آکاایران: پاندکیک پرتقـال با روکـش خشـخاش

نام مدرس
آرزو یگانه کارشناس بین المللی آشپزی و شیرینی پزی
مواد لازم
آرد: دو پیمانه
بیکینگپودر: یک قاشق چایخوری
نمک: نصف قاشق چایخوری
کره گیاهی به دمای محیط رسیده: یک پیمانه
پنیر خامهای کمنمک: 250 گرم
پودر زنجبیل: یک قاشق چـایخوری
رنده پوسـت پرتقال: 1/4 پیمانه
وانیل مایع: دو قاشق چایخوری
شکر دانهریز: دو پیمانه تخممرغ: چهار عدد

مواد لازم برای روکش کیک

پودر شکر: یک پیمانه
آب پرتقال تازه: سه قاشق سوپخوری
دانه خشخاش سیاه: یک قاشق سوپخوری
طرز تهیه

شیرینی کشور کانادا

کره و پنیر خامه‌ای را با همزن برقی می‌زنیم تا یک‌دست شده و پف کند. در ظرف دیگری پودر زنجبیل، رنده پوست پرتقال، وانیل و شکر را با هم مخلوط می‌کنیم، سپس آنها را به کره و پنیر اضافه کرده و با همزن برقی در حدود پنج دقیقه می‌زنیم تا رنگ آن روشن شود. تخم‌مرغ‌ها را که به دمای محیط رسیده یکی‌یکی به مواد افزوده و هر کدام را یک دقیقه با همزن برقی زده و مخلوط می‌کنیم. آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و به تدریج به مواد می‌افزاییم و با لیسک هم زده و مخلوط می‌کنیم تا خمیر یک‌دست شود.

یک قالب میان تهی گرد به قطر 5/22 سانتی‌متر یا 9 اینچ را چرب کرده و آردپاشی می‌کنیم، سپس خمیر آماده شده را درون قالب می‌ریزیم. قالب را در پنجره وسط فری که از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم به مدت 65 تا 70 دقیقه قرار می‌دهیم تا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان در کیک فرو کرده و اگر چیزی به آن نچسبید و تمیز خارج شد، کیک را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار می‌دهیم تا خنک شود.

طرز تهیه مواد روی کیک

پودر شکر، آب پرتقال و خشخاش را با هم مخلوط کرده تا یک‌دست شده و پف کند. اگر مواد روکش خیلی سفت و غلیظ شد، می‌توانیم هر بار   قاشق چایخوری آب پرتقال به آن افزوده و مخلوط ‌کنیم. روکش را روی کیک ریخته و بعد از هر بار خشک شدن دوباره کمی از روکش روی کیک می‌ریزیم و آن را برش زده و سرو می‌کنیم. این کیک را به مدت یک هفته در ظرف در بسته و در دمای محیط می‌توانیم نگهداری کنیم.

نکات
مجله شماره 182 صفحه 86
.

منبع : new.ksabz.net