آکاایران: گل اسطوخودوس بوی کپک فرش را از بین می برد

از بین بردن بوی بد فرش با جوش شیرین

گل اسطوخودوس بوی کپک فرش را از بین می برد

 اختصاصیآکا ایران:  

اگر فرش تان بوی نامطبوعی دارد و نمی خواهید آن را بشویید با موادی چون اسطوخودوس، جوش شیرین، بوراکس و روغن های ضروری می توانید بوی بد فرش را از بین ببرید. این مواد به راحتی بوی حیوانات خانگی، بوی کپک و ... را از بین می برند.

از بین بردن بوی نامطبوع فرش با اسطوخودوس

گل های اسطوخودوس با بوی خوشایند خود به عنوان دئودورانت فرش می باشد و بوی نامطبوع را از بین می برد . برای این منظور نصف پیمانه گل های تازه اسطوخودوس را خرد کنید و با پشت قاشق فشار دهید تا خرد شود و عطر آن آزاد شود .

گل های خرد شده اسطوخودوس را در ظرفی بریزید و با یک پیمانه جوش شیرین مخلوط کنید . سپس مخلوط را برای نیم ساعت روی فرش بپاشید . اگر حجم وسیعی از فرش بوی بد می دهد 1 پیمانه گرد خرد شده را با دو پیمانه جوش شیرین ترکیب کنید و بگذارید چند ساعت روی فرش بماند و با جاروبرقی جمع کنید .

از روغن های ضروری برای بوی بد فرش استفاده کنید

روغن های ضروری را با جوش شیرین ترکیب کنید تا بوی نامطبوع فرش را با قیمت ارزان تری نسبت به خوشبو کننده ها از بین ببرید . اگر عطر و بوی  گل را دوست دارید از گل های اسطوخودوس ، رز و یاسمن استفاده  کنید و اگر بوی مرکبات برایتان خوشایند است لیمو و پرتقال را انتخاب کنید . برای بوهای تند از چوب صندل ، نعنا هندی و سدر استفاده کنید .

برای این منظور 15-20 قطره از روغن مورد نظرتان را با نصف پیمانه جوش شیرین مخلوط کنید و خوب هم بزنید . مخلوط روغن و جوش شیرین را روی فرش بپاشید و بگذارید در طول شب چند ساعت روی فرش بماند و بعد از آن جاروبرقی بکشید . روغن ضروری فرار است و در صورتی که با جوش شیرین ترکیب شود هیچ لکه ای روی فرش باقی نمی گذارد.

از بین بردن بوی نامطبوع فرش با بوراکس

بوراکس نمکی قلیایی است که بوی بد فرش را از بین می برد . بوراکس را می توانید از فروشگاهها خریداری کنید و می تواند به خوبی بوی بد فرش را از بین ببرد . بوراکس به تنهایی می تواند برای جذب بوی بد فرش کافیست و باید به مدت نیم ساعت روی فرش بپاشید و با جاروبرقی جمع کنید . می توانید گل های اسطوخودوس و روغن ضروری را به جای جوش شیرین به بوراکس اضافه کنید . 

منبع :

از بین بردن بوی بد فرش با جوش شیرین  | خانه داری