لباس

از این روش آموزشی می توانید برای پاک کردن انواع لکه های سس مانند سس مارینارا، کچاپ، سس باربکیو، سس پیتزا و سالسا استفاده کنید .

منبع :

پاک کردن لکه سس قرمز  | خانه داری