به نقل از آکاایران: آشپزخانه ایمن- آیا تا به حال به ایمنی آشپزخانه فکر کرده اید؟ درست است که آشپزخانه محیط کار کدبانوی منزل است ولی از آنجا که مهمترین مکان در تشکیل میزگرد اهالی خانه به شمار می رود، بایستی علاوه بر زیبایی، ایمنی فراوانی داشته باشد.

آشپزخانه ایمن

برای افزایش ایمنی هنگام کار و جلوگیری از مصدوم شدن کودکان که عموماً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه و در کنار مادرشان سپری می کنند، رعایت موارد زیر ضروری به نظر می رسد.
آکاایران: در هنگام چیدن اسباب و اثاثیه آشپزخانه به فاصله دقیق بین آنها دقت کنید. فاصله بین ظرفشویی و سطوحی که در آن وسایل برقی قرار می گیرد بایستی ۱۵۰ سانتی متر باشد.
- میز غذاخوری را حتی الامکان گرد یا بیضی انتخاب کنید و آن را در جایی قرار دهید که حداقل ۱۲۰ سانتی متر با اجاق گاز فاصله داشته باشد.
- اگر از سطح این آشپزخانه به عنوان میز غذا استفاده می کنید، برای کودکانتان صندلی های مخصوص تهیه نمایید که احتمال سقوط و واژگون شدن آنها به حداقل برسد.
- کف آشپزخانه را با موکت یا قالیچه بپوشانید تا در صورت افتادن کودک بر روی کف، صدمه جدی بر وی وارد نشود.
- از رها کردن وسایل تیز و برنده مانند چاقو و چنگال خودداری کرده و حتماً آنها را در ظرف های مخصوص قرار دهید تا امکان برخورد کودکان با آنها کاهش یابد.
- بلافاصله پس از استفاده از وسایل برقی مثل چرخ گوشت و آبمیوه گیری و مخلوط کن حتماً آن را از پریز برق درآورید.
- پریزهای برق را به درپوش ایمنی مجهز نمایید.

ویرایش و تلخیص:آکاایران