تزئین با روبان:


شاید از خود سوال کنید که چگونه می توانید از روبان در جاهای مختلف استفاده نمایید. از روبان میتوانید روی دسته های صندلی، شمع، گلدانها، دسته های سبد، ریل پله ها، و دستگیرها های در و هر کجای دیگری که به ذهنتان می رسید استفاده کنید.
روبان ها حال و هوای فضا را عوض می کنند. در انتخاب رنگ روبان باید دقت کنید. به این منظور حتماً لازم نیست از روبان های قرمز و سبز استفاده کنید. سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که با دکوراسیون کلی خانه شما همخوانی داشته باشد.
اگر در انتخاب رنگ شک دارید و نمی دانید  چه رنگی می تواند با رنگ های موجود در منزل شما همخوانی داشته باشد، بهتر است از رنگ نقره ای، طلایی، و متالیک استفاده کنید. این رنگ ها به راحتی با رنگ های دیگر همخوانی پیدا می کنند.
از روبان هایی استفاده کنید که بعداً بتوانید آنها را باز کرده و سال بعد نیز از آنها استفاده نمایید. این کار در هزینه های شما صرفه جویی بعمل می آورد و پس از مدتی به راحتی می توانید کلکسیونی از بهترین روبان ها را در دسترس داشته باشید.


دکوراسیون میز:


نگاهی به قفسه های آشپزخانه بیندازید و ظروفی را که قدری با بقیه وسایل فرق می کنند را جدا کنید.  آنها را روی میز قرار دهید و غذاها را در آنها سرو کنید.  استفاده از رومیزی های متفاوت که با پیش زمینه کلی دکوراسیون اتاق هماهنگی داشته باشند نیز توصیه می شود.


نور مناسب:
برای زیباتر شدن هر چه بیشتر فضا، نور را کم کنید. روی میز را پر از شمع کنید. شومینه را روشن کنید. شمع ها می توانند فضا را از هر زمان دیگری زیباتر کنند.


درخت کریسمس:

دکوراسیون کریسمس


قبلاً درختهای کریسمس را بیشتر با لوازم تزیینی دست ساز تزیین میکردند. در تزیین درختهای کریسمس اولیه، از مجسمه فرشته در نوک درخت استفاده میشد. اخیراً درخت کریسمس را علاوه بر مجسمه های کوچک فرشته، با طاووس و پرندگان دیگر و تعداد بسیار زیادی ستاره، می آرایند. برخی دیگر نیز درخت را با تزیینات چوبی که با رنگهای درخشان رنگ آمیزی شده اند و فیگورهای کودک و حیوانات از جنس پوشال و کاه تزیین میکنند. همچنین استفاده از پرچمهای کوچک دانمارک و آویزهایی به شکل زنگوله، ستاره، قلب و دانه برف نیز مرسوم است.


شکلات و شیرینی:
سعی کنید در طول این مدت زمان از شکلات و شیرینی استفاده کنید. این مواد نه تنها خوشمزه و لذیذ هستند و اشتهای شما و میهمانتان را باز می کنند، بلکه در عین حال می توانند به عنوان یک جزء تزئینی در دکوراسیون داخلی منزل به کار برده شوند.

منبع : pardad.ir