دریافت رمز یکبار مصرف بانک مسکن با سه روش متفاوت

دریافت رمز یکبار مصرف بانک مسکن با سه روش متفاوت


منبع: آرگا

146

1398/10/12

14:49


چگونگی دریافت رمز یکبار مصرف بانک مسکن که از خرداد سال ۹۸ برای تمامی اشخاص الزامی شده و در این مقاله سعی داریم تا به آموزش گام به گام فعال سازی رمز یکبار مصرف بپردازیم با ما همراه باشید.

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی استفاده از رمز یکبار مصرف برای تمامی بانک ها از خرداد سال ۱۳۹۸ اجباری شد و به همین منظور بانک مسکن نیز نرم افزار هایی را برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک مسکن ارائه داده است تا مشتری هایش در انجام خدمات خود دچار مشکل نشوند.

چگونگی دریافت رمز یکبار مصرف بانک مسکن

همانطور که می دانید در چند سال اخیر کلاهبرداری های اینترنتی و برداشت های غیر مجاز در داخل کشور بسیار گسترده شده و باعث شده تا افراد زیادی قربانی آن شوند. در این زمینه پلیس فتا اعلام کرده است که در سال ۹۷ حدود ۲۰ الی ۲۲۵ پرونده غیر مجاز داشته است که بخش مهمی از آن به دلیل ناآگاهی مردم بوده است و به همین منظور بانک مرکزی به فکر افتاد و در نهایت استفاده از رمز یکبار مصرف را طراحی نمود و پیش بینی می شود که با در دستور کار قرار گرفتن این طرح میزان جرائم و کلاهبرداری های اینترنتی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر بانک مسکن نیز برای سهولت مشتریان خود نرم افزار هایی طراحی کرد که در آن مشتریان بتوانند بدون مراجعه به بانک اقدام به دریافت رمز پویا بانک مسکن بکنند.

چگونگی دریافت رمز یکبار مصرف بانک مسکن

به طور کلی برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک مسکن دو روش متفاوت نصب نرم افزار بانک مسکن و ارسال پیامک وجود دارد و افرادی که دارای گوشی هوشمند نمی باشند قادر هستند تا از روش ارسال پیامک بهره بگیرند. توجه داشته باشید که برای فعال کردن هر دو روش نیز بایستی به خودپرداز های بانک مسکن مراجعه نمایید.

فعال سازی رمز یکبار مصرف با نصب نرم افزار رمزسا:

برای دریافت و فعال سازی رمز پویا بانک مسکن بایستی به یکی از خودپرداز های این بانک مراجعه نمایید. پس از وارد کردن رمز وارد صفحه تغییر خواهید شد و در این صفحه بایستی گزینه خدمات پویا را انتخاب نمایید.

اکنون گزینه تخصیص رمز پویا را انتخاب نمایید.

سپس شماره همراه خود را وارد نمایید و در گزینه ادامه را انتخاب کنید.

اکنون در صورتی که شماره وارد شده قابل تایید و منطبق با شماره ثبت شده در سیستم اطلاعات بانک مسکن بود پیامکی بر مبنای تایید عملیات برای شما ارسال خواهد شد. همچنین در غیر این صورت ممکن است پیامکی حاوی لینک دانلود نرم افزار رمزسا و رسیدی دارای شماره سریال به شما داده خواهد شد.

اگر شماره همراه وارد شده منطبق با شماره ثبت شده در سیستم بانک نباشد پیغامی برایتان ارسال خواهد شد و شما می توانید برای رفع این مشکل به یکی از شعب بانک ملی مراجعه نمایید.

مراجعه به خودپرداز بانک مسکن برای دریافت رمز یکبار مصرف

فعال سازی رمز یکبار مصرف از طریق اپلیکیشن رمزنما:

در ابتدا برایی دریافت رمز یکبار مصرف بانک مسکن بایستی اپلیکیشن رمزنما را از سایت این بانک دانلود و نصب نمایید.

پس از نصب این نرم افزار بایستی یک رمز عبور هشت رقمی شامل عدد و حروف برای آن تعیین کنید و در بخش تکرار آن را مجدد وارد نمایید و سپس گزینه ثبت را وارد نمایید. توجه داشته باشید که در این مرحله بایستی اینترنت موبایل فعال باشد و با ثبت اطلاعات دیگر نیاز به اینترنت نیست و می توانید آن را قطع نمایید.

پس از ورود به برنامه در صورتی که توکنی را ذخیره نکرده باشید صفحه زیر نمایش داده می شود که شما می توانید توکنی جدیدی را وارد نمایید.

اکنون بایستی شماره کارت خود و سریال توکن چاپ شده در رسید را وارد کنید و بعد کد  فعال سازی که به تلفن همراهتان ارسال می شود را وارد نمایید.

پس از این مراحل کارت شما در این نرم افزار ثبت خواهد شد و اگر قصد داشتید که کارت دیگری را ثبت نمایید و یا کارت های قبلی را پاک نمایید بایستی حساب موجود را پاک نماید و مجدد در اپلیکیشن ثبت کنید.

توجه  داشته باشید که برای دریافت رمز یکبار مصرف شما می توانید بر روی گزینه دریافت رمز کلیک کنید و در همین لحظه رمز پویا برای شما نمایش داده خواهد شد و شما تا مدت زمان یک دقیقه می توانید از این رمز استفاده نمایید و در صورت عدم استفاده پس از گذشت یک دقیقه رمز باطل خواهد شد.

چگونگی دریافت رمز یکبار مصرف بانک مسکن

فعال سازی رمز یکبار مصرف از طریق پیامک:

اگر از دسته افرادی هستید که که دسترسی به موبایل هوشمند ندارید پیشنهاد می شود که برای فعال سازی رمز پویا بانک مسکن از طریق ارسال پیامک اقدام کنید.

برای انجام این روش لازم است تا به یکی از خودپرداز های بانک مسکن مراجعه نمایید و با وارد کردن رمز خود وارد صفحه تغییر خواهید شد و سپس گزینه خدمات رمز پویا را انتخاب نمایید.

اکنون در صفحه وارد شده می توانید گرینه فعال سازی رمز پویا نسخه پیامکی را انتخاب نمایید.

حالا در صفحه جدید شماره همراه خود را بایستی وارد کنید و به این نکته توجه داشته باشید که شماره همراه وارد شده باید در سیستم بانک مسکن ثبت شده باشد.

در صورتی که شماره وارد شده با شماره ثبت شده در بانک تطابق داشته باشد پیامکی بر مبنای تایید عملیات برای شما ارسال خواهد شد و دراین مرحله رسید حاوی پایان کار و رمز موجود برایتان در خودپرداز چاپ خواهد شد.

توجه داشته باشید که شماره همراهی که با آن اقدام به دریافت رمز یکبار مصرف می کنید بایستی با شماره وارد شده هنگام فعال سازی رمز یکبار مصرف یکسان باشد. و اگر تطابق نداشته باشد پیامکی بدین منظور برای شما ارسال خواهد شد و شما برای رفع مشکل بایستی با در دست داشتن مدرک شناسایی به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه نمایید.

چگونگی دریافت رمز پویای بانک مسکن

فعال سازی رمز یکبار مصرف از طریق پیامک و بدون مراجعه به بانک:

اگر قصد استفاده از رمز دوم پیامکی را دارید بایستی چهار رقم آخر کارت خود را از طریق شماره همراهی که هنگام فعال سازی رمز یکبار مصرف ارئه داده اید به سرشماره ۱۰۰۰۲۵۱۶ پیامک نمایید و بخش تغییر رمز متغیر را انتخاب نمایید و پایان عملیات با ارسال پیامک برای شما مشخص خواهد شد.

نکات مربوط به دریافت رمز یکبار مصرف:

  • توجه داشته باشید که قسمت متغیر در خودپرداز در هر بار درخواست مشتری تغییر خواهد کرد.
  • بهتر است بدانید که بخش ثابت رمز معمولا برای افزایش امنیت رمز مشتری تولید خواهد شد و بایستی مشتری آن را به صورت محرمانه حفظ نماید.

برای آشنایی با نحوه دریافت رمز یکبار مصرف بانک ملی، رمز یکبار مصرف بانک صادرات، رمز یکبار مصرف بانک ملت و رمز یکبار مصرف بانک پاسارگاد بر روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو