بر زیبایی آشپزخانه بیفزایید

باحداقل امکان ولی بانهایت سلیقه بر زیبایی آشپزخانه بیفزاییدبا چند الک باغبانی و چند متر زنجیر می توانید یک جای سیب زمینی و پیاز و سبزیجات، زیبا و مفید برای آشپزخانه تهیه کنید و با آویزان کردن آن در گوشه ای از آشپزخانه هم دسترسی به سبزیجات را آسان تر کنید و هم بر زیبایی آشپزخانه بیفزاید.

برای این کار می توانید از الکهای باغبانی با قاب فلزی یا چوبی و یا هر نوع دیگری که در دسترس دارید استفاده کنید.وسایل مورد نیاز: سه متر زنجیر به علاوه مقدار مناسب جهت آویزان کردن از سقف، سه عدد الک یک شکل و یک اندازه با قاب فلزی، پانزده عدد قلاب فلزی S شکل و یک عدد قلاب بزرگ.
۱ـ زنجیرها را به صورت ۹ قطعه ۱۲ حلقه ای ببرید. برای این کار هر بار حلقه آخر را فقط از یک طرف اره کنید، سپس با انبر دست حلقه را باز کنید.
۲ـ یک رشته نخ را دور قاب الک بپچید تا محیط الک به دست آید. بر روی آن به اندازه محیط دور الک علامت بگذارید و نخ را از محل علامت گذاری شده ببرید۳.ـ نخ را به صورتی که سه رشته یک اندازه تشکیل شود تا کنید و آن را با خودکار در محل تای نخ علامت گذاری کنید۴.ـ نخ را دور لبه بالای یکی از الکها بپیچید و مکانهای علامت گذاری شده روی نخ را روی الک نیز مشخص کرده، با خودکار علامت بگذارید، سپس این کار را بر روی دو الک دیگر نیز تکرار کنید با این تفاوت که هردولبه بالا و پایین آنها را علامت گذاری کنید، دقت داشته باشید علامتهای روی لبه پایین و بالای الک در امتداد هم باشند.
۵ـ دستمال آشپزخانه ر ا چند بار تاکرده روی سطح سختی قرار دهید، سپس الک را روی آن گذاشته با درفش و زدن چکش نقاط علامت گذاری شده را کمی گود کنید۶.ـ با دریل نقاط گودشده را سوراخ کنید.
۷ـ در هریک از سوراخهای تعبیه شده یک قلاب S روی الکها وارد کنید، سپس آنها را به ترتیبی که آویزان می شوند بر روی هم قرار دهید، یعنی الکی که فقط سه سوراخ روی آن تعبیه شده، در زیر و دو الک دیگر بر روی آن قرار می گیرند.از پایین ترین الک شروع کرده و به هریک از قلابها قطعه ای زنجیر متصل کنید. برای صرفه جویی در هزینه و تهیه وسایل می توانید بدون استفاده از قلاب مستقیماً حلقه آخر زنجیر را به سوراخهای الک متصل کنید، فاصله میان آنها را بنا به خواسته خود با تغییر دادن حلقه ای از زنجیر که در قلاب می اندازید، تنظیم کنید۸.ـ حلقه های آخر سه زنجیر بالایی را در قلاب بزرگ بیندازید و یک قطعه زنجیر نیز بنا به اندازه دلخواه خود برای نصب جای سبزیجات به سقف به قلاب متصل کنید. برای نصب این جای سبزیجات به سقف بهتر است از رول پلاک استفاده کنید تا تحمل وزن سبزیجات را داشته باشد.

روزنامه ایران
ویرایش و تلخیص:آکاایران