خواص خیار شور و مهمترین مزایای گنجاندن این خوراکی محبوب در برنامه غذایی

خواص خیار شور و مهمترین مزایای گنجاندن این خوراکی محبوب در برنامه غذایی


منبع: آرگا

164

1398/10/15

11:01


خواص خیار شور بسیار متعدد است از این ماده غذایی می توان در حفظ سلامت افراد و رفع بسیاری از مشکلات معده و کم اشتهایی استفاده کرد بسیاری از افراد که دارای مشکل حالت تهوع هستند با مصرف این ماده غذایی می توانند مشکل خود را کاهش دهند و اشتهای زیادی داشته باشند.

یار شور یک ماده غذایی حاوی آنتی اکسیدان است که سرشار از فیبر و بسیاری از ویتامین ها است شاید در وهله اول به نظر آید که خیار شور خاصیت چندانی ندارد اما تحقیقات نشان می دهد که این ترشی دوست داشتنی حاوی خواصی است. خاصیت های خیار شور به دلیل برخورداری آن از آنتی اکسیدان مختلف است مصرف آن به بهبود مشکلات کبد کمک می کند همچنین برای رفع مشکلات گوارشی مناسب است. افرادی که دارای مشکلات دیابتی هستند و یا صبح دچار تهوع هستند می توانند با مصرف خیار شور این مشکلات را حل کنند. تحقیقات نشان می دهد که خیار شور به درمان مشکلات حال نیز کمک خواهد کرد این ماده غذایی دارای خواص درمانی دیگری نیز می باشد که به حفظ سلامتی فرد کمک می کند همانطور که می دانید آنتی اکسیدان برای رفع بیماری های عفونی نیز موثر است و فرد با مصرف خیار شور می تواند به رفع این عفونت ها کمک نماید.

آشنایی با مهمترین خواص خیار شور

خیار شور یک ماده غذایی مغذی است که منبع باکتری است و فرد با مصرف این ماده به تامین باکتری های پریبیوتیک در شکم کمک می کند نکته مهم این است که نه تنها خیار شور بلکه هر ماده غذایی شور دیگری که با این روش تهیه شود می تواند خواص مشابه خایر شور داشته باشد به عنوان مثال ترشی انبه و دیگر سبزیجات نیز همین خواص را خواهند داشت. از خواص سرشار و عمده در خیار شور می توان به سلامت کبد، رفع یبوست، کاهش وزن، عفونت مخمر، سلامت معده، بهبود دستگاه گوارش، درمان دیابت، درمان سرطان طحال و … اشاره کرد.

خیار شور چه فوایدی دارد

سلامت دستگاه گوارش:

از فواید مصرف خیار شور می توان به حفظ سلامت دستگاه گوارش اشاره کرد همانطور که می دانید یکی از اختلالات معده و دستگاه گوارش نداشتن فیبر کافی در معده و عدم تعادل باکتری ها است و مصرف خیار شور می تواند به عنوان یک راهکار برای رفع اینگونه از مشکلات باشد. سرکه موجود در خیار شور موجب می شود تا رشد باکتری ها در معده کاهش پیدا کند و از سوی دیگر وجود باکتری های پروبیوتیک موجب می شود تا باکتری های بدن به تعادل برسند بنابراین توصیه می شود تا در رژیم غذایی خود از این ماده غذایی سودمند و مفید استفاده کنید. پیشنها د می شود به جای خیار شور نیز از میوه ها و سبزیجات دیگری که به این شیوه تهیه می شوند استفاده کنید.

یکی دیگر از خاصیت های خیار شور بهبود سلامت معده است زمانی که اسیدیته معده افزایش می یابد موجب سوزش معده می شود اما مواد موجود در سرکه معده را از مشکلات ترشح اسید دور می کند همچنین استفاده از خیار شور زخم معده و سرطان را از شما دور می کند. آشنایی با نحوه درمان معده درد می تواند به افراد کمک کند تا این مشکل را با شیوه های خانگی همچو مصرف خیارشور درمان کنند.

آشنایی با خواص خیار شور

کنترل دیابت بدن:

به طور کلی خیار شور دارای کالری کمی است و به همین دلیل یک خوراکی مناسب برای افرادی است که به دیابت مبتلا هستند تحقیقات نشان می دهد اسید استیک موجود در ترشی میوه ها و سبزیجات برای کنترل قند خون موثر است و یکی از توصیه های پزشکی است که افراد مبتلا به قند خون باید به آن توجه داشته باشند بنابراین یکی دیگر از خواص خیار شور کنترل دیابت است.

رفع یبوست:

خیار شور دارای مقادیری فیبر، باکتری و آب است که این ترکیب برای حفظ فعالیت روده ها موثر است و موجب می شود تا غذا به شکل بهتری در دستگاه گوارش هضم شود و زمانی که فرایند هضم به خوبی انجام شود موجب دفع بهتر خواهد شد. از سوی دیگر دفع راحت تمام سموم بدن را خارج می کند و خیلی از مشکلات عفونی موجود در بدن را کاهش می دهد بنابراین برای رفع مشکلات عفونی نیز می توان از آن استفاده کرد.

کاهش خطر سرطان طحال:

نقش طحال در بدن حفظ سلامت و دفاع از بدن است در واقع سلول های ایمنی که در این بخش از بدن وجود دارند سلامت روده ها را بالا می برند و شما را از خطر ابتلا به بیماری های عفونی دور نگه می دارند. یکی از فواید خیار شور تقویت این بخش از بدن است زیرا این ماده غذایی حاوی باکتریال مناسبی است که فعالیت سیستم دفاعی بدن را افزایش می دهد و باکتری های مضر را نیز از بدن شما دور می کند. همچنین می توان درمان خانگی انسداد روده را با استفاده از این ماده غذایی انجام داد.

خیار شور و خواص آن

دریافت آنتی اکسیدان:

خیار شور سرشار از آنتی اکسیدان است و وجود را دیکال های آزاد در این ماده موجب می شود تا فرد از خطر بیماری ها در امان بماند. سبزیجات و میوه ها حای ترکیبات مهمی از ویتامین ها هستند همچنین وجود آنتی اکسیدان ها نیز یکی دیگر از خاصیت های خیار شور به شمار می آید که در بالا به آن اشاره شد.

کاهش وزن:

افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند با روش عالی شور سازی می توانند در مدت چند وقت کاهش وزن چشمگیری داشته باشند. در رژیم غذایی خود مصرف سبزیجات و میوه های شور شده همچون خیار شور را قرار دهید این ماده کم کالری با وجود میزان بالای آبی که دارد موجب کم اشتهایی می شود و فرد به سرعت سیر می شود این امر یکی از علت های مصرف خیار شور است.

درمان حالت تهوع:

ممکن است برخی از افراد هنگام بیدار شدن از خواب به ویژه هنگام صبح دارای حالت تهوع باشند این مشکل ممکن است بیشتر در زنان باردار وجود داشته باشد برای این دسته از افراد توصیه می شود تا در زمان حالت تهوع خیار شور مصرف کنند. مصرف خیارشور یکی از شیوه های درمان کم اشتهایی در دوران بارداری نیز می باشد.

خاصیت خیار شور برای سلامتی

در مصرف خیار شور نباید زیاده روی داشت زیرا برخی از افراد دارای مشکلات فشار خون هستند و با مصرف زیاد خیار شور مشکلات زیادی برای آن ها ایجاد می شود از سوی دیگر در مصرف هر ماده غذایی باید حد اعتدال را رعایت کرد. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید فواید مصرف خیار شور بسیار زیاد است این ماده غذایی نه تنها به سلامت جسمی فرد کمک می کند بلکه سلامت روان او نیز تضمین می شود.

یکی از توصیه های پزشکی برای افرادی که خیار شور مصرف می کنند این است که این ماده غذایی را در کنار وعده غذایی استفاده کنید در برخی از موارد مصرف تنهای خیا شور موجب می شود تا فرد با مشکلاتی همچون سوزش معده همراه باشد از سوی دیگر مصرف کردن خیار شور در کنار وعده های غذایی برای افرادی که کم اشتها هستند به عنوان یک ماده غذایی اشتها آور عمل می کند که به عنوان یکی دیگر از خاصیت های خیار شور به آن اشاره می شود. بد نیست در پایان نگاهی نیز به مقاله دیگر ما در رابطه با خواص خیار بیاندازید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو