مواد لازم برای لایه براونی

کره تکه شده

نصف فنجان معادل   113 گرم

شکلات رنده شده

114 گرم

شکر

1 و یک چهارم فنجان معادل 250 گرم

عصاره وانیل

1 ق چ

تخم مرغ بزرگ

2 عدد

آرد

نصف فنجان معادل 70 گرم

نمک

یک چهارم ق چ

مواد لازم برای لایه نعنایی

کره هم دما با اتاق

2 ق غ معادل 28 گرم

پودر شکر الک شده

1 فنجان معادل 115 گرم

خامه قنادی

1 – 1 و نیم ق غ

اسانس وانیل

نصف ق چ

رنگ خوراکی سبز

در صورت تمایل

مواد لازم برای لایه شکلاتی

شکلات رنده شده

60 گرم

کره

1 ق غ  معادل 14 گرم

 

طرز تهیه :

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . یک سینی 23 سانتی را با فویل بپوشانید به طوری که فویل از دو طرف سینی اضافه باشید و بیرون بماند .

طرز تهیه لایه براونی :

کره و شکلات را روی حرارت بخار آب ذوب کنید سپس از روی حرارت برداشته شر و عصاره  وانیل را به آن اضافه کنید . تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده هر بار با قاشق چوبی هم بزنید تا یکدست شود .  آرد و نمک را با هم مخلوط نموده به مود مرطوب اضافه کرده با قاشق چوبی هم بزنید تا خمیر یکدست شود . خمیر براونی آماده شده را در سینی فر ریخته رویش را صاف کنید و به مدت 25 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد . نشانه های پخت براونی یکی جمع شدن آن از اطراف سینی و دیگری این است که اگر خلال دندان وسط براونی فرو کنید خمیری به آن نچسبد . بعد از پخت براونی را از فر خارج نموده کناری بگذارید تا کاملا خنک شود .

برای تهیه لایه نعنایی :

تمام مواد را هم زده تا یکدست شوند . چند قطره رنگ سبز خوراکی اضافه کرده هم بزنید تا تمام مواد سبز رنگ شوند . اگر کرم خیلی غلیظ بود میتوانید مقدار بیشتری خامه به آن اضافه کنید . کرم باید به اندازه ای که بتوانید روی سطح برانی صافش کنید غلظت داشته باشد .

کرم را روی سطح براونی سرد ریخته کاملا صاف کنید و 15 دقیقه یا بیشتر در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد .

برای تهیه لایه شکلاتی : کره و شکلات را روی حرارت بخار آب ذوب کنید کمی که از حرارت افتاد روی لایه ی نعنایی به صورت یکدست بریزید و صاف کنید .

براونی را به کمک فویل از سینی درآورید و با یک چاقوی تیز به 30 قسمت مربعی مساوی یا اندازه  دلخواه خودتان برش بزنید . حین کار بهتر است چاقو هر بار که به کرم و شکلات آغشته میشود با یک تکه دستمال تمیز کنید .

این براونی را میتوانید تا چند روز در ظرفی دربسته بدون نفوذ هوا در یخچال نگهداری نمایید .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران