آکاایران: بهترین توصیه های خانه داری، در بهترین خانه

آکاایران: اگر قوری استیلی دارید که جرم روی آن را گرفته و قصد دارید برای روزهای پیک نیک از آن استفاده کنید، بهترین راه آن است که آن را پر از آب کرده و نصف استکان آبلیمو به آن اضافه کنید.
برای پاک کردن جاسیگاری از لکه های تیره و زرد رنگی که درون آن ایجاد شده بهترین کار آن است که آن را ۱۰ دقیقه درون محلول جوش شیرین و آب خیس کنید.
برای پیشگیری از خشک شدن پنیر بهترین راه این است که پنیر را در پارچه ای تمیز و نخی که به سرکه آغشته شده بپیچید و در یخچال نگهداری کنید.


اگر برای روز مهمانی یک روز زودتر برنج تان را خیس می کنید می توانید با انداختن ۲ عدد هل یا چند برگ نعنا برنج خوش عطر و بویی برای مهمانان تان تدارک ببینید.


اگر مهمانی ویژه ای دارید و قصد دارید شیربرنج بپزید بهتر است برنج را درون شیر خیس کنید. این کار موجب می شود تا برنج تان طعم و مزه خاص و به یاد ماندنی پیدا کند.


برای نگهداری ادویه ها از شیشه های تیره رنگ یا پاکت های کاغذی استفاده کنید. چون تابش نور موجب از بین رفتن رنگ و بوی ادویه ها می شود.

 

 

● برای درخشش پارکت های شما
با رعایت نکات زیر همیشه پارکت هایی تمیز، فاقد خش و براق خواهید داشت.


سعی کنید هر هفته پارکت ها و کف پوش های خانه را با مایعات شوینده و تی یا یک دستمال مرطوب خوب تمیز کنید. این کار مانع از چرک شدن کف پوش ها شده و از خش افتادن روی پارکت پیشگیری می کند.


اگر صندلی ها و میز را به طور مستقیم روی پارکت یا کف پوش قرار می دهید بهتر است از کاور پایه برای پیشگیری از خط افتادن و آسیب دیدن آن استفاده کنید.


به یاد داشته باشید، برای شستن پارکت هرگز همانند زمانی که سرامیک کف هال را می شویید برخورد نکنید. آب دشمن اصلی پارکت است و موجب از بین رفتن آن می شود.


پس از هر بار شست وشوی پارکت آن را با روغن های مخصوص پارکت براق کنید. سعی کنید روغن ها را روی پارکت اسپری کنید و سپس آن را با کمک دستمال روی پارکت بمالید.


اگر برای شست و شوی پارکت ها از شوینده های شیمیایی استفاده می کنید بهتر است هر ۲ هفته یک بار پارکت ها را بشویید.


برای پاک کردن لکه های روی سرامیک مخلوطی مساوی از سرکه، الکل و آب تهیه کرده و با آن لکه ها را پاک کنید.

 

● ۵+۱ توصیه من برای شست و شوی سبزی ها
«باربارا کینگ»، کارشناس و مدرس خانه داری و ارتقای کیفیت زندگی در تازه ترین یادداشت خود در نشریه الکترونیکی اش مطالبی را درباره شست و شوی سبزی ها و میوه ها با خوانندگانش در میان گذاشته است.


برای شست و شوی دقیق سبزی ها و پاکسازی کامل آن ها بهتر است پیش از شستن به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه سبزی را در آبی که ضدعفونی کننده سبزی به آن اضافه شده خیس کنید تا لغزندگی آن موجب جدا شدن تخم انگل های احتمالی که به سبزی ها چسبیده اند شود. پس از این مدت سبزی ها را باید خوب آبکشی کرد.


هرگز از مایع ظرفشویی به تنهایی برای پاکسازی سبزی ها استفاده نکنید. چون این مایع می تواند آلودگی های سطح سبزی را پاک کند اما در مورد باکتری ها و میکروب ها بی اثر است.


حتما در زمان شست و شوی سبزی ها از دستکش استفاده کنید زیرا ممکن است در اثر وجود خراش سطحی در پوست آلودگی سبزی موجب بروز عفونت سطحی در پوست دست تان شود.


قبل از شست و شوی میوه ها آن ها را به مدت ۱۰ دقیقه درون آب سرد خیس کنید و سپس بشویید.


حتما میوه هایی که پوست شان قبل از مصرف کنده می شود مانند موز، پرتقال و نارنگی را بشویید چون آلودگی پوست آن ها ممکن است از طریق دست یا چاقو به میوه منتقل شود.


برای شست و شوی سیب زمینی حتما از برس یا فرچه ای نسبتا نرم استفاده کنید تا گل و لای و آلودگی های روی پوست آن را به خوبی پاک کنید.

برگرفته از: مجله زندگی ایده آل
گردآوری و تنظیم:گروه سبک زندگی آکا ایران
.

منبع : persianpersia.com