درمان معده درد با عسل

منبع: اوما

195

1399/1/30

22:31


درمان معده درد با عسل

عسل از مواد غذایی بسیار خوشمزه ای است که از تلاش زنبورهای سخت کوش ساخته می شود که مواد مغذی را از روی گل ها جمع می کنند و به عسل خوشمزه تبدیل می کنند. بنابراین عسل هدیه ای شیرین از طبیعت محسوب می شود. امروزه عسل نه تنها غذایی سرشار از مواد مغذی است بلکه ماده ای است که در بسیاری از محصولات مراقبتی و درمان برخی از بیماری ها به ویژه بیماری زخم معده کاربرد دارد. 

دراین مطلب می خواهیم خواص عالی عسل برای درمان معده را برایتان بگوییم تا به راحتی بتوانید مشکلات گوارشی مثل درد معده تان با این ماده غذایی عالی رفع کنید. با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

علل ایجاد درد معده

درد معده عارضه ای در دستگاه گوارشی است که باعث ایجاد التهاب و زخم در معده می شود. مبتلایان به درد معده معمولاً هنگام خوردن غذای تند، زمانی که بیش از حد غذا می خورند و یا زمانی که گرسنه هستند، از درد طولانی مدت رنج می برند. علت اصلی درد معده در بیشتر افراد رژیم غذایی نادرست، عادات زندگی غلط و در نتیجه شکل گیری و پیشرفت درد معده به مدت طولانی است.

علائم درد و زخم معده

علائم مختلفی در هنگام بروز درد معده در فرد ایجاد می شود که شایع ترین آن ها عبارتند از:

  • درد در ناحیه آسیب دیده مانند احساس گرفتگی  
  • درد شکم 
  • گرما و درد هنگام خوردن بیش از حد
  • درد در هنگام گرسنگی 
  • درد در هنگام خوردن مواد غذایی تند
  • سوزش ققسه سینه
  • سوزش معده
  • حالت تهوع
  • بالا آوردن همراه با خونریزی

تأثیر عسل در درمان درد معده 

عسل ترکیبی از قندها ی مختلف مثل گلوکز، قند میوه و سرشار از انواع ویتامین ها است. حداکثر 75 درصد کربوهیدرات اساسی مورد نیاز بدن و ویتامین های A ، B1 ، B2 ، B6 ، E و فولات در ترکیب عسل موجود می باشد. به همین دلیل برای بدن بسیار مفید بوده و در درمان بسیاری از بیماری ها مانند درمان درد معده در طب سنتی کاربرد دارد. همچنین عسل دارای خاصیت ضد باکتریایی عالی است و در بهبود زخم ها موثر است.

 

درمان معده درد با عسل

روش های مختلفی برای درمان معده با عسل وجود دارد که به راحتی می توانید آن ها را در خانه تهیه کنید. در زیر به توضیح کاربردی ترین روش های درمان معده درد با عسل می پردازیم:

1. استفاده از ترکیب عسل و زردچوبه

عسل و زردچوبه به شما در درمان معده درد کمک می کند و آن را تسکین می دهد.  زردچوبه برای درمان زخم معده و به طور کلی بهبود زخم ها مؤثر است. برای استفاده از این ترکیب برای درمان معده درد به روش زیر عمل کنید:

مواد لازم:

  •  3 قاشق غذاخوری عسل خالص
  • 50 گرم زردچوبه تازه ( از روغن زردچوبه نیز می توانید استفاده کنید)

روش تهیه دارو

- زردچوبه و عسل را در 200 میلی لیتر آب گرم مخلوط کنید. بهتر است آب کاملا جوشیده شود و بعد اجازه دهید کمی خنک شود.

- روزانه یک فنجان کوچک از این شربت را میل کنید.

2. استفاده از ترکیب عسل و موز

برای این ترکیب باید از موز سبز ( موز کال) استفاده کنید. موز سبز یک داروی محبوب و بسیار موثر در درمان بسیاری از بیماری ها محسوب می شود. 

مواد لازم: 

  • 2 عدد موز سبز 
  •  2 قاشق غذاخوری عسل

روش تهیه دارو

- موزهای سبز را بصورت بسیار ریز خورد کنید و اجازه دهید خشک شوند. 

- سپس موزهای خشک شده را به شکل پودر آسیاب کنید.

- عسل و پودر موز سبز را به شکل  یک خمیر با هم مخلوط کرده ، سپس در یک ظرف شیشه ای بریزید و در یخچال نگه داری کنید.

- روزانه یک قاشق چای خوری از آن را مصرف کنید.

حرف آخر

استفاده از روش های گفته شده به دلیل طبیعی بودن مواد مورد استفاده بسیار مفید و موثر است. منتها داروهای گیاهی نمی توانند مانند داروهای شیمیایی تاثیر سریع داشته باشند و نباید انتظار درمان یک شبه از آن ها را داشته باشید. در صورت استفاده از این داروها باید صبور باشید تا به مرور درد معده شما کاهش یافته و بهبود پیدا کند. همچنین افرادی که طبع گرم دارند باید این مواد را همراه با مصلحشان استفاده کنند یا به مقدار کمتر از آن ها مصرف نمایند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو