علت های درد قفسه سینه هنگام خواب

منبع: اوما

158

1398/10/17

21:07


علت های درد قفسه سینه هنگام خواب

بیدار شدن از درد قفسه سینه امری نگران کننده است. ممکن است درد قفسه سینه ناشی از مشکلی جزئی مانند استرس یا سوء هاضمه باشد. همچنین ممکن است این درد ناشی از یک مشکل جدی مانند حمله قلبی یا آمبولی ریوی باشد. همیشه باید درد قفسه سینه جدی گرفته شود. اگر درد قفسه سینه بیش از چند دقیقه طول کشید، حتماً به اورژانس مراجعه کنید. به تشخیص خود اعتماد نکنید. 

علت های احتمالی درد قفسه سینه در خواب

1- دلایل مرتبط با قلب

حمله قلبی

وقتی شریانی که اکسیژن را به عضله قلب می رساند مسدود می شود، دچار حمله قلبی می شوید. این انسداد اغلب به دلیل لخته شدن خون است.

آنژین

آنژین درد در قفسه سینه است که در اثر کاهش جریان خون به قلب ایجاد می شود. این درد غالباً ناشی از ایجاد پلاک در شریانهایی است که خون را به قلب منتقل می کند.

پریکاردیت

التهاب در کیسه اطراف قلب پریکاردیت نامیده می شود. معمولاً درد ناشی از این بیماری در هنگام نفس کشیدن یا دراز کشیدن، بدتر می شود.

میوکاردیت

اگر عضله قلب (میوکارد) ملتهب شود، باعث ایجاد ریتم سریع یا غیر طبیعی قلب می شود که به آن آریتمی گفته می شود.

برش یا پارگی آئورت

این وضعیت تهدیدکننده زندگی زمانی اتفاق می افتد که لایه های داخلی آئورت - شریان اصلی منتهی از قلب - جدا شده و آئورت پاره می شود.

2- دلایل مرتبط با گوارش

سوزش معده

سوزش معده نشانه ای از ریفلاکس اسید یا بیماری ریفلاکس معده (GERD) است که به دلیل برگشت اسید معده به داخل لوله ای که گلو را به معده وصل می کند (مری) ایجاد می شود. سوزش معده پوشش معده را تحریک می کند و باعث سوزش در قفسه سینه می شود.

دیسفاژی

اصطلاح اختلالات بلع، دیسفاژی معمولاً در بالای گلو یا دورتر از مری دیده می شود و باعث بلع دشوار و دردناک می شود.

پانکراتیت

هنگامی که لوزالمعده - غده بزرگی که در پشت معده قرار دارد - ملتهب می شود، منجر به درد در قسمت فوقانی شکم می شود که این درد می تواند به سمت قفسه سینه کشیده شود.

سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا و التهاب کیسه صفرا می تواند باعث درد شکم شود که تا سینه گسترش می یابد.

3- علل مرتبط با تنفس

 

درد قفسه سینه

آمبولی ریوی

هنگامی که یک لخته خون در شریان در یکی از ریه های شما قرار می گیرد و جریان خون به بافت ریه را مسدود می کند، به آن آمبولی ریوی گفته می شود. این مشکل معمولاً باعث سفتی و درد سینه می شود که احساس حمله قلبی ایجاد می کند.

پلورزی

هنگامی که پلور - غشایی که ریه های شما را احاطه کرده و دیواره داخلی حفره سینه شما را پوشش می دهد - ملتهب می شود ، باعث درد قفسه سینه می شود که هنگام سرفه یا استنشاق هوا افزایش می یابد.

فشار خون ریوی

فشار خون بالا، فشار خون ریوی گفته می شود. فشار خون بالا در شریان های ریوی - رگ های خونی که خون را به ریه ها منتقل می کنند - فشار خون ریوی نامیده می شود. این فشارخون می تواند به همراه ضربان قلب سریع، احساس سستی در سینه ایجاد کند.

سرطان ریه

سرطان ریه رشد غیر طبیعی سلولها در ریه های شما است که در عملکرد سالم ریه های شما اختلال ایجاد می کند. سرطان ریه معمولاً باعث درد قفسه سینه می شود که با تنفس عمیق یا سرفه افزایش می یابد.

کولاپس ریه

این بیماری پنوموتوراکس نیز نامیده می شود. این بیماری زمانی ایجاد می شود که هوا به فضای بین ریه و دیواره قفسه سینه شما نشت می کند و مانع از گسترش ریه در هنگام تنفس می شود.

4- علل دیگر

کوستوکندریت

هنگامی که غضروف قفسه دنده شما ملتهب می شود، کوستوکندریت اتفاق می افتد. این بیماری باعث ایجاد دردی می شود که شبیه به حمله قلبی می باشد؛ خصوصاً هنگامی که التهاب در غضروفی باشد که دنده های شما را به قفسه سینه وصل می کند.

حمله وحشت زدگی (پانیک)

اگر درد قفسه سینه همراه با ضربان قلب سریع، تنفس سریع و تعریق زیاد داشته باشید، ممکن است دچار حمله وحشت زدگی شوید. حملات وحشت زدگی نیز اغلب شامل سرگیجه، حالت تهوع و احساس ترس شدید است.

آسیب

آسیب دیدگی مانند فشار عضله یا دنده شکسته می تواند باعث درد قفسه سینه شود. هنگام خواب، حرکاتی مانند پیچش یا چرخش قسمت بالای بدن می تواند ناراحتی را شدت بدهد و در نتیجه باعث شود با درد قفسه سینه از خواب بیدار شوید.

خلاصه

اگر با درد قفسه سینه از خواب بیدار شوید، باید دلیل درد را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر دنده شکسته داشته باشید یا مبتلا به پانکراس باشید، احتمالا این ناراحتی به بیماری موجود که تحت درمان است مرتبط می باشد.
اگر درد غیر منتظره و بدون مشخصی است، چند دقیقه صبر کنید. اگر درد از بین نرفت، فوراً به پزشک مراجعه کنید. اگرچه ، ممکن است درد ناشی از مشکلی نسبتاً جزئی مانند سوء هاضمه یا اضطراب باشد، اما بهتر است درد قفسه سینه را جدی بگیرید. یک مشکل جدی - مانند برش آئورت ، آمبولی ریوی یا حمله قلبی - می تواند باعث مرگ شود و باید سریعاً درمان شود.

Scott Frothingham. Waking up with Chest Pain. on January 14, 2019

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو